Auteur |
Onderwerp |
|
zuyderduyn
96 berichten |
Geplaatst - 19 aug 2017 : 07:47:43
|
Hoi,
Misschien een wat rare titel. Ik schets de situatie even.
Een trein heeft een automatische stop van 35 seconden. Na de stop, sein op groen, trein vertrekt volgens koploper. De trein krijgt ook stroom aangezien de verlichting brand. Toch blijft de trein stil staan. Als ik de trein een klein duwtje geeft vertrekt hij ontzettend hard, blijft een tijdje heel hard rijden, en na een poosje rijd de trein weer normaal tempo. Hij lijkt met dit harde rijden de tijd goed te maken die er stil gestaan is terwijl die had moeten vertrekken. Dit is één keer gebeurt, maar vroeg me af waar dat vandaan kan komen.
Aangezien dit 1 keer gebeurt is en bij andere loks niet heb ik de database niet toegevoegd en wellicht heeft het niet met KL te maken? Iemand een idee?
Bedankt en groeten Hans |
|
Jan Huchshorn
Netherlands
343 Posts |
Geplaatst - 19 aug 2017 : 08:52:35
|
Hallo Hans,
Je ziet de verlichting branden, maar geeft het rijwindow in Koploper ook een snelheid aan? Zo ja, dan lijkt het aan de loc te liggen.
Een versleten collector (een borstel staat dan op het isolatie materiaal, wat onder het koper zit) zou kunnen, maar kan ook wel iets anders in de loc zijn.
Groeten,
Jan |
|
|
zuyderduyn
96 Posts |
Geplaatst - 19 aug 2017 : 08:57:56
|
De rijwindow geeft idd een snelheid aan. Zou het precies op het isolatieasje van rails kunnen liggen? Het is een ICE stel en de motor zit in de 2e wagen. |
|
|
Debvd
Netherlands
112 Posts |
Geplaatst - 19 aug 2017 : 09:34:38
|
Hoi Hans,
Vraagje de verlichting brandt zeg je...haalt die de stroom van de motorwagen of heeft die zijn eigen functiedecoder in de eerste wagon?
Want aals bovenstaande het geval is kan het idd zijn dat de motorwagen geen stroom pakt....denk ik zo.
Bjorn |
|
|
Wim Ros
Netherlands
6230 Posts |
|
jimmaet
Finland
422 Posts |
Geplaatst - 19 aug 2017 : 16:23:22
|
Ik ga met Wim. Motor wil niet op gang komen. Het keiharde rijden komt dan, doordat de decoder geen terugmelding van de motor krijgt, en de constante snelheidsregeling een terugspanning zoekt (back-emf) door de motorspanning op te schroeven.
Je geeft een duwtje, motor werkt, nu al op (bijna) volle spanning. Na een korte tijd heeft de decoder dit door, en laat de spanning weer zakken.
Dus vanuit de decoder lijkt het alsof je op een te steile helling wil optrekken, en na het duwtje een verschrikkelijk steile helling afzakt.
Motor poetsen.
Kees Visser Rond de Finse Saunazolder 70m hoofdlijn met DR5000, BMD16N-SD LDT S-Dec4 en OC32. Fins landschap, NL en FIN materieel |
|
|
zuyderduyn
96 Posts |
Geplaatst - 19 aug 2017 : 21:03:38
|
Bedankt voor de info! |
|
|
|
Onderwerp |
|