Auteur |
Onderwerp  |
|
wiebrand
Netherlands
153 berichten |
Geplaatst - 02 okt 2015 : 22:08:06
|
kan mijn cs1-r niet verbinden met koploper wat doe ik fout
whsvanelk |
|
carel richters
Netherlands
348 Posts |
Geplaatst - 02 okt 2015 : 22:35:38
|
Hallo Wiebrand, Heb je bij Instellingen1/IP het IP adres op 192.168.1.2, Gateway op 0.0.0.0 en Netmask op 255.255.255.0 Als je dat doet en de netwerkkabel goed aansluit moet het lukken.
Mvrgr Carel |
 |
|
carel richters
Netherlands
348 Posts |
Geplaatst - 02 okt 2015 : 22:39:01
|
Hallo Wiebrand, Ik ben vergeten achter het getal van Netmask "gezet" vergeten te schrijven. Als je dat doet krijg je een volledige zin en weet je wat je doen moet. Mvrgr Carel
|
 |
|
wiebrand
Netherlands
153 Posts |
Geplaatst - 02 okt 2015 : 22:58:03
|
quote: Oorspronkelijk geplaatst door carel richters
Hallo Wiebrand, Ik ben vergeten achter het getal van Netmask "gezet" vergeten te schrijven. Als je dat doet krijg je een volledige zin en weet je wat je doen moet. Mvrgr Carel
wat bedoel jemet "gezet" instellingen gezet zoals je zei maar word niet gevonden.
whsvanelk |
 |
|
carel richters
Netherlands
348 Posts |
Geplaatst - 03 okt 2015 : 00:10:53
|
Met zetten bedoel ik intoetsen. Als jij de vermelde getallen op de juiste plaatsen intoetst maakt jouw computer verbinding met de CS1r.
Mvrgr Carel |
 |
|
wiebrand
Netherlands
153 Posts |
Geplaatst - 03 okt 2015 : 09:37:40
|
alles gedaan maar kan geen verbinding maken met pc
whsvanelk |
 |
|
Blausee-Mitholz
Netherlands
98 Posts |
Geplaatst - 03 okt 2015 : 10:37:12
|
Hallo Wiebrand,
Gebruik je wel de juiste verbindings kabel?
ECoS aansluiten via router naar de PC met de gewone standaard LAN kabel
ECoS rechtstreeks aansluiten op je PC dien je gebruik te maken van een Cross LAN kabel. (Met een gewone LAN kabel werkt het niet)
Mvg, Johan |
Bewerkt door Blausee-Mitholz op 03 okt 2015 10:38:30 |
 |
|
carel richters
Netherlands
348 Posts |
Geplaatst - 03 okt 2015 : 10:45:21
|
Heel dom, ik ben vergeten te vertellen, dat je in je computer een netwerkverbinding met het IP adres 198.162.1.1 moet opzetten. Voor ouder Wimdows wversies staat dat in de handleiding van de CS1r of Ecos. Voor nieuwere versies kan je de handleiding als leidraad nemen, maar zul je naar bevind van zaken moeten handelen. Je moet in ieder geval in het Netwerkcentrum "Maken van een netwerkverbinding" opzoeken. Bij elke versie zit dat weer anders in elkaar. Het is bepaald niet gebruikersvriendelijk, maar daarvoor moet je bij Microsoft zijn. Kom je er niet uit probeer dan iemand te vinden met verstand van zaken. Ik ben geen expert op dit gebied.
In ieder geval mag in de CS1r in het menu van het IP adres geen DCHP server aanvinken.
Ik hoop, dat het je lukt. Succes ermee. Mvrgr Carel |
 |
|
wiebrand
Netherlands
153 Posts |
Geplaatst - 03 okt 2015 : 14:28:24
|
Heel dom, ik ben vergeten te vertellen, dat je in je computer een netwerkverbinding met het IP adres 198.162.1.1 moet opzetten. Voor ouder Wimdows wversies staat dat in de handleiding van de CS1r of Ecos. Voor nieuwere versies kan je de handleiding als leidraad nemen, maar zul je naar bevind van zaken moeten handelen. Je moet in ieder geval in het Netwerkcentrum "Maken van een netwerkverbinding" opzoeken. Bij elke versie zit dat weer anders in elkaar. Het is bepaald niet gebruikersvriendelijk, maar daarvoor moet je bij Microsoft zijn. Kom je er niet uit probeer dan iemand te vinden met verstand van zaken. Ik ben geen expert op dit gebied.
In ieder geval mag in de CS1r in het menu van het IP adres geen DCHP server aanvinken.
Ik hoop, dat het je lukt. Succes ermee. Mvrgr Carel
whsvanelk |
 |
|
wiebrand
Netherlands
153 Posts |
Geplaatst - 03 okt 2015 : 14:29:27
|
quote: Oorspronkelijk geplaatst door wiebrand
Ik hoop, dat het je lukt. Succes ermee. Mvrgr Carel
bedankt voor de informatie ga het vanavond proberen whsvanelk
whsvanelk |
 |
|
wiebrand
Netherlands
153 Posts |
Geplaatst - 03 okt 2015 : 21:19:55
|
Is er iemand die mij kan verder helpen met het verbinden van mijn cs1r met windows 10
vgv
whsvanelk |
 |
|
Blausee-Mitholz
Netherlands
98 Posts |
Geplaatst - 04 okt 2015 : 00:25:23
|
Windhoos 10 weet ik nog niets van (gelukkig)
Maar begin bij het begin, nogmaals heb je de goede kabel te pakken?
Mvg, Johan |
 |
|
wiebrand
Netherlands
153 Posts |
Geplaatst - 04 okt 2015 : 11:02:15
|
[quote]Oorspronkelijk geplaatst door Blausee-Mitholz
Windhoos 10 weet ik nog niets van (gelukkig)
Maar begin bij het begin, nogmaals heb je de goede kabel te pakken?
Mvg, Johan
ik gebruik een hub dus kan met een gewone netwerkkabel werken maar moet ik in mijn netwerk een verbinding maken op 192.168.1.1 mijn netwerk staat op 192.168.2.9 hoe doe ik dat?
whsvanelk
whsvanelk
whsvanelk |
 |
|
Wim Ros
Netherlands
6230 Posts |
Geplaatst - 04 okt 2015 : 17:48:36
|
Wiebrand,
Als je nu eens op Reageer op onderwerp onder het laatst geplaatste bericht klikt dan citeer je niet iedere keer het bericht en blijft het geheel ook leesbaar en begrijpbaar voor de lezers. Bijvoorbaat dank voor je medewerking in deze.
Mvg Wim.
Alleen de waarheid ligt in het midden
s88SD16-n s88XPressNetLI LocoNet-Interface s88LN xTreme Keerlus |
Bewerkt door Wim Ros op 04 okt 2015 17:49:20 |
 |
|
wiebrand
Netherlands
153 Posts |
Geplaatst - 04 okt 2015 : 22:00:56
|
sorry maar het is gelukt nu.