ik ben al druk bezig geweest met inlezen van de handleiding en hier op het forum wat rond struinen. maar nu blijft mijn vraag over bezetmelders on gevonden.
je hebt een blok met 2 bezetmelders. inrij melder en stop melder. bij het station moet dan de stopmelder op de plek waar de trein dan ook moet stoppen of kun je hem leren eerder te stoppen.
Ik gebruik 2 bezetmelders in het blok van het station en geef dan aan in koploper , dat de trein na de bezetmelding zoveel cm moet doorrijden tot de trein op de plek is die ik aangeef te moeten stoppen dat werkt bij mijn naar behoren ik weet niet of dat de goede manier is u kunt ook 3 of 4 bezetmelders in uw perron spoor maken ik vermoed ook dat de meesten dat op die manier zullen werken dit is de manier waar ik mee werk er zullen wel meerdere antwoorden volgen hoe mede n-spoorders werken ik hoop dat de oplossing er voor U bij zal zitten die u fijn vindt om mee te werken
Je kan een alternatieve stopplaats maken (via anderhuod blokken) op de "inrijmelder" bij vrijgave voor korte treinen van een bepaalde lengte. En dan doorrijden, je moet dan wel meten van de laatste gedetecteerde as.
Je kan een alternatieve stopplaats maken (via anderhuod blokken) op de "inrijmelder" bij vrijgave voor korte treinen van een bepaalde lengte. En dan doorrijden, je moet dan wel meten van de laatste gedetecteerde as.
Theo vanop de heide. N+SX+kpl+kplRsd
Ik heb het idee dat het anders werkt via de alternatieve stopplaatsen dan dat er nu wordt beschreven.
Maar de mogelijkheid om eerder te stoppen op basis van lengte trein tenopzichte van het perron wordt gedaan met het plaatsen van meerdere meldepunten, die afhankelijk van de lengte van de trein dan de stopmelder worden.
Ik begrijp de reactie van Wim. Normaal maak je alternatieve stopplaatsen met bijgevoegde bezetmeldingen langs het perron. Op basis van de lengte van de lok kan koploper dan de bezetmelder kiezen waarop de trein zal stoppen bij bezet komen.
Maar..mij is het opgevallen dat je dat ook kan op het vrijrijden van een bezetmelder. Dat heb ik op een paar plaatsen toegepast.
Ik gebruik 2 bezetmelders in het blok van het station en geef dan aan in koploper , dat de trein na de bezetmelding zoveel cm moet doorrijden tot de trein op de plek is die ik aangeef te moeten stoppen dat werkt bij mijn naar behoren