Auteur |
Onderwerp |
|
Albert
Netherlands
20 berichten |
Geplaatst - 06 jan 2007 : 13:50:54
|
Hallo allemaal,
Ik heb inmiddels al weer een tijdje mijn draaischijf (zelfbouw dmv stappenmotor) goed werkend, automatisch onder koploper uiteraard. Alles werkt naar behoren maar 1 ding krijg ik niet voor elkaar: Als een loc de draaischijf recht over kan steken stopt hij toch even op de draaischijf. De draaischijf zelf heeft een bezetmelder, een eigen bloktype zoals aanbevolen, stopkans bij treintype/bloktype op 0% gezet, maar toch stopt ie even. Wie kan mij hier nog een tip geven
groeten Albert |
|
Henk Kooiman
45 Posts |
Geplaatst - 08 jan 2007 : 23:28:29
|
Dag Albert, Draaischijf eigenschappen==>vertragingen? mvg Henk |
|
|
Albert
Netherlands
20 Posts |
Geplaatst - 10 jan 2007 : 16:49:48
|
Hoe bedoel je dat precies, in welk "instel-window"?
Ik heb het inmiddels anders opgelost, ik heb het oprij- en afrijblok rechtstreeks aan elkaar geknoopt, koploper herkent dan niet dat er een lok over de draaischijf rijdt, maar werkt wel.
mvg Albert |
|
|
corne_mo
186 Posts |
Geplaatst - 10 jan 2007 : 17:00:38
|
En wat doet koploper dan wanneer de draaischijf niet goed staat? Volgens mij kan ie er dan ook een trein "overheen" sturen.
Met vriendelijke groet, Corné
Marklin, C-rail, Interface 6051, S88, Koploper (op een oude AMD K6-350MHz) |
|
|
PaHaSOFT
3413 Posts |
Geplaatst - 10 jan 2007 : 20:17:41
|
Corné,
Gewoon de draaischijf goed zetten; deze kan toch wel gewoon in de wisselstraat tussen beide blokken zijn opgenomen?
Mvg, Paul. |
|
|
Henk Kooiman
45 Posts |
Geplaatst - 10 jan 2007 : 20:32:26
|
Albert,
Onderhouden, baandefinities, baanontwerp, rechtermuisknop op de draaischijf klikken, eigenschappen, vertragingen. 'T is een heek eind. mvg Henk |
|
|
Albert
Netherlands
20 Posts |
Geplaatst - 10 jan 2007 : 22:11:10
|
Die vertraging staat bij mij op 0 maar dat maakt niet uit. De draaischijf is een apart bloktype, stopkans 0% voor ieder treintype.
Ik heb in onderhouden blokken de oprij en afrijblokken rechtstreeks aan elkaar geknoopt, en een deadlock dat de draaischijf zelf vrij moet zijn. In een wisselstraat definitie wordt de draaischijf geod gezet. Dit werkt. Het is het enige blok in mijn baan dat bij zo'n oversteek bezet is terwijl de lok niet als zodanig herkent wordt. Maar daar kan ik wel mee leven.
mvg Albert |
|
|
|
Onderwerp |
|