Auteur |
Onderwerp |
|
Drreinier
Netherlands
47 berichten |
Geplaatst - 15 dec 2016 : 21:27:55
|
Ik weet niet of it draadje al bestaat. Maar sinds ik Windows 10 heb geïnstalleerd crasht Koploper na ongeveer 2 maal 24 uur draaiend in demo modus. Is iemand bekend met dit probleem en/of is er een oplossing voor? |
|
Wim Ros
Netherlands
6230 Posts |
|
Drreinier
Netherlands
47 Posts |
Geplaatst - 16 dec 2016 : 00:29:21
|
Ik draai onder Windows 10 home edition. Zou dat uitmaken. |
|
|
Wim Ros
Netherlands
6230 Posts |
|
Drreinier
Netherlands
47 Posts |
Geplaatst - 17 dec 2016 : 09:48:47
|
Dit is de melding die ik krijg na de crash. enig idee wat dit betekent? Win32 Error Code: 87 De parameter is onjuist |
|
|
Wim Ros
Netherlands
6230 Posts |
|
Marcobello
103 Posts |
Geplaatst - 17 dec 2016 : 18:18:20
|
Misschien een computer die zijn processor niet voldoende kan koelen. Probeer eens meer frisse lucht in je toestel binnen te sluizen. Om te testen kun je je toestel gewoon openzetten (bij een merkcomputer eventueel op het net even opzoeken hoe dat moet). |
|
|
John van Rems
Netherlands
15 Posts |
Geplaatst - 17 feb 2017 : 09:39:28
|
Ook ik kamp met het zelfde probleem van crashen om de haverklap in windows 10 Pro Net een schone installatie gedaan op een legen (geformatteerde) laptop. Alle noodzakelijke updates gedaan en uiteindelijk koploper 9.1 geïnstalleerd... de Backup van laatste baan gaf direct een crash... Herstarten PC en Ulhenbrock IB-com gaven als resultaat de ene keer "geen communicatie met treinbaan" andere keer "geen communicatie met digitaal systeem. De com poorten waren juist gekozen.... Computer geherstart... Ulhebrock geherstart en demo baan gekozen... Zelfde resultaat... Nieuwe database aan gemaakt.... Zelfde resultaat... Na een paar keer proberen crashte de hele zaak en moest ik op harde wijze de PC herstarten....
Ligt dit nu aan de PC of is koploper niet geschikt voor windows 10? |
|
|
phdirk
Netherlands
2568 Posts |
Geplaatst - 17 feb 2017 : 22:45:25
|
Hi All,
Ik heb drie Windows10 laptops waarop Koploper, net als bij Wim, zonder problemen draait. Op mijn werklaptop staat Koploper eigenlijk altijd open. Het enige probleem dat ik heb is dat de screensaveronderdrukking niet meer werkt (zie ook http://www.koploperforum.nl/topic.asp?TOPIC_ID=5688). Dat is lastig, maar niet meer dan dat.
Met beste groeten Dirk HO=TC |
|
|
Drreinier
Netherlands
47 Posts |
Geplaatst - 01 apr 2017 : 21:39:39
|
Maar het probleem is nog steeds niet opgelost. Van alles geprobeerd. Enkele locs(5) laten rijden : knalt er na een dag uit. Wie o wie weet de oorzaak van dit probleem?
Reinier
|
|
|
phdirk
Netherlands
2568 Posts |
Geplaatst - 02 apr 2017 : 10:59:15
|
Hallo Reinier,
Heb je al geupdated naar versie 9.2.1. Daar zitten weer veel aanpassingen in. Mogelijk is jouw probleem dan ook opgelost.
Met beste groeten Dirk HO=TC |
|
|
Wim Ros
Netherlands
6230 Posts |
Geplaatst - 02 apr 2017 : 13:36:09
|
Reinier,
Heb je de database ooit eens via een backup ingelezen, die niet ingepakt vanaf een andere PC via de mail naar je is verzonden? Als je dat met ja kan beantwoorden, dan zit daar het probleem, dan is de database corrupt, cq beschadigd, een eigen backup inlezen van voor deze, of anders opnieuw beginnen, misschien dat Paul hier nog iets in kan betekenen, maar dat zou ik niet met zekerheid willen beweren.
Mvg Wim.
Alleen de waarheid ligt in het midden
s88SD16-n s88XPressNetLI LocoNet-Interface s88LN xTreme Keerlus |
|
|
Drreinier
Netherlands
47 Posts |
Geplaatst - 04 apr 2017 : 07:04:21
|
9.2.1 gedownload en geinstalleerd. Kan nu ineens geen database meer resoren. Krijg een mededeling dat niet van diskette kan worden ingelezen. Overigens aangegeven dat er van harde schijf moet worden ingelezen. Locatie jklopt. Rara? iemand een oplossing?
Reinier |
|
|
Drreinier
Netherlands
47 Posts |
Geplaatst - 04 apr 2017 : 07:14:49
|
moet restoren zijn |
|
|
PaulRoman
149 Posts |
|
Drreinier
Netherlands
47 Posts |
Geplaatst - 05 apr 2017 : 08:29:26
|
Met de nieuwste download 9.2.2 loopt het weer goed.
|
|
|
|
Onderwerp |
|