Auteur |
Onderwerp |
|
swiss-fan
Netherlands
11 berichten |
Geplaatst - 25 nov 2016 : 17:30:36
|
Beste lezer. Sedert een aantal weken bezig met deze software. Deze week het baanontwerp getekend. Nu toe aan de bezetmelders. Alle hardware was reeds geïnstalleerd aan- en onder de baan. Altijd actief geweest met Win Digital. Moet ik nu elk terugmeldcontact onder de baan opnieuw opzoeken middels de aansluiting Of kan dit op een eenvoudiger wijze ? Lees graag. Groet Dolf |
|
remunj
Netherlands
1112 Posts |
Geplaatst - 25 nov 2016 : 17:39:42
|
Hoi Dolf,
Ben bang dat je ze zelf weer allemaal moet opzoeken en ingeven.
Maar als je al een ontwerp in Windigital had dan weet je toch waar ze zich bevinden? Kan je ze op dezelfde plek in Koploper weer intekenen en benoemen. Vervolgens met het testprogramma checken of ze in de gewenste volgorde binnen komen.
Is even wat werk maar je zal geen andere keus hebben.
Groeten, Eric |
|
|
marcel01
Netherlands
105 Posts |
Geplaatst - 25 nov 2016 : 17:40:43
|
Hoi Dolf
Als het gaat om het invoeren van de terugmeldcontacten binnen Koploper, dan kun je een lokje over de baan laten rijden en zo met behulp van het test programma alle contacten in kaart brengen. Maar eerlijk gezegd is dit een inschatting op je vraag, want begreep m ook niet helemaal. Kan aan mij liggen natuurlijk.
Marcel
marcel01 |
|
|
swiss-fan
Netherlands
11 Posts |
Geplaatst - 25 nov 2016 : 18:00:43
|
Eric. Kan Windigital niet meer benaderen, dat zal niet gaan.. Zal op de rug onder de baan moeten
Marcel. Testprogramma, heb ik wel iets over gelezen. Toch even nieuw voor mij. Dan dien ik toch zowieso alle aansluitingen in het baanontwerp aangewezen te hebben. Of alles in willekeur bedoel je ? Mogelijk kan je me verder helpen.
Groet Dolf |
|
|
marcel01
Netherlands
105 Posts |
Geplaatst - 25 nov 2016 : 18:17:22
|
Dolf
Ik neem aan dat al je terugmeld contacten al daar zitten waar ze moeten zitten en je een tekening van je baan hebt. Wanneer je over iedere blok rijdt dan passeer je deze terugmelders en zullen ze oplichten in het testprogramma.
Maar wat heb je nu binnen koploper gedaan dan? Misschien is dat voor beeldvorming wat beter. Wellicht ga ik te snel.
Marcel
marcel01 |
|
|
swiss-fan
Netherlands
11 Posts |
Geplaatst - 25 nov 2016 : 18:34:23
|
Marcel. Alle hardware zit in de baan. Heb het baanontwerp getekend. Sta nu op 't punt de terugmeldpunten te definieren. Mag echter per punt aangeven welke aansluiting. Er daar gaat 't nu om. Weet ongeveer waar ze zitten, echter niet (meer) precies Grt. Dolf
|
|
|
dentheo
Belgium
1758 Posts |
Geplaatst - 25 nov 2016 : 19:45:08
|
In plaats van onder de baan te kruipen kan je een lok over de baan sturen. In het testprogramma kan je zien welke bezetmelder daar aangesproken wordt. die nr kun je invullen in het blok waar de lok dan staat. Dan laat je lok weer even verder rijden tot een andere bezetmelder aanspringt. Stapje voor stapje kom je vooruit.
Theo vanop de heide. N+SX+kpl+kplRsd |
|
|
marcel01
Netherlands
105 Posts |
Geplaatst - 25 nov 2016 : 19:48:31
|
Dolf
Oke. Heb je de centrale al gedefineerd, waarmee koploper mee moet praten? Heb je in onderhouden digitale onderdelen al aangegeven wat er aan decoders aanhangt. Wanneer dit niet zo is, dan is dat wel nodig om met het testprogramma te werken. Tevens zal je dan toch terplekke moeten checken welke input verbonden is met de terugmeld rail op de baan. Dat zullen er een aantal zijn.
Groeten
Marcel
marcel01 |
|
|
Wim Ros
Netherlands
6230 Posts |
Geplaatst - 25 nov 2016 : 21:02:50
|
Rolf,
Je hoeft niet op je rug onder de baan, je kunt vanaf je stoel en voor je beeldscherm, perfect in kaart brengen welk meldpunt waar zit. Koploper heeft daar een testprogramma voor. Gemak dient de mensch
Mvg Wim.
Alleen de waarheid ligt in het midden
s88SD16-n s88XPressNetLI LocoNet-Interface s88LN xTreme Keerlus |
|
|
|
Onderwerp |
|