Koploperforum Digitale Treinbesturing Aktieve Gebruikers: 84 / Bezoekers Vandaag: 12808
Hoogste aantal aktieve gebruikers: 381
Koploperforum Digitale Treinbesturing
Startpagina | Mijn bestanden | Profiel | Registreer | Recente onderwerpen | Leden | Zoeken | FAQ
Gebruikersnaam:
Wachtwoord:
Selecteer taal
Wachtwoord opslaan
Wachtwoord vergeten?

Op 18 Maart 2019 is Paul Haagsma helaas overleden.

Wij wensen de familie en vrienden sterkte toe!

Lees en of praat hier mee.

Open hier de rouwkaart van Paul Haagsma



 Alle forums
 Koploper
 Beginners
 Deel van wisselstraat bezetten
 Nieuw onderwerp  Reageer op onderwerp
 Printversie
Auteur Vorig onderwerp Onderwerp Volgend onderwerp  

jimmaet

Finland
422 berichten

Geplaatst - 21 jul 2018 :  18:32:27  Toon profiel  Reageer met citaat
Hoi allemaal!

Ik wil voor m'n spoor 6 te lange treinen toelaten TOT een zekere extra lengte aan toe.
  • Van linksaf komend 145cm mogelijk, als alleen wissel 7 bezet gehouden blijft (niet de hele wisselstraat) ongeacht de gebruikte inrijroute.
  • Van rechtsaf komend 140cm mogelijk, indien er OP wissel 7 gestopt wordt, waarbij de richting dan gebogen (dus in overloop) moet staan, want anders kan ik niet in blok 17 komen, dat het enige rechtshoudende vertrek naar links is.

Voor nog langere treinen: nog steeds een stopverbod.
Hoe pak ik dat het beste aan? twee verschillende casus, denk ik.
Ik heb de mogelijkheid een melder op wissel 7 (kant van blok 6) te zetten.

Groeten,


Download Attachment: saunabaan3.zip
61,93 KB

Kees Visser
Rond de Finse Saunazolder 70m hoofdlijn met DR5000, BMD16N-SD LDT S-Dec4 en OC32. Fins landschap, NL en FIN materieel

dentheo

Belgium
1758 Posts

Geplaatst - 21 jul 2018 :  20:15:27  Toon profiel  Reageer met citaat
Misschien ook bezet melder op de rest van de wisselstraat, voor wissel 7 zetten.... dan lukt dat volgens mij bijna automatisch.
Deel van wisselstraat zal vrijgegeven worden, laatste wissel echter niet bingo.
Volgende treinen krijgen wisselstraat over het vrijgegeven deel.
LET OP: dit lukt echter alleen als het over een wissel ACHTER de trein gaat.

Als het over een wissel VOOR de trein gaat, dan staat de trein voorbij zijn sein, dat nooit meer vrij kunnen worden. Dat geldt ook voor de wissel die bij u bezet zou zijn terwijl hij in een andere richting staat...koploper zal die wissel dan niet meer bedienen omdat de kop van jou trein erop staat.

Theo vanop de heide.
N+SX+kpl+kplRsd
Ga naar bovenaan de pagina

phdirk

Netherlands
2570 Posts

Geplaatst - 21 jul 2018 :  20:55:17  Toon profiel  Reageer met citaat
Hallo Kees,

Volgens mij moet dat met een bezetmelder op wissel 7 en volledige treindetectie te doen. Je kunt dan bij het definiëren van wisselstraten wanneer welk wissel vrij moet worden gegeven. Eventueel kun je met logische en speciale acties een en ander nog in meer detail regelen.

Met beste groeten
Dirk
HO=TC
Ga naar bovenaan de pagina

jimmaet

Finland
422 Posts

Geplaatst - 21 jul 2018 :  22:16:23  Toon profiel  Reageer met citaat
Helaas is volledige treindetectie geen optie (tenzij met een infrarood detectie tussen de bielzen).
Dus nog even nadenken...

Enne... Vooruit is er best wat te regelen met de seinen ook.
Nog andere opties/ideeên?

Misschien van links komend een blok van 5..10cm inbouwen, zodat er in principe 2 wisselstraten achter elkaar komen?

Kees Visser
Rond de Finse Saunazolder 70m hoofdlijn met DR5000, BMD16N-SD LDT S-Dec4 en OC32. Fins landschap, NL en FIN materieel

Bewerkt door jimmaet op 21 jul 2018 22:34:22
Ga naar bovenaan de pagina

Wim Ros

Netherlands
6230 Posts

Geplaatst - 21 jul 2018 :  23:52:43  Toon profiel  Bezoek de homepagina van Wim Ros  Reageer met citaat
Er is wel iets te doen met een virtuele bezetmelder aan een virtueel blok. Of het een ideale situatie geeft daar heb ik mijn twijfels bij.

Mvg
Wim

Alleen de waarheid ligt in het midden

s88SD16-n s88XPressNetLI LocoNet-Interface s88LN xTreme Keerlus
Ga naar bovenaan de pagina
  Vorig onderwerp Onderwerp Volgend onderwerp  
 Nieuw onderwerp  Reageer op onderwerp
 Printversie
Ga naar:
Koploperforum Digitale Treinbesturing © EKweb 2006
Ga naar begin van deze pagina