Auteur |
Onderwerp |
Pagina: 1 2 (of 2) |
waq
Netherlands
52 Posts |
Geplaatst - 07 okt 2018 : 17:51:32
|
Even doorpakken dus! Dank voor dit waardevolle advies. Alweer wat bijgeleerd. Willem |
|
|
waq
Netherlands
52 Posts |
Geplaatst - 08 okt 2018 : 18:07:17
|
Wat een klus om alles te checken, maar wel heel nuttig. Er komt van alles tevoorschijn. Ik zal wel een weekje uit de lucht zijn want het is nog lang niet klaar. En het leven niet alleen modeltrein. Hopelijk binnenkort de eerste testresultaten. Willem |
|
|
waq
Netherlands
52 Posts |
Geplaatst - 08 okt 2018 : 19:04:19
|
Nog even een vraag: Ik heb een aantal bezetmelders (8-12 t/m 8-16; 9-8 en 9-14; 10-14 t/m 16) niet gebruikt. Deze komen ook niet voor in mijn baanoverzicht of in blokken. Het heeft te maken met de positie van de S88 kastjes, die ik verdeeld heb over de baan en deze zo kort mogelijk bedraad wilde hebben. Ik ga deze melder-nummers ook niet meer gebruiken. Kan dit kwaad in Koploper of moet ik iets extra's doen? alweer mijn dank Willem |
|
|
Wim Ros
Netherlands
6230 Posts |
Geplaatst - 08 okt 2018 : 20:13:41
|
Ongebruikte aansluitingen op een melders module s88 of wat voor ander systeem dan ook, kan geen kwaad, het is een melder welke nooit een bezet signaal wat nooit actief zal zijn of worden. Zolang je deze aansluiting (nummer) niet in je besturingssofware gebruikt weet deze het bestaan er niet van en kan er dan ook nooit op wachten. Zo zijn er systemen die je toestaan complete melder modules over te slaan. Die kunnen nummeren van b.v. 1 t/m 32 en daarna weer beginnen bij b.v. 129. Kortom overslaan of niet gebruiken van aansluitingen of nummering geen probleem.
Mvg Wim.
Alleen de waarheid ligt in het midden
s88SD16-n s88XPressNetLI LocoNet-Interface s88LN xTreme Keerlus |
|
|
waq
Netherlands
52 Posts |
Geplaatst - 08 okt 2018 : 20:46:58
|
Helder antwoord. ik vermoede dit al, maar nu weet ik het zeker. Alweer een leermoment. Dank, Willem |
|
|
waq
Netherlands
52 Posts |
Geplaatst - 18 okt 2018 : 18:52:45
|
Wel, dat heeft even geduurd. Alle bezetmelders zijn aangebracht en het testen is begonnen. Natuurlijk doen nu een paar wisselaandrijvingen het niet goed en die worden vervangen. Ook zitten hier en daar wat zwakke plekken in de stroomvoorziening. Ik ben heel veel extra massa aansluitingen aan het maken. Ook ben ik begonnen met de snelheid te eiken van mijn locomotieven.
Ik ben nog steeds niet toe aan automatisch rijden, maar ik kan niet wachten tot de eerste trein automatisch zijn eigen weg gaat kiezen. Ik kom dan vast weer met nieuwe vragen, waarvoor ik een nieuw topic zal starten. Tot nu toe mijn dank voor het meedenken. Willem |
|
|
remunj
Netherlands
1111 Posts |
Geplaatst - 18 okt 2018 : 19:20:46
|
quote: Oorspronkelijk geplaatst door waq Ook ben ik begonnen met de snelheid te eiken van mijn locomotieven.
Pa maar op voor blaadjes op de rails |
Bewerkt door remunj op 18 okt 2018 19:21:10 |
|
|
waq
Netherlands
52 Posts |
Geplaatst - 18 okt 2018 : 22:42:28
|
beuken is zo hardhandig. natuurlijk een spelfout. Het moet ijken zijn. dank voor de correctie |
|
|
waq
Netherlands
52 Posts |
Geplaatst - 02 nov 2018 : 15:39:06
|
Hoera, de eerste loc heeft foutloos automatisch zijn rondjes gereden op de baan. Er zijn natuurlijk nog wel wat onregelmatigheden zoals plotseling stroomloos stilstaan, maar die hebben met de aanleg en niet met koploper te maken. Ik ga vol goede moed nu verder met meerdere locomotieven en zal vast weer nieuw problemen tegenkomen. Ik open dan wel weer een nieuw topic. Mijn grote dank voor jullie meedenken. Willem |
|
|
Pagina: 1 2 (of 2) |
Onderwerp |
|