Auteur |
Onderwerp |
|
Leeuwinga
Netherlands
31 berichten |
Geplaatst - 02 mei 2016 : 09:33:53
|
Heb met veel plezier met mini laptop en koploper gereden. Na windhoos 10 update krijg ik geen communicatie meer met koploper. Koploper ziet mn UB intellibox basic niet meer. Heb de juiste driver opnieuw van de site van UB gehaald. Nieuwe kabel geprobeerd Driver in apparaten beheer is goed Ook kan ik via een Utility bv JMRI Decoder pro via loconet de centrale bereiken en bedienen. melding in KL is " FOUT- Er is geen response van de centrale eenheid van de treinbaan". Uiteraard staan de instellingen in KL allemaal goed. Gezien dat andere programma,s wel goed kontakt maken met de IB en ik met een loconet monitor kan zien dat via deze Utility juiste communicatie met de IB is moet er iets zijn binnen Koploper waardoor communicatie niet kan ??? wie o wie geeft een hint Cees
|
|
LeidseBaan
Netherlands
56 Posts |
Geplaatst - 02 mei 2016 : 10:09:13
|
Hoi cees misschien dat je een backup kan plaatsen, dat kunnen we mee kijken in koploper.Heb je Koploper ook weer opnieuw geinstalleerd, kan soms ook helpen, of kijken of je communicatie digitaal system in order is, van je database Gr Tonnie
De leidseSpoorBaan is bij mij op Zolder, en dat in Groningen, of kijk op Youtube |
|
|
Leeuwinga
Netherlands
31 Posts |
Geplaatst - 02 mei 2016 : 10:49:36
|
Tonnie, geweldig bedankt. Heb Koploper verwijderd en opnieuw geïnstalleerd, deed het daarna direct weer. Mijn applicatie is van versie 5.4 misschien in samenhang dat dit de problemen heeft gegeven, die windhoos blijft voor mij onduidelijk op diverse fronten. Maar ja kan weer rijden, nogmaals dank Cees
|
|
|
Leeuwinga
Netherlands
31 Posts |
Geplaatst - 03 mei 2016 : 21:30:21
|
AANVULLING Helaas blijf ik communicatie problemen houden met Koploper met de Intellibox basic (via loconet) op basis van Windhoos 10. Heb gisteravond mn mini laptop terug gezet naar Windows 7. Daarna waren alle problemen verdwenen en heb vandaag de hele dag met mn LGB baaan- met koploper gereden. Zover ik heb kunnen vast stellen ligt het probleem in het inlezen van de com poort via USB voor de Littfinski HSI88 moduul. Ben wel benieuwd of er nog meer gebruikers zij die hetzelfde hebben ondervonden ?? Cees |
|
|
Wim Ros
Netherlands
6230 Posts |
Geplaatst - 03 mei 2016 : 21:48:44
|
En de USBtoSERIAL converter voor de HSI88 is dat er eentje op basis van Prolific of op basis van FDTI? De eerste geeft problemen met WINDOWS versies boven versie 8. En anders gewoon de modules aansluiten op de Intellibox Basic, die werkt op basis van LocoNet. Als je gebruik maakt van meerdere aansluitingen op de HSI88 zijn daar losse s88LN adapters voor, werkt beter en betrouwbaarder dan de HSI88.
Mvg Wim.
Alleen de waarheid ligt in het midden
s88SD16-n s88XPressNetLI LocoNet-Interface s88LN xTreme Keerlus |
Bewerkt door Wim Ros op 03 mei 2016 21:49:06 |
|
|
Leeuwinga
Netherlands
31 Posts |
Geplaatst - 03 mei 2016 : 23:09:02
|
De kabels zijn op juiste "koploper"basis (heb zelfs nog een gloednieuwe aangeschaft met windows 10 drivers een EMINENT EM1016.) Via WIN 7 werkte het perfect, zoals gezegd . Dat is de reden dat ik van WIN 10 naar WIN 7 terug ben gegaan. Ik heb geen behoefte om de bedrading die helemaal in kokers door de tuin loopt en uitkomt in aansluitkasten te wijzigen. Wat blijft is mijn vraag waarom het niet werkt via WIN10 ???? Cees |
|
|
Henk Boshuyzen
France
1 Posts |
|
|
Onderwerp |
|