Ik ben mijn baan aan het opbouwen en wil de wisselaandrijvingen van conrad met magneetartikel decoder 5211 van Viessmann aansturen. Direct aansturen geeft gedeeltelijk reactie (slecht 1 kant); adapter van conrad noch LA010 hebben het gewenste effect De 5211 wordt met het Motorola protocol aangestuurd. Wisselmotor is goed en decoder functioneert verder ook goed. Heeft iemand hier ervaring mee of kent iemand de schakeling die dit probleem oplost? Groet,
Dat werkt ook niet. De LA010 is voor wisseldecoders met een gemeenschappelijke plus aansluiting, en de 5211 heeft een gemeenschappelijke min aansluiting. Je hebt de LA010 nodig in de uitvoering voor marklin wisseldecoders.
Afhankelijk van je centrale is er een kant en klare decoder geschikt voor het aansturen van motoren alleen die is beschikbaar voor het DCC format. Voor 8 motoren http://rosoft.biedmeer.nl/Webwinkel-Product-7106891/MDD-(8).html voor 4 motoren de helft.
Dank voor je reactie, weet nu dat er een gemeenschappelijk min is. En daar schuilt het probleem.Vandaar dat de LA010 het wel doet met een DCC decoder! Die voor Maerklin decoders vond ik al eens in een ander draadje. Ga solderen en kijken of dat werkt. Groet,
Reinier Dank je wel Maar ik heb nog even een vraag is het grijze streepje een doorsnijding van de banen Zo ja dan zie ik niet waar de bruine draad van de motor aan moet en de rode draad van wisseldecoder Als ik op de andere site kijk die je aan gaf kijk dan zie je weer wel een koppeling. Hopelijk kan je me wat duidelijkheid verschaffen want ik wil het zien na te bouwen dat is nou juist het leuke van onze hobby
Wim, Wat ik niet snap is de aansluiting op de weerstanden De ene kant zit op rood waar gaat de andere kant dan heen en beide andere weerstand zit de ene kant aan groen waar blijft dan de ander kant Ik hoop dat je me nog even verder kan helpen. Wim de W
Gewoon even de baantjes volgen. De weerstand die aan de rode draad zit gaat naar de basis van de ene transistor. Voor de andere weerstand van de groene draad naar de basis van de andere transistor. Zie ook het schema als je helemaal naar beneden scrolt in het BNLS draadje.
Veel moeilijker is het toch echt niet. Gewoon de componenten plaatsen zoals ze getekend zijn en de juiste draadjes aansluiten en klaar is Wim.
Veel duidelijker dan het plaatje kunnen we het niet maken. Dit is zo'n eenvoudige schakeling dat echt iedereen die na kan bouwen.
Problemen zoeken die er niet zijn is ook een hobby
Beste Wim Reinier en Eric Heel fijn dat jullie gereageerd hebben Het werkt nu. Mijn fout was dat ik dacht dat de baantjes door gesneden waren maar dat was niet het geval Dus nogmaals dank Wim de W