Auteur |
Onderwerp |
|
Jean-Claude
Belgium
14 berichten |
Geplaatst - 01 jul 2016 : 09:29:55
|
Hallo iedereen Wanneer ik automatisch rijd veranderen de seinen perfect op het scherm, maar de seinen op de baan veranderen ze niet. Wat heb ik verkeerd gedaan? Via de ECOS werken de seinen wel, behalve dat de sommige kleuren niet overeen komen (bij geel krijg ik geel/groen vertikaal en bij wit krijg ik dubbel geel). Info over deze seinen kan men vinden op: http://www.vanbiervliet.com/pdf/seinen/seindecoder.pdf Alvast bedankt voor de hulp.
Download Attachment: PITAL6-2.bck 103,07 KB
KL: 9.0 build: 4 / ECOS 2 software 4.0.2 |
|
br015
Netherlands
48 Posts |
Geplaatst - 01 jul 2016 : 16:42:59
|
Jean
Mogelijk moet je bij uitgebreide sein eigenschappen de adressen voor de juiste kleur aanpassen zodat jouw decoder ook de goede info krijgt. even een beetje proberen denk ik
succes Frans |
|
|
Wim Ros
Netherlands
6230 Posts |
Geplaatst - 01 jul 2016 : 17:16:53
|
Als het via de ECoS ook niet werkt en de kleuren komen daar ook niet overeen, dan zou ik beginnen de seinen op de juiste manier zoals aangegeven in de beschrijving aan te sluiten. Die zal er niet voor niets zijn. Oftewel DWEIS.
Mvg Wim.
Alleen de waarheid ligt in het midden
s88SD16-n s88XPressNetLI LocoNet-Interface s88LN xTreme Keerlus |
|
|
Jean-Claude
Belgium
14 Posts |
Geplaatst - 02 jul 2016 : 00:06:41
|
hoi Wim, de seinen zijn 100% aangesloten zoals in de handleiding beschreven is.
KL: 9.0 build: 4 / ECOS 2 software 4.0.2 |
|
|
Wim Ros
Netherlands
6230 Posts |
|
br015
Netherlands
48 Posts |
Geplaatst - 02 jul 2016 : 10:18:12
|
Jean is de decoder ingesteld op categorie A en het correcte basis adres?
Koploper geeft namelijk netjes de commando's dit kun je zien als je de log file wissel opdrachten bekijkt.
Doe eens het volgende; zet alles aan en open het test programma seinen.
Bij het opstarten moeten je seinen op rood staan.
Open ook de communicatie logging en maak wisselopdrachten actief Klik nu op bv sein 1 in het baanoverzicht het sein moet wijzigen in het baan overzicht. In de logging kun je zien welk commando koploper naar de decoder stuurt. Kijk nu naar je sein indien hier een ander sein beeld staat moet je eens met de draden op de uitgang van de decoder van dat sein wisselen zodat je het bijbehorende seinbeeld ziet. Hier zit waarschijnlijk het probleem. De rode zit goed indien deze bij het opstarten ook rood was.
Even nog iets de sein tijd moet je instellen zoals hieronder aangegeven, nu heb je deze op 250 msec voor alles staan mogelijk is die tijd te lang voor je decoder dus doe het zoals in de beschrijving staat. zie hieronder
Voor het treinbesturingsprogramma “Koploper” dient men de volgende instellingen te gebruiken Bij het onderhouden van de baandefinities / baanontwerp Tool: Seineigenschappen (algemene instellingen per sein) Soort functiiedecoder: Marklin (Ook IB/TC) Bekrachtigingtijd: 0,05 sec
succes Frans |
Bewerkt door br015 op 02 jul 2016 12:34:55 |
|
|
Jean-Claude
Belgium
14 Posts |
Geplaatst - 02 jul 2016 : 12:03:48
|
hoi Frans, - in de soort functiedecoder heb ik enkel "wisseldecoder". Waar kan ik die "MARKLIN (ook IB/TC) bekrachtigingtijd: 0.05 sec" vinden of hoe moet ik die aanmaken. - hoe open het test programma seinen.
mvg JC KL: 9.0 build: 4 / ECOS 2 software 4.0.2 |
|
|
remunj
Netherlands
1112 Posts |
Geplaatst - 02 jul 2016 : 12:08:19
|
quote: Oorspronkelijk geplaatst door Jean-Claude - hoe open het test programma seinen.
menu Algemeen->testprogramma.
Voor de rest: druk in de diverse schermen eens op F1 (help) of lees de handleiding.
Gr. Eric |
|
|
br015
Netherlands
48 Posts |
Geplaatst - 02 jul 2016 : 12:38:51
|
Jean
vergeet even deze regel En kijk ook even op je centrale dat je voor de seindecoder het Motorola protocol hebt ingeschakeld de decoder kent namelijk alleen Motorola en geen dcc. De decoder moet ook dcc kunnen.
om de tijd in te stellen ga naar baanontwerp, klik rechts op het sein en selecteer eigenschappen Hier kun je de tijd invullen. Voor decoder kun je niet marklin kiezen omdat je ecos gebruikt. dus laat dat maar eens zo.
Voor het test programma zie voorgaand bericht .
nabrander lees dit eens
Over de werking van de seinen via Koploper en een ECoS staat het volgende in de Koploper handleiding.
quote: Werking van seinen
De afbeeldingen die in de centrale staan genoemd, zijn lang niet alle seinstanden die nodig zijn om de seinstelsels juist te tonen. Koploper maakt derhalve geen gebruik van deze afbeeldingen. Om de seinen aan te sturen vanuit Koploper moet je het volgende doen:
· Definieer de seinen NIET op de centrale
· Als alle seindecoders van hetzelfde type zijn (of DCC of Motorola), stel dan op de centrale (dus niet Koploper) bij "instellingen-2" het juiste start-protocol voor nieuw magneetartikel. In Koploper hoeft niets ingesteld te worden. Bij instellingen per database / systeem specifiek geef je op bij functiedecoders seinen "Default op centrale". Er kan in Koploper verder niets worden ingesteld.
· Er zijn verschillende soorten seindecoders. Bij instellingen per database / systeem specifiek moet je opgeven wat op de centrale staat ingesteld als start-protocol voor een nieuw magneetartikel. Deze moeten gelijk zijn aan elkaar. In het baanoverzicht moet je nu bij seinen en draaischijven welk protocol er wordt gebruikt of gewoon het default protocol overnemen uit instellingen per database / systeem specifiek.
succes Frans |
Bewerkt door br015 op 02 jul 2016 13:38:13 |
|
|
|
Onderwerp |
|