Koploperforum Digitale Treinbesturing Aktieve Gebruikers: 109 / Bezoekers Vandaag: 2581
Hoogste aantal aktieve gebruikers: 584
Koploperforum Digitale Treinbesturing
Startpagina | Mijn bestanden | Profiel | Registreer | Recente onderwerpen | Leden | Zoeken | FAQ
Gebruikersnaam:
Wachtwoord:
Selecteer taal
Wachtwoord opslaan
Wachtwoord vergeten?

Op 18 Maart 2019 is Paul Haagsma helaas overleden.

Wij wensen de familie en vrienden sterkte toe!

Lees en of praat hier mee.

Open hier de rouwkaart van Paul Haagsma



 Alle forums
 Koploper
 Gevorderden
 van geijkt naar stappen
 Nieuw onderwerp  Reageer op onderwerp
 Printversie
Auteur Vorig onderwerp Onderwerp Volgend onderwerp  

piksov

Netherlands
65 berichten

Geplaatst - 20 mrt 2016 :  20:01:37  Toon profiel  Bezoek de homepagina van piksov  Reageer met citaat

Hallo allemaal,

ik ben langzaam aan het overstappen van rijden met geijkte lokomotieven naar lokomotieven die met stappen werken.

Virtuele bezetmelders gebruik ik eigenlijk niet.

Zijn er nog speciale zaken waarmee ik dan rekening zou moeten houden?

groet,
Guus

dentheo

Belgium
1758 Posts

Geplaatst - 20 mrt 2016 :  20:10:46  Toon profiel  Reageer met citaat
Ja, alle doorrijafstanden in koploper moeten terug seconden worden want nu mag jij het rekenen zelf doen.

Theo vanop de heide.
N+SX+kpl+kplRsd

Bewerkt door dentheo op 20 mrt 2016 20:11:19
Ga naar bovenaan de pagina

hubertus

Netherlands
1991 Posts

Geplaatst - 20 mrt 2016 :  20:24:50  Toon profiel  Reageer met citaat
Ook bij snelheidsbeperkingen en multi-tractie moet je zelf het rekenwerk gaan doen.
Ik vind het wel een bijzondere stap. Wil je vertellen waarom je dit doet?

Huub
Ga naar bovenaan de pagina

piksov

Netherlands
65 Posts

Geplaatst - 20 mrt 2016 :  20:38:24  Toon profiel  Bezoek de homepagina van piksov  Reageer met citaat

Dank voor jullie reacties tot zover.

Bepaalde lokomotieven laten zich niet ijken.

Er zit dus geen opgaande lijn in de stappen, wat ik ook verzin.

Smokkelen door zelf stappen in te vullen was dan het enige zinnige wat ik kon verzinnen.

Een van die loks ben ik toen met stappen gaan rijden, gelukkig is koploper daar heel makkelijk mee!

En dat ging eigenlijk super.

Gaat de lok dan te snel, dan verlaag je de max snelheid. Enz.

Koploper blijft ook keurig afremmen, al zit hier natuurlijk wel een leereffect in, maar na een paar rondjes is dat ook weg, en stoppen de loks weer heel strak.

In wil nog wel virtuele melders blijven gebruiken om het stop moment ietsiepietsie op te schuiven richting stootblok. Mn treinen staan nu 15 cm van het stootblok, 5 cm lijkt me ook goed....

Ik heb 'armelui' dubbeltractie, voor mn erz trein heb ik 2 * br151, waarvan 1 dummy .... Dus daar mis ik ook niets.

Ik heb het gevoel dat ik zelf meer kan instellen.

Guus
Ga naar bovenaan de pagina

hubertus

Netherlands
1991 Posts

Geplaatst - 20 mrt 2016 :  22:16:02  Toon profiel  Reageer met citaat
Ik denk dat je gevoel verkeerd is.
Met ijken is veel meer mogelijk dan met decoderstappen. En vooral, Koploper doet het voor je. Je hoeft het niet allemaal zelf uit te vogelen.
Decoderstappen zou ik echt alleen gebruiken bij decoders zonder lastregeling. Als het ijken bij decoders met lastregeling niet lukt, is dat iets wat in de decoder moet en kan worden opgelost.

Maar ieder zijn meug natuurlijk.

Huub
Ga naar bovenaan de pagina

Rob Fongers

Netherlands
658 Posts

Geplaatst - 21 mrt 2016 :  22:13:29  Toon profiel  Reageer met citaat
Guus,

Op de een of andere manier zijn er altijd weer treinen die niet correct met een decoder kunnen communiceren. Vaak is het zo dat een ander merk decoder, deze situatie wel kan elimineren.

Waar het aan ligt, geen idee, maar sluit me wel bij Huub aan

succes

Grtzz Rob


Geen gelul >> TC + Power 15 - N Spoor - Koploper - Loconet interface - meerdere S88LN's + 17 st. S88 - tijdperk V/VI Duits-internationaal
Ga naar bovenaan de pagina

jimmaet

Finland
422 Posts

Geplaatst - 24 apr 2016 :  22:29:43  Toon profiel  Reageer met citaat
Ik heb vaak voor- en achteruit een verschil in snelheden, alleen omdat één uitloop van de meetsectie een beetje helling heeft. De sectie zelf ligt vlak.
Kan je oplossen met gemiddelde voor/achteruit in te stellen (Instellingen Database/ Snelheid/Bestemming/ Manier van meten), maar dan kan je lunch eten voordat één loc klaar is. Koffie drinken vind ik acceptabel, dus corrigeer ik een paar waarden in de tabel handmatig. Meestal in de gemiddelde snelheden reeks, niet laag of hoog.

Kees Visser
Rond de Finse Saunazolder 70m hoofdlijn met DDW
Ga naar bovenaan de pagina
  Vorig onderwerp Onderwerp Volgend onderwerp  
 Nieuw onderwerp  Reageer op onderwerp
 Printversie
Ga naar:
Koploperforum Digitale Treinbesturing © EKweb 2006
Ga naar begin van deze pagina