Van een van mijn lokomotieven (Duitse Krokodil)gaat het motor geluid opeens niet meer uit. Het motor geluid staat in uitgebreide functies gedefinieerd waar het te horen moet zijn. Gisteren en vanmorgen eerst niets aan de hand en opeens ging het niet meer uit waar het wel uit hoorde te gaan.(ik weet niet meer precies waar het gebeurde of wat ik toen deed) Wat ik ook probeer, het geluid op UIT zetten in functies of zo, het blijft overal gewoon hoorbaar. Ook op plaatsen waar het uit zou moeten zijn. Ik heb de lok opnieuw geprogrammeerd en getest op mijn testbaantje en dan werkt het perfect. Maar zo gauw hij op de echte baan komt en de stroom gaat erop dan begint het weer. Iemand enig idee waar dat aan kan liggen?
Zou het ook gewoon een defect in de decoder kunnen zijn? Zou dat eerst maar eens testen zonder koploper en met alleen de centrale, lijkt mij een goed plan.
Dat had ik dus al gedaan toen ik hem opnieuw geprogrammeerd had. Alles werkte toen. Heb ondertussen het euvel gevonden. Er stond nog een of ander geluid aan van een of andere compressor. Helaas stond dat op het tweede scherm van de ECoS en kon je dus niet zien dat het aan bleef staan. In ieder geval bedankt voor de reactie.