Koploperforum Digitale Treinbesturing Aktieve Gebruikers: 114 / Bezoekers Vandaag: 1522
Hoogste aantal aktieve gebruikers: 416
Koploperforum Digitale Treinbesturing
Startpagina | Mijn bestanden | Profiel | Registreer | Recente onderwerpen | Leden | Zoeken | FAQ
Gebruikersnaam:
Wachtwoord:
Selecteer taal
Wachtwoord opslaan
Wachtwoord vergeten?

Op 18 Maart 2019 is Paul Haagsma helaas overleden.

Wij wensen de familie en vrienden sterkte toe!

Lees en of praat hier mee.

Open hier de rouwkaart van Paul Haagsma



 Alle forums
 Koploper
 Gevorderden
 Hall sensor
 Nieuw onderwerp  Reageer op onderwerp
 Printversie
Auteur Vorig onderwerp Onderwerp Volgend onderwerp  

JPJ

Netherlands
549 berichten

Geplaatst - 08 apr 2018 :  09:06:25  Toon profiel  Reageer met citaat
Beste mede-forumleden.
In combinatie met Koploper gebruik ik een Faller Car system.
Ook heb ik een schaduwstation met wisselstraten hiervoor aangemaakt.
Hierdoor word een Hall sensor geactiveerd om een auto naar het volgende blok te laten rijden.
In de test mode werkt het goed.
Maar "live" moet de sensor twee maal getriggerd worden om het volgende blok bezet te maken.
Hoe kan ik dit oplossen ?
Info in de bijgevoegde database.

Jos



Download Attachment: Piet8-4.zip
11,73 KB
PS:
Na het plaatsen gezien dat dit in een verkeerd draadje staat.

Bewerkt door JPJ op 08 apr 2018 09:08:22

Wim Ros

Netherlands
6230 Posts

Geplaatst - 08 apr 2018 :  11:21:29  Toon profiel  Bezoek de homepagina van Wim Ros  Reageer met citaat
Jos,

Ik snap die constructie met speciale acties niet, kun je dat eens uitleggen waarom die er inzitten?

Mvg
Wim.


Alleen de waarheid ligt in het midden

s88SD16-n s88XPressNetLI LocoNet-Interface s88LN xTreme Keerlus
Ga naar bovenaan de pagina

JPJ

Netherlands
549 Posts

Geplaatst - 08 apr 2018 :  11:31:48  Toon profiel  Reageer met citaat
Hoi Wim,

De speciale acties ( buiten die van de overwegen )zijn voor de stoppers van de autobaan.
Of is dat eenvoudiger op te lossen.
Het werkt wel allemaal zo, maar ik krijg het voor die betreffende bezetmelders niet voor elkaar om die dubbel te triggeren.
Dus auto rijd van blok 14 naar 15 maar moet eigenlijk dubbel over bezetmelder heen rijden voor dat blok 15 bezet gemeld word.

Bedankt alvast voor het meedenken.

Jos
Ga naar bovenaan de pagina

Wim Ros

Netherlands
6230 Posts

Geplaatst - 08 apr 2018 :  11:42:11  Toon profiel  Bezoek de homepagina van Wim Ros  Reageer met citaat
Jos,

Een Logische Actie triggert maar 1 keer. Dus een trigger voor aan en ook uit zal niet gaan.

Laten stoppen kun je denk ik beter doen met een sein op rood en groen te zetten, lijkt mij logischer.

Mvg
Wim.

Alleen de waarheid ligt in het midden

s88SD16-n s88XPressNetLI LocoNet-Interface s88LN xTreme Keerlus
Ga naar bovenaan de pagina

JPJ

Netherlands
549 Posts

Geplaatst - 08 apr 2018 :  11:49:51  Toon profiel  Reageer met citaat
Wim, bedankt voor de tip.

Zal pas donderdag zijn om het uit te testen.
Ik laat wel weten wat het resultaat is.
Eventuele andere tips zijn altijd welkom.

Jos
Ga naar bovenaan de pagina

rosbender

Netherlands
108 Posts

Geplaatst - 08 apr 2018 :  13:19:37  Toon profiel  Reageer met citaat
Beste mensen,
Nog even wat meer uitleg van wat er gebeurd met de bezet melders.

Als een trein / auto het volgend blok aanvraagt en dat krijgt dan word het GEEL, daarna zie je het bezet meld punt oplichten maar en blijft de kleur GEEL. Normaal zou je verwachten dat het ROOD word met het nummer van de auto / trein maar dat gebeurd niet.

Als je dan voor de 2e keer de AUTO over de HALL SENSOR laat rijden dan pas kleurt hij ROOD met het nummer van de auto.

Het gekke is dat de rest van de autobaan prima werkt inclusief de verkeerslichten,,,,, alleen in de opstel lus werkt het niet.

Als ik nog meer moet uitleggen hoor ik dat van jullie en alvast bedankt voor het meedenken,,,,

Groetjes, Wim Rosbender of Wullem NS in modelspoor kringen


Wullem NS
Ga naar bovenaan de pagina
  Vorig onderwerp Onderwerp Volgend onderwerp  
 Nieuw onderwerp  Reageer op onderwerp
 Printversie
Ga naar:
Koploperforum Digitale Treinbesturing © EKweb 2006
Ga naar begin van deze pagina