Auteur |
Onderwerp |
|
warner
Netherlands
2 berichten |
Geplaatst - 20 aug 2017 : 21:18:13
|
Ik ben bezig met een klein testrondje om koploper onder de knie te krijgen (en mijn omgebouwde loks en baanaansturing te testen). Ik heb de handleiding van Crhis Burger (Beginnen met 9.0) gevolgd en ik kan de trein laten rijden (handmatig), wissels omzetten, seinen in testmode omzetten. Ik zie duidelijk iets over het hoofd maar zit al uren te klooien en kom er niet uit. Hardware is Koploper 92b7 op 1 pc (Windows7) en een dos pc met MRDirect 8.0G. Ik heb het andere verhaal over automatisch rijden gelezen maar dat is het niet volgens mij. Als ik in het rijwindow de blauwe pijl indruk blijft hij gewoon op handmatig staan. In testmodus ook. Wat ben ik vergeten?
Download Attachment: Testrondje20170820.zip 3,71 KB
Koploper 9 MRDirect8.0G nog met testbaantje bezig |
|
Wim Ros
Netherlands
6230 Posts |
|
Jan Huchshorn
Netherlands
343 Posts |
Geplaatst - 20 aug 2017 : 23:03:06
|
Hallo "Warner"?,
Nog wat anders om eens over na te denken.
Als je een loc de goede kant op laat rijden denk ik wel dat je een proefrondje kunt rijden. Gezien de wisselstraten denk ik dat jij linksom wild rijden, maar in deze database kun je ook rechtsom van b.v. blok 1 naar blok 2. Dan kom je echter de bezetmelders in de verkeerde volgorde tegen en de wisselstraten kloppen ook niet meer. Als je een vierde blok toevoegt in het spoor waar nu blok 1 in ligt, dan kom je voor een rondje altijd drie blokken tegen, wat denk ik de voorkeur heeft. OK, dan kun je een loc nog steeds de verkeerde kant op sturen, maar dan heb je het waarschijnlijk wel sneller in de gaten.
Groeten,
Jan |
|
|
warner
Netherlands
2 Posts |
Geplaatst - 21 aug 2017 : 09:57:00
|
Wim, Bedankt voor het zo snel aandragen van de oplossing van mijn probleem.
Jan, Voor een extra blok is eigenlijk geen plaats, blok 1 is 3 bochten 1 rechte en 3 bochten (Marklin M rails), ik heb een plaat hout van 122x122 cm. Dit is bedoeld om te testen, maar misschien moet ik het toch maar doen.
Koploper 9 MRDirect8.0G nog met testbaantje bezig |
|
|
Wim Ros
Netherlands
6230 Posts |
|
Wim Ros
Netherlands
6230 Posts |
|
LeidseBaan
Netherlands
56 Posts |
Geplaatst - 21 aug 2017 : 20:59:22
|
Hoi Wim kan je het uitleggen hoe je het hebt gedaan die R10 snap ik niet, hoe kom je er aan Tonnie
De leidseSpoorBaan is bij mij op Zolder, en dat in Groningen, of kijk op Youtube |
|
|
Wim Ros
Netherlands
6230 Posts |
|
|
Onderwerp |
|