Beste mensen, ik ben een nieuwkomer op gebied van digitaal. Een paar jaar geleden heb ik dan ook de stap gemaakt om alles te gaan digitaliseren. Daarnaast heb ik koploper als besturings-systeem gekozen. Mijn Marklin CS1 heb ik nu aan koploper gekoppeld en ben nu zo ver dat ik wissels en treinen handmatig kan bedienen met koploper.
Echter nu komt het. Ik dacht een stap verder te gaan en eens uit te zoeken hoe het werkt met terugmeld decoders. Nu blijkt dat ik helemaal geen aansluiting heb voor deze aan te sluiten!! In de gebruiksaanwijzing wordt er wel naar verwezen, maar op CS1 niet te vinden.(netwerkkabel S88) Is er een andere ingang die ik zou kunnen gebruiken of misschien andere decoders. Ik snap hier niets van.
S88 is een 6 pins aansluiting, verloopt zeker niet via een netwerkkabel aansluiting op de CS1. je moet dan een CS1 kiezen met ingebouwde hardware voor de S88-bus. dit komt neer op versie 2.03 of 2.04, de oudere versies hebben dit niet.
M.a.w. als je één van de eerste uitvoeringen hebt kun je het vergeten.
ok dan, toch mogelijk. Ik ga me er eens in verdiepen. Er zullen nog wel wat vragen komen denk ik want ik ben hier echt een leek in.
Bestaat er iets, een link of zo, hoe ik moet beginnen en aanschaffen hiervoor? Denk aan alles, terug melders, decoder en hoe aan te sturen in koploper? Nogmaals ik ben helemaal nieuw en on ervaren met dit soort en ben al blij dat mijn treinen digitaal rondrijden.