Auteur |
Onderwerp |
|
jimmaet
Finland
422 berichten |
Geplaatst - 20 feb 2017 : 16:55:30
|
Hallo! Vandaag na 5 dagen even opgestart. Zegt Koploper "geen Loconet wisseldecoders gedefiniëerd". Ik denk, gek, even een bck'tje pakken. Blijkt, die leest'ie als "Versie lager dan 5.4" terwijl ik alleen maar 9.1 heb draaien. Nog een oudere bck, werkt het wel.
De vraag: Heb ik iets verkeerds gedaan (bij afsluiten) of hoe komt zoiets?
Kees Visser Rond de Finse Saunazolder 70m hoofdlijn met DR5000, BMD16N-SD LDT S-Dec4 en OC32. Fins landschap, NL en FIN materieel |
|
phdirk
Netherlands
2570 Posts |
Geplaatst - 20 feb 2017 : 17:41:05
|
Hallo Kees,
Kun je niet gewoon in je huidige database het aantal wisseldecoders herstellen. Het lijkt erop alsof het systeem op een ander systeem is gesprongen. Als je wisselt van niet-Loconet naar Loconet moet je altijd je digitale onderdelen opnieuw definiëren.
Met beste groeten Dirk HO=TC |
|
|
jimmaet
Finland
422 Posts |
Geplaatst - 21 feb 2017 : 14:57:00
|
Het gekste vind ik de "ouder dan 5.4" Koploper versie. Maar goed, een iets ouder bck, defecte wissels, treinstanden en geblokkeerde blokken terugzetten (veranderingen onderweg), en het werkt weer. Kom er op terug als het zich herhaalt.
Kees Visser Rond de Finse Saunazolder 70m hoofdlijn met DR5000, BMD16N-SD LDT S-Dec4 en OC32. Fins landschap, NL en FIN materieel |
|
|
bverbiest
Netherlands
101 Posts |
Geplaatst - 23 feb 2017 : 12:16:29
|
Beste mensen Ik had gisteren de zelfde melding van de oude Koploper versie. Het was een backup bestand wat ik per mail naar een collega gestuurd heb en wat hij ontvangen heeft in Google Mail.Bij downloaden van de bck file wil dit programma het bestand openen in Word , maar als je dat niet doet en het opslaat als bck bestand blijkt bij inlezen dat de informatie verdwenen is en komt de melding dat dit gemaakt is in een versie lager dan 5.4. Ik gebruik echter altijd de laatste versie. Ik heb het toen opnieuw gemaild maar met het zelfde resultaat. Na overbrengen van het betreffende bestand via USB stick werkte alles wel zoals het hoort. Ik denk dat er dus iets gebeurt met de file in Google Mail, want mailen via andere programma's heeft dit nooit opgeleverd.
Met vriendelijke treingroet, Barend Verbiest |
|
|
Wim Ros
Netherlands
6230 Posts |
|
|
Onderwerp |
|