Auteur |
Onderwerp |
|
Kempke
Netherlands
60 berichten |
Geplaatst - 20 mrt 2018 : 20:09:45
|
Hallo koplopers, Mijn baan is opgebouwd met Marklin C rail en mijn baan bestuur ik met koploper via ECOS 50200 en nu wil ik al de locfuncties aansturen met koploper met uitgebreide functies.ik heb geprobeerd mij dat eigen te maken, maar ik snap er echt niets van. Mijn vraag is nu of een van de koplopers b.v. Van een loc met veel functies dit via de mogelijkheid uitgebreide functies heeft geregeld en mij daar een bestandje van wil zenden of die mij via zijn eigen mailadres mij hierbij wil begeleiden. Ik begrijp niet waar ik moet aangeven, in welke blokken wel het loc geluid mag worden gehoord en in welke blokken ik dit niet wil horen. Dat geldt natuurlijk ook voor rem en al de andere geluiden
|
|
Wim Ros
Netherlands
6230 Posts |
Geplaatst - 20 mrt 2018 : 22:47:26
|
De bedoeling van het forum is dit openbaar te behandelen, kunnen anderen die met dezelfde vragen en problemen zitten gelijk mee leren. Hoeft het niet iedere keer te worden herhaald.
Groetjes
Alleen de waarheid ligt in het midden
s88SD16-n s88XPressNetLI LocoNet-Interface s88LN xTreme Keerlus |
|
|
jimmaet
Finland
422 Posts |
Geplaatst - 21 mrt 2018 : 09:00:13
|
Beste Wim (v Kempen),
Geluiden uitzetten in bepaalde blokken is heel simpel te doen met de aanvulling blokgegevens (rechtsklikken in baanoverzicht).
Met de functies uitgebreid, moet je eerst de functies aangemaakt hebben. Ik denk daar zelf iets fout gedaan te hebben, want het licht kan ik niet terugvinden in de uitgebreide (loc nu niet beschikbaar voor testen). Dit deel vindt ik het lastigste. Daarna kan je in de functies uitgebreid aangeven wanneer wat aan en uit moet.
Maar geluiden uitzetten voor een schaduwspoor o.i.d. regel je dus met de aanvulling blokgegevens.
Plaats je database eens, en vertel voor één of twee blokken en locs wat je wil?
Kees Visser Rond de Finse Saunazolder 70m hoofdlijn met DR5000, BMD16N-SD LDT S-Dec4 en OC32. Fins landschap, NL en FIN materieel |
|
|
phdirk
Netherlands
2568 Posts |
Geplaatst - 21 mrt 2018 : 12:37:11
|
Hallo Wim,
In aanvulling op wat Kees heeft laten zien nog het volgende.
Bij [Functies Uitgebreid] zie je nu een venster met daarin [In ieder blok]. Als je op [Toevoegen] naast dat venster drukt kun je blokken toevoegen, waarvoor je dan per blok de functies aan of uit kunt zetten. Met het pijltje kun je dan door de blokken scrollen. Ik heb dat in mijn oude database bijvoorbeeld gedaan voor de opstelsporen bij het station. Als een treinstel daar werd afgesteld gingen de lichten na een aantal seconden uit. Op het moment dat de trein weer gereed was om te vertrekken ging de verlichting weer aan.
Hierbij mijn oude database, waarin je een en ander eens kunt nazien.
Download Attachment: RailplanDordtkleinbeeld.zip 40,72 KB
Met beste groeten Dirk HO=TC |
Bewerkt door phdirk op 21 mrt 2018 12:39:36 |
|
|
jimmaet
Finland
422 Posts |
Geplaatst - 21 mrt 2018 : 14:04:54
|
Bedankt Dirk Zo leer ik ook steeds meer
Samen zijn we sterk
Kees Visser Rond de Finse Saunazolder 70m hoofdlijn met DR5000, BMD16N-SD LDT S-Dec4 en OC32. Fins landschap, NL en FIN materieel |
|
|
Kempke
Netherlands
60 Posts |
Geplaatst - 21 mrt 2018 : 14:33:02
|
Beste Kees/Dirk,
bedankt voor jullie reacties, hierbij mijn baan en ten aanzien van het geluid zou ik het volgende willen. BIGBOY: staat in blok 47 en dat is een opstelspoor, dus van alles niets blok 45 is het spoor dat na ongeveer 50 uit de tunnel komt, gaarne dan op die halve afstand het geluid e.d. aan en dit ook in blok 46 op eind van blok 46 stopt de loc, dus als hij weer gaat rijden gaarne de hoorn. uitzetten alles al hij weer in blok 47 komt
nu ik toch jullie aandacht heb, mag ik dan ook nog een probleem voorleggen? voor de glashutten heb ik een vaste treinroute gemaakt, die goed functioneert maar nu probeer ik dat ook voor ESU 151 die moet pendelen tussen de blokken 8 (houtfabriek) en bergstation blok38 als ik de loc laat vertrekken uit blok 8 stopt hij in blok 55 en dan gebeurt er niets meer, hij moet naar blok 54, hier keren daarna na blok 1 en hier keren en dan naar blok 39 wat heb ik verkeerd ingesteld heren vast heel erg bedankt Wim
Download Attachment: mijnbaandef_20180321_142612.zip 20,47 KB |
|
|
HO_COMP_FAN
Belgium
39 Posts |
Geplaatst - 22 mrt 2018 : 11:00:13
|
Hi Dirk (PHDIRK),
blijkbaar werkt de download van je zipfile momenteel niet (404 - File or directory not found.) , die van Wim (Kempke) wel.
Ben geînteresseerd in je voorbeeld.
Dank
Met vriendelijke groeten, Dirk HO 3-Rail Digitaal , Marklin K-rails, Intelllibox 1, W10+Koploper , LDT RM-88-N-B+RM-88-O-B , Viessman 5211/5213/5217(S88) , DR4018 , Boosters 4017 & LDT DB-2 , Arduino Uno. Loks Marklin/Roco/Mehano/L.S |
|
|
Kempke
Netherlands
60 Posts |
Geplaatst - 22 mrt 2018 : 12:16:55
|
Goede middag,
Ik ben zojuist begonnen met de functies maar bij mij lukte het down loaden ook niet. Groeten Wim |
|
|
phdirk
Netherlands
2568 Posts |
Geplaatst - 22 mrt 2018 : 21:31:38
|
Hallo Wim en Dirk,
Er gaat inderdaad iets mis met het downloaden van de backup. Hierbij een nieuwe poging:
Download Attachment: RailplanDordt.zip 40,76 KB
Voor wat betreft de vragen van Wim over de geluidsfunctie het volgende:
Functies uitgebreid Bigboy:
In blok 47: lok arriveert in blok => geluid uit In blok 45: geluid aan na 2 sec (het aantal seconden in de praktijk vaststellen aan de hand van het rijgedrag van de lok)
In blok 46: geluid uit als lok is gestopt.
De vaste route is al opgelost zag ik.
Bewerkt door phdirk op 22 mrt 2018 21:42:16 |
|
|
Kempke
Netherlands
60 Posts |
Geplaatst - 22 mrt 2018 : 22:07:26
|
hallo dirk,
hij blijft vragen om een wachtwoord verder bedankt voor je antwoord groetjes Kempke |
|
|
Bonaza
Belgium
774 Posts |
Geplaatst - 22 mrt 2018 : 22:27:01
|
Kempke,
Het file gewoon via koploper backup/restore inladen. Dan heb je geen paswoord nodig.
Marcel |
|
|
HO_COMP_FAN
Belgium
39 Posts |
Geplaatst - 23 mrt 2018 : 17:36:06
|
Hi Dirk (PHDIRK),
download van je zipfile lukt nu wel, bedankt voor het delen van je info.
Met vriendelijke groeten, Dirk HO 3-Rail Digitaal , Marklin K-rails, Intelllibox 1, W10+Koploper , LDT RM-88-N-B+RM-88-O-B , Viessman 5211/5213/5217(S88) , DR4018 , Boosters 4017 & LDT DB-2 , Arduino Uno. Loks Marklin/Roco/Mehano/L.S |
|
|
phdirk
Netherlands
2568 Posts |
Geplaatst - 24 mrt 2018 : 13:25:11
|
Hallo Dirk, Wim en Kees,
Weer met alle plezier gedaan. Als er verdere vragen zijn hoor ik het wel weer.
|
|
|
Onderwerp |
|