Auteur |
Onderwerp |
|
franskonings
Netherlands
15 berichten |
Geplaatst - 02 mrt 2018 : 11:25:57
|
Ik ben sinds kort bezig met het aanbrengen van seinen op mijn baan. in eerste instantie uitrijdseinen bij perrons. In koploper heb in bij Onderhouden->Gegevens treintype/bloktype een Extra vertrekvertraging in gesteld. Echter het sein wordt groen en de trein gaat zo te zien zonder vertraging rijden. Mijn vraag is waar het mis gaat, onjuiste of vergeten instelling? Het is jammer dat de help functie niet meer werkt binnen windows 10 of is hier al een oplossing voor?
Bij voorbaat dank voor uw reactie.
M.vr gr Frans Konings |
|
JPJ
Netherlands
543 Posts |
|
Wim Ros
Netherlands
6230 Posts |
|
Wim Ros
Netherlands
6230 Posts |
|
Bonaza
Belgium
774 Posts |
Geplaatst - 02 mrt 2018 : 15:14:07
|
Beste Frans,
De vertrek vertraging na een sein stel je niet in bij "treintype/bloktype" maar bij treintype zelf (zie bijgevoegde afbeelding)
Groeten Marcel
Download Attachment: Treintype.jpg 60,33 KB |
|
|
franskonings
Netherlands
15 Posts |
Geplaatst - 02 mrt 2018 : 19:23:04
|
quote: Oorspronkelijk geplaatst door Bonaza
Beste Frans,
De vertrek vertraging na een sein stel je niet in bij "treintype/bloktype" maar bij treintype zelf (zie bijgevoegde afbeelding)
Groeten Marcel
Hallo Marcel,bedankt voor de reactie. Ik had de vertrek vertraging ook al bij treintype op 5 sec.en bij treintype/bloktype op 10 sec. gezet. De vertrektijd vertraging zou dan tussen de 5 en 15 sec moeten liggen (als ik het goed begrepen heb). Ik heb mijn baan in koploper geplaatst aan de hand van de beschrijving die door Chris burger is geschreven. Is er mogelijk nog ergens een instelling die ik over het hoofd heb gezien? Ik heb ook mijn database (Koningsbaan1) "geupload". mogelijk dat je daar iets aan hebt.
Mocht je de oplossing vinden hoor ik hem graag.
B.V.D. Frans
Download Attachment: Treintype.jpg 60,33 KB
Download Attachment: Koningsbaan1_20180302_122815.zip 13,35 KB |
|
|
Bonaza
Belgium
774 Posts |
Geplaatst - 02 mrt 2018 : 22:23:05
|
Frans,
Bij onderhouden bloktype heb je "Negeer vertrekvertraging" aangevinkt. Zie bijgevoegd plaatje.
Groeten
Marcel
Download Attachment: Naamloos.jpg 87,38 KB |
|
|
franskonings
Netherlands
15 Posts |
Geplaatst - 03 mrt 2018 : 19:16:57
|
quote: Oorspronkelijk geplaatst door Bonaza
Frans,
Bij onderhouden bloktype heb je "Negeer vertrekvertraging" aangevinkt. Zie bijgevoegd plaatje.
Groeten
Marcel
Marcel, ik heb de vinkjes weggehaald en het werkt (uiteraard). Ik had al een aantal keren de instellingen nagelopen, maar kennelijk niet goed genoeg. Ik ben en blij mee. Nogmaals bedankt, groeten Frans.
Download Attachment: Naamloos.jpg 87,38 KB
|
|
|
remunj
Netherlands
1111 Posts |
Geplaatst - 04 mrt 2018 : 11:02:02
|
Frans,
Het maakt het draadje een stuk leesbaarder als je alleen een antwoord typt. Dus onderaan klikken op "Reageer op onderwerp". En niet steeds op het icoontje "reageer met citaat". Die gebruik je alleen als je op een eerder bericht hoger in het draadje wilt reageren of als je op een specifiek deel van een bericht wilt reageren. En als je op een citaat antwoord, plaats je eigen tekst dan NA het citaat ipv van erin zoals je nu doet. Nu lijkt het steeds of je een volledig citaat plaatst en niet antwoord.
Alvast bedankt
En om op je vraag terug te komen, lees ook de handleiding eens goed door over deze onderwerpen.
Gr. Eric |
|
|
|
Onderwerp |
|