Auteur |
Onderwerp |
|
Loet
USA
114 berichten |
Geplaatst - 19 mrt 2017 : 22:15:09
|
Hallo allemaal.
daar ben ik weer, eindelijk een weekend niet werken maar relaxen. Maar daardoor komen er well een paar vragen op. Hier is iets aan de hand met blok 2 in het station. Het is een doorrijspoor. Als ik aan kom rijden en de trein hoeft niet te stoppen, dan worden er drie blokken bezet gehouden nl; - het blok waar de trein uitkomt - blok 2 zelf - het blok waar de trein naar toe gaat. Blok 2 wordt nu pas vrijgegeven op de laatse bezetmelder van het blok waar de trein naar toe moet. Echter in blok 2 is gedefinieerd dat het voorgaande blok vrijgegeven moet worden als de eerste bezetmelder van blok 2 vrijkomt. Als de trein moet stoppen in blok 2, dan wordt het voorgaande blok echter gewoon vrijgegeven zoals je het zou verwachten, nl. bij het vrijkomen van de eerste bezetmelder in blok 2. Het houdt de treinenlopp redelijk op dat blok 2 zo laat vrijgegeven wordt als de trein normal doorrijdt. Welke instelling moet ik veranderen om te zorgen dat blok 2 gelijk vrij gegeven wordt.?
Download Attachment: 2016172286.bck 293,83 KB
Marklin, Ecos, LDT decoders en bezetmelders. Viesman seinen. |
|
dentheo
Belgium
1758 Posts |
Geplaatst - 19 mrt 2017 : 22:32:16
|
quote: Oorspronkelijk geplaatst door Loet
Blok 2 wordt nu pas vrijgegeven op de laatse bezetmelder van het blok waar de trein naar toe moet. Echter in blok 2 is gedefinieerd dat het voorgaande blok vrijgegeven moet worden als de eerste bezetmelder van blok 2 vrijkomt.
De vrijgave van blok 2 moet je instellen in het volgende blok, dus waar de trein naartoe gaat.
Dat het voorgaande blok nog bezet blijft kan afhangen van de detectie die je gebruikt, alle assen,verlichte rijtuigen, enkel de lok enz.
Theo vanop de heide. N+SX+kpl+kplRsd |
Bewerkt door dentheo op 19 mrt 2017 22:39:51 |
|
|
Loet
USA
114 Posts |
Geplaatst - 20 mrt 2017 : 02:42:23
|
Hallo Theo
Daar zit 'm net nou de kneep. Dat is percies wat ik gedaan heb. Kijk bijv naar blokken 47,2 en 10. In Koploper is het volgende gedefinieerd: - Blok 47 wordt vrijgegeven op het vrijkomen van de eerste bezetmelder in blok 2 - Blok 2 wordt vrijgegeven op het vrijkomen van de eerste bezetmelder in blok 10. Dit is ook precies wat er gebeurt als de trein stopt in blok 2 en dan weer wegrijdt.
Echter, als de trein niet hoeft te stoppen in blok 2, gebeurt er het volgende:
- In Blok 2 wordt blok 47 NIET vrijgegeven. - Blok 47 EN Blok 2 worden vrijgegeven op een bezetmelder in blok 10. (ik kon niet zien of het was op het vrijkomen van de eerste of het bereiken van de laatste.)
Vanwaar dit verschil en hoe kom ik daarvan af? Het veroorzaakt een hele lange wachttijd voordat er weer een trein blok 47 binnen rijdt.
Groeten
Loet
Marklin, Ecos, LDT decoders en bezetmelders. Viesman seinen. |
|
|
Wim Ros
Netherlands
6230 Posts |
Geplaatst - 20 mrt 2017 : 10:47:36
|
Loet,
Het zal gewoon werken zoals je het hebt ingegeven. In blok 2 heb je aangegeven als de trein langer is dan 200 cm het achterligende blok bezet moet blijven inclusief de wisselstraat en dat er een stopverbod geldt voor blok 2.
Mvg Wim.
Alleen de waarheid ligt in het midden
s88SD16-n s88XPressNetLI LocoNet-Interface s88LN xTreme Keerlus |
|
|
Loet
USA
114 Posts |
Geplaatst - 20 mrt 2017 : 11:57:27
|
Bedankt Wim
Ik weet dat dit programma feilloos werkt en dat ik iets vergeten was of zo. Het is allemaal zo heerlijk logisch. Ik ga het morgen gelijk uit proberen.
groeten
Loet
Marklin, Ecos, LDT decoders en bezetmelders. Viesman seinen. |
|
|
|
Onderwerp |
|