Auteur |
Onderwerp |
|
piksov
Netherlands
65 berichten |
Geplaatst - 20 mrt 2016 : 20:01:37
|
Hallo allemaal,
ik ben langzaam aan het overstappen van rijden met geijkte lokomotieven naar lokomotieven die met stappen werken.
Virtuele bezetmelders gebruik ik eigenlijk niet.
Zijn er nog speciale zaken waarmee ik dan rekening zou moeten houden?
groet, Guus
|
|
dentheo
Belgium
1758 Posts |
Geplaatst - 20 mrt 2016 : 20:10:46
|
Ja, alle doorrijafstanden in koploper moeten terug seconden worden want nu mag jij het rekenen zelf doen.
Theo vanop de heide. N+SX+kpl+kplRsd |
Bewerkt door dentheo op 20 mrt 2016 20:11:19 |
|
|
hubertus
Netherlands
1991 Posts |
Geplaatst - 20 mrt 2016 : 20:24:50
|
Ook bij snelheidsbeperkingen en multi-tractie moet je zelf het rekenwerk gaan doen. Ik vind het wel een bijzondere stap. Wil je vertellen waarom je dit doet?
Huub |
|
|
piksov
Netherlands
65 Posts |
Geplaatst - 20 mrt 2016 : 20:38:24
|
Dank voor jullie reacties tot zover.
Bepaalde lokomotieven laten zich niet ijken.
Er zit dus geen opgaande lijn in de stappen, wat ik ook verzin.
Smokkelen door zelf stappen in te vullen was dan het enige zinnige wat ik kon verzinnen.
Een van die loks ben ik toen met stappen gaan rijden, gelukkig is koploper daar heel makkelijk mee!
En dat ging eigenlijk super.
Gaat de lok dan te snel, dan verlaag je de max snelheid. Enz.
Koploper blijft ook keurig afremmen, al zit hier natuurlijk wel een leereffect in, maar na een paar rondjes is dat ook weg, en stoppen de loks weer heel strak.
In wil nog wel virtuele melders blijven gebruiken om het stop moment ietsiepietsie op te schuiven richting stootblok. Mn treinen staan nu 15 cm van het stootblok, 5 cm lijkt me ook goed....
Ik heb 'armelui' dubbeltractie, voor mn erz trein heb ik 2 * br151, waarvan 1 dummy .... Dus daar mis ik ook niets.
Ik heb het gevoel dat ik zelf meer kan instellen.
Guus |
|
|
hubertus
Netherlands
1991 Posts |
Geplaatst - 20 mrt 2016 : 22:16:02
|
Ik denk dat je gevoel verkeerd is. Met ijken is veel meer mogelijk dan met decoderstappen. En vooral, Koploper doet het voor je. Je hoeft het niet allemaal zelf uit te vogelen. Decoderstappen zou ik echt alleen gebruiken bij decoders zonder lastregeling. Als het ijken bij decoders met lastregeling niet lukt, is dat iets wat in de decoder moet en kan worden opgelost.
Maar ieder zijn meug natuurlijk.
Huub |
|
|
Rob Fongers
Netherlands
658 Posts |
Geplaatst - 21 mrt 2016 : 22:13:29
|
Guus,
Op de een of andere manier zijn er altijd weer treinen die niet correct met een decoder kunnen communiceren. Vaak is het zo dat een ander merk decoder, deze situatie wel kan elimineren.
Waar het aan ligt, geen idee, maar sluit me wel bij Huub aan
succes
Grtzz Rob
Geen gelul >> TC + Power 15 - N Spoor - Koploper - Loconet interface - meerdere S88LN's + 17 st. S88 - tijdperk V/VI Duits-internationaal |
|
|
jimmaet
Finland
422 Posts |
Geplaatst - 24 apr 2016 : 22:29:43
|
Ik heb vaak voor- en achteruit een verschil in snelheden, alleen omdat één uitloop van de meetsectie een beetje helling heeft. De sectie zelf ligt vlak. Kan je oplossen met gemiddelde voor/achteruit in te stellen (Instellingen Database/ Snelheid/Bestemming/ Manier van meten), maar dan kan je lunch eten voordat één loc klaar is. Koffie drinken vind ik acceptabel, dus corrigeer ik een paar waarden in de tabel handmatig. Meestal in de gemiddelde snelheden reeks, niet laag of hoog.
Kees Visser Rond de Finse Saunazolder 70m hoofdlijn met DDW |
|
|
|
Onderwerp |
|