Auteur |
Onderwerp |
|
gerlig
Netherlands
24 berichten |
Geplaatst - 31 jan 2017 : 15:23:23
|
In een blok staat een blokkade door treinlengte, alle blokken staan op 999. Ik krijg de witte lijn met weg met het aanklikken van handmatige blokkade. Vraag is dus in welk scherm kan je de blokkade opheffen ?
Gr. Gerrit |
|
Wim Ros
Netherlands
6230 Posts |
|
gerlig
Netherlands
24 Posts |
Geplaatst - 31 jan 2017 : 16:01:00
|
Beste Wim,
Als ik op die knop drukt geeft hij aan treinlengte 999, ergo ik heb geen enkele trein met die lengte in het bestand staan.
Ik weet niet in welk scherm je dit moet aanpassen.
Gr. Gerrit |
|
|
Wim Ros
Netherlands
6230 Posts |
Geplaatst - 31 jan 2017 : 16:06:21
|
Gerrit,
In dat scherm wat ik je aangeef kun je de blokkade opheffen. En bij Locomotief eigenschappen kun je de lengte opgeven en aanpassen, 999 is de default lengte.En in aanvullende blokeigenschappen kun je de treinlengte opgeven/aanpassen.
Je vraag was waar je de blokkade kunt opheffen, en dat is op de plaats welke ik je aangaf in mijn vorige antwoord.
Mvg Wim.
Alleen de waarheid ligt in het midden
s88SD16-n s88XPressNetLI LocoNet-Interface s88LN xTreme Keerlus |
|
|
gerlig
Netherlands
24 Posts |
Geplaatst - 31 jan 2017 : 16:18:34
|
Ha Wim,
Ik ben er uit dus.... |
|
|
WouterL
Netherlands
85 Posts |
Geplaatst - 05 feb 2023 : 10:07:08
|
quote: Oorspronkelijk geplaatst door gerlig
Ha Wim,
Ik ben er uit dus....
En ik niet. Ik heb hetzelfde. Het blok is fysiek leeg. Wit. Bij info blok staat blok bezet door trein met lengte 48 cm. Foutstatus opheffen is grijs. Van alles geprobeerd. Treinlengtes veranderd. Trein fysiek in blok gezet (rood) en laten vertrekken: blok wordt weer wit met dezelfde mededeling: bezet door trein met lengte 48 cm. Groet, Wouter
Märklin, k-rails, Koploper, Raptor, Edits, Littfinski: de baan is in de afbouwfase! Zie https://forum.3rail.nl/index.php?topic=16137.0 |
|
|
JPJ
Netherlands
558 Posts |
Geplaatst - 05 feb 2023 : 10:33:08
|
Hallo wouter,
Plaats je database hier zodat we mee kunnen kijken.
Jos |
|
|
phdirk
Netherlands
2583 Posts |
Geplaatst - 05 feb 2023 : 17:24:09
|
Hallo Wouter,
Als er een treinlengte is opgeslagen in een blok, krijg je ook een geblokkeerd blok met een witte lijn.
Klik met de rechter muisknop op het betreffende blok en dan krijg je een menu. Daarin staat onder 'Handmatig geblokkeerd' de regel 'Alle Blokkade(s)'. Als je daarop klikt krijg je het scherm met de lengte en treintype die in het blok zijn opgeslagen. Klik op het kruis achter de Treinlengte en haal eventueel het treintype weg door in het betreffende vak N.V.T in te vullen. Je blok is dan weer vrijgegeven.
Met beste groeten Dirk HO=TC |
|
|
WouterL
Netherlands
85 Posts |
Geplaatst - 07 feb 2023 : 13:35:25
|
Dankjewel Dirk, ik verwachtte niet dat je op de tekst kan klikken, want de regel erboven kun je het v'tje ervoor aan of uitklikken #128540; Groet, Wouter
Märklin, k-rails, Koploper, Raptor, Edits, Littfinski: de baan is in de afbouwfase! Zie https://forum.3rail.nl/index.php?topic=16137.0 |
|
|
|
Onderwerp |
|