Koploperforum Digitale Treinbesturing Aktieve Gebruikers: 481 / Bezoekers Vandaag: 844
Hoogste aantal aktieve gebruikers: 695
Koploperforum Digitale Treinbesturing
Startpagina | Mijn bestanden | Profiel | Registreer | Recente onderwerpen | Leden | Zoeken | FAQ
Gebruikersnaam:
Wachtwoord:
Selecteer taal
Wachtwoord opslaan
Wachtwoord vergeten?

Op 18 Maart 2019 is Paul Haagsma helaas overleden.

Wij wensen de familie en vrienden sterkte toe!

Lees en of praat hier mee.

Open hier de rouwkaart van Paul Haagsma



 Alle forums
 Koploper
 Beginners
 Terugmeldmodules tussen voegen
 Nieuw onderwerp  Reageer op onderwerp
 Printversie
Auteur Vorig onderwerp Onderwerp Volgend onderwerp  

Dirk

Belgium
159 berichten

Geplaatst - 29 apr 2018 :  10:46:00  Toon profiel  Reageer met citaat
Heren,
Ik ben nu aan het 2e niveau van de baan bezig. Daar komen ook 2 terugmeldmodules. Op niveau 1 heb ik nu 4 modules in gebruik. Nu zou het voor de opbouw gemakkelijk zijn als ik de eerste module van niveau 2 zou kunnen plaatsen achter de eerste van niveau 1. Ik heb niveau 1 al ingetekend in koploper met de meldsecties en de meldpunten. Ik meen dat ik ergens gelezen heb dat zulks mogelijk was, maar ik vind het niet meer terug in de uitgeprinte manual, en wat ik me ervan herinner is dat ik het toen niet helemaal begreep. Het was iets met hernummeren oid. Nu heb ik de eerste in van niveau 2 gewoon na de laatste van niveau 1 maar daar heb ik een kabel van 10 meter tussen en voor de volgende moet ik dan weer een kabel van 10 meter om verder te gaan. Dus leek het me logischer om die module ertussen te voegen als de mogelijkheid bestaat om de nummering dan te behouden. Anders zit er niks anders op dan alles weer te wissen en overnieuw te beginnen.

mvg

Dirk

DR5000, DCC peco, Rosoft spullen en Digikeys spullen

Bonaza

Belgium
715 Posts

Geplaatst - 29 apr 2018 :  13:30:08  Toon profiel  Reageer met citaat
Beste Dirk,

Ik veronderstel dat je opzoek bent naar de hernummering S88. Daarvan vindt je de beschrijving in de handleiding van koploper op bladzijde 140.

Groeten

Marcel
Ga naar bovenaan de pagina

Dirk

Belgium
159 Posts

Geplaatst - 29 apr 2018 :  18:26:36  Toon profiel  Reageer met citaat
Marcel, Ja dat is het. Begrijp ik het nu goed dat ik na module 1 (melders 1-16) ik module 4 kan plaatsen en dat die toch de melders 49-64 heeft en dat module 3 in de reeks dan toch nog de meldpunten 17-32 heeft en module 4 meldpunten 33-48 heeft? Lijkt me sterk, maar zou ideaal zijn.

Dirk

DR5000, DCC peco, Rosoft spullen en Digikeys spullen
Ga naar bovenaan de pagina

Wim Ros

Netherlands
6228 Posts

Geplaatst - 29 apr 2018 :  19:02:49  Toon profiel  Bezoek de homepagina van Wim Ros  Reageer met citaat
De nummering van de s88 modules loopt altijd aan eengesloten door

Mod1 = 1..16
Mod2 = 17..32
Mod3 = 33..48
Mod4 = 49..64

Enz.

Alleen bij het gebruik van LocoNet melders kun je er gaten in laten. En kun je een eigen module telling maken.

Mvg
Wim.


Alleen de waarheid ligt in het midden

s88SD16-n s88XPressNetLI LocoNet-Interface s88LN xTreme Keerlus
Ga naar bovenaan de pagina

Dirk

Belgium
159 Posts

Geplaatst - 29 apr 2018 :  19:22:12  Toon profiel  Reageer met citaat
Ja, dat dacht ik ook begrepen te hebben. Dan zullen we maar alles opnieuw ingeven.

Dirk

DR5000, DCC peco, Rosoft spullen en Digikeys spullen
Ga naar bovenaan de pagina

JackvdW

Netherlands
336 Posts

Geplaatst - 30 apr 2018 :  06:54:37  Toon profiel  Reageer met citaat
Hoi Dirk,

Alles opnieuw ingeven is toch niet nodig.

Eerst bij de digitale onderdelen 2 bezet modules toevoegen.

Dan naar de omnummer tool en je 2e t/m 4e verplaatsen naar 3e t/m 5e.

Dan kan je daarna als 2e moduul in de reeks een nieuwe plaatsen voor je 2e niveau.

Alles is dan zowel fysiek als in Koploper verschoven.

Zo kan je ook later bepalen waar je het 6e moduul gaat toevoeg, of aan het eind of er weer ergens tussenin door de er achter liggende exemplaren te verschuiven.

Lijkt mij geen probleem en niet moeilijk. Succes,

Groeten Jack.
Ga naar bovenaan de pagina

Dirk

Belgium
159 Posts

Geplaatst - 30 apr 2018 :  12:16:27  Toon profiel  Reageer met citaat
Jack, Dan kan het toch?? Ik ga je oplossing uitprinten en stap voor stap uitvoeren. Ik loop weer tegen mijn begripsblok op :-( maar ik probeer, alvast bedankt.

Dirk

DR5000, DCC peco, Rosoft spullen en Digikeys spullen
Ga naar bovenaan de pagina

Wim Ros

Netherlands
6228 Posts

Geplaatst - 30 apr 2018 :  12:58:20  Toon profiel  Bezoek de homepagina van Wim Ros  Reageer met citaat
Beste Dirk,

Je probleem stelling was niet echt helder. Maar je kunt natuurlijk gewoon her nummeren.
Maar als ik de afstanden en lengtes lees, dan wil ik je met klem adviezeren dat via een LocoNet adapter of module te doen, met deze lengtes is het vragen om ellende.

Als je via LocoNet werkt is omnummeren niet nodig. Dan bepaald de module de nummering.

Mvg
Wim.


Alleen de waarheid ligt in het midden

s88SD16-n s88XPressNetLI LocoNet-Interface s88LN xTreme Keerlus
Ga naar bovenaan de pagina

Dirk

Belgium
159 Posts

Geplaatst - 30 apr 2018 :  16:48:00  Toon profiel  Reageer met citaat
Wim,
bedoel je een 2e loconet module? de eerste wordt gekoppeld via loconet. Jij hebt de S88SD16-n, moet ik er dan bvb er zo een tussen zetten? En die dan adresseren op adres 2? De eerste module is een DR4088LN-CS is die S88SD16-n dan daar mee te koppelen?

Dirk

DR5000, DCC peco, Rosoft spullen en Digikeys spullen

Bewerkt door Dirk op 30 apr 2018 16:50:37
Ga naar bovenaan de pagina

Wim Ros

Netherlands
6228 Posts

Geplaatst - 01 mei 2018 :  11:55:10  Toon profiel  Bezoek de homepagina van Wim Ros  Reageer met citaat
Ja Dirk,

Ik bedoel de L.Net-S88SD16-n met daaraan een eventueel een s88SD16-n aan. De door je genoemde Digikeijs module is daar een duurdere kopie van.

Je kunt meerdere L.Net s88SD16-n module gebruiken en aansluiten, welke ieder een eigen begin adres hebben en een eigen aantal te lezen melders.
Je moet alleen zorgen dat de melders elkaar niet overlappen. zoals dat 10 jaar geleden al eens is bedacht en besproken. Ook kun je de s88LN adapters gebruiken, die je al jaren gebruikt.

Mvg
Wim.


Alleen de waarheid ligt in het midden

s88SD16-n s88XPressNetLI LocoNet-Interface s88LN xTreme Keerlus
Ga naar bovenaan de pagina
  Vorig onderwerp Onderwerp Volgend onderwerp  
 Nieuw onderwerp  Reageer op onderwerp
 Printversie
Ga naar:
Koploperforum Digitale Treinbesturing © EKweb 2006
Ga naar begin van deze pagina