Auteur |
Onderwerp |
|
hobby-ist
Netherlands
10 berichten |
Geplaatst - 29 apr 2015 : 15:13:20
|
Wanneer blok 7 bezet is dan laat blok 18 ook een bezetting zien. Treinen kunnen toch gewoon via blok 18 verder naar een van de andere sporen. Wat ben ik vergeten of heb ik verkeerd gedaan? Alvast bedankt voor het meedenken.
Download Attachment: Izak.bck 162,62 KB |
|
Wim Ros
Netherlands
6230 Posts |
|
hobby-ist
Netherlands
10 Posts |
Geplaatst - 29 apr 2015 : 16:20:21
|
Ha Wim, Toch is het zo, dat als een trein binnen is gelopen in blok 7 dat er geen volgende trein kan komen want blok 18 blijft bezet. Rara |
|
|
Wim Ros
Netherlands
6230 Posts |
Geplaatst - 29 apr 2015 : 16:30:04
|
IZak,
In simulatie gebeurd dat zeker niet, dus de oorzaak ligt niet in of bij Koploper. Wat ik wel zie is dat je alle wisselstanden verkeerdom selecteert in je wisselstraten. De juiste wisselstand is als de gele lijn doorloopt. Nu slaan alle pootjes af en rijdt de trein in het water. Of anders gezegd in het luchtledige.
De zwarte lijn in het wisselsymbool geeft de stand van het wissel weer evenals bij selectie de gele lijn (poot). Als blok 18 bezet blijft dan zul je ergens de oorzaak in de bedrading moeten zoeken.
Mvg Wim.
Alleen de waarheid ligt in het midden
s88SD16-n s88XPressNetLI LocoNet-Interface s88LN xTreme Keerlus |
|
|
IBKop
Netherlands
17 Posts |
Geplaatst - 29 apr 2015 : 16:38:39
|
Iets vergelijkbaars heb ik ook meegmaakt, in mijn geval was een railverbinding niet volledig doorgezaagd. Geen idee wat voor rails je gebruikt, maar misschien is het een tip.
Jos |
|
|
hobby-ist
Netherlands
10 Posts |
Geplaatst - 29 apr 2015 : 17:19:03
|
Maar het gekke is, dat als ik naar een ander spoor ga, bijvoorbeeld blok 35, dan gaat blok 18 gewoon op veilig en kan er een volgende trein komen. @ Wim, dat met die wisselstanden is altijd een beetje vogelen. Je probeert eerst de ene stand, dan de volgende, net zolang tot ze goed liggen/staan. m.vr.gr. Izaak |
|
|
Wim Ros
Netherlands
6230 Posts |
Geplaatst - 29 apr 2015 : 17:37:46
|
Izak,
Dus dan staan al je wissels op de baan verkeerd ten opzichte van het scherm. Vogelen is niet nodig, de zwarte poot in het symbool geeft de juiste stand aan, naar het spoor waar de trein terecht komt. Super duidelijk.
Zal zo even kijken wat het verschil is met de melders en de richting. Maar zoals gezegd in simulatie gebeurd er niets vreemds, aan koploper en de database ligt het niet.
Mvg
s88SD16-n s88XPressNetLI LocoNet-Interface s88LN xTreme Keerlus |
|
|
Wim Ros
Netherlands
6230 Posts |
|
hobby-ist
Netherlands
10 Posts |
Geplaatst - 29 apr 2015 : 18:30:03
|
Bedankt voor de moeite, ik zal eens op en onder de baan gaan zoeken Een vraag van andere orde. De kopsporen 16,17,37 en38 zijn bedoeld voor vaste treinstellen. Hoe kan ik voorkomen dat er andere treinen naar deze sporen gaan? De ervaring leert, dat je in variabele routes het een en ander kan regelen. Maar Koplop[er stoort zich hier ook niet altijd aan. De treinstellen moeten in ieder geval gereegeld worden met een vaste route neem ik aan. m.vr.gr. Izaak |
|
|
hubertus
Netherlands
1991 Posts |
Geplaatst - 29 apr 2015 : 18:57:33
|
Een variabele route maken die geldt voor "getrokken" en waarin je blok 16, 17, 37 en 38 uitsluit. Daar gaat koploper altijd goed mee om. Dus als een keer toch een blok wordt gekozen, waarvan jij denkt dat het volgens de variabele route niet mag, zul je toch iets niet goed in die variabele route hebben staan.
Huub |
|
|
hobby-ist
Netherlands
10 Posts |
Geplaatst - 29 apr 2015 : 18:59:29
|
Is toch simpelweg het vinkje richtingsverbod voor betreffende treinen aanzetten |
|
|
Wim Ros
Netherlands
6230 Posts |
Geplaatst - 29 apr 2015 : 19:09:25
|
Nee, Izak, is het maken van een variabele treinroute, bestemd voor getrokkentreinen waarbij je de kopsporen uitsluit. Zoals Huub ook al zegt.
Mvg Wim.
s88SD16-n s88XPressNetLI LocoNet-Interface s88LN xTreme Keerlus
|
Bewerkt door Wim Ros op 29 apr 2015 19:14:47 |
|
|
|
Onderwerp |
|