Koploperforum Digitale Treinbesturing Aktieve Gebruikers: 179 / Bezoekers Vandaag: 2457
Hoogste aantal aktieve gebruikers: 416
Koploperforum Digitale Treinbesturing
Startpagina | Mijn bestanden | Profiel | Registreer | Recente onderwerpen | Leden | Zoeken | FAQ
Gebruikersnaam:
Wachtwoord:
Selecteer taal
Wachtwoord opslaan
Wachtwoord vergeten?

Op 18 Maart 2019 is Paul Haagsma helaas overleden.

Wij wensen de familie en vrienden sterkte toe!

Lees en of praat hier mee.

Open hier de rouwkaart van Paul Haagsma



 Alle forums
 Koploper
 Beginners
 Ongewenste spoorbezetting
 Nieuw onderwerp  Reageer op onderwerp
 Printversie
Auteur Vorig onderwerp Onderwerp Volgend onderwerp  

hobby-ist

Netherlands
10 berichten

Geplaatst - 29 apr 2015 :  15:13:20  Toon profiel  Reageer met citaat
Wanneer blok 7 bezet is dan laat blok 18 ook een bezetting zien.
Treinen kunnen toch gewoon via blok 18 verder naar een van de andere sporen. Wat ben ik vergeten of heb ik verkeerd gedaan?
Alvast bedankt voor het meedenken.

Download Attachment: Izak.bck
162,62 KB

Wim Ros

Netherlands
6230 Posts

Geplaatst - 29 apr 2015 :  15:38:31  Toon profiel  Bezoek de homepagina van Wim Ros  Reageer met citaat
Beste Izak,

Kan er helemaal niets vreemds aan ontdekken.

Mvg
Wim.

Alleen de waarheid ligt in het midden

s88SD16-n s88XPressNetLI LocoNet-Interface s88LN xTreme Keerlus
Ga naar bovenaan de pagina

hobby-ist

Netherlands
10 Posts

Geplaatst - 29 apr 2015 :  16:20:21  Toon profiel  Reageer met citaat
Ha Wim,
Toch is het zo, dat als een trein binnen is gelopen in blok 7 dat er geen volgende trein kan komen want blok 18 blijft bezet.
Rara
Ga naar bovenaan de pagina

Wim Ros

Netherlands
6230 Posts

Geplaatst - 29 apr 2015 :  16:30:04  Toon profiel  Bezoek de homepagina van Wim Ros  Reageer met citaat
IZak,

In simulatie gebeurd dat zeker niet, dus de oorzaak ligt niet in of bij Koploper. Wat ik wel zie is dat je alle wisselstanden verkeerdom selecteert in je wisselstraten. De juiste wisselstand is als de gele lijn doorloopt. Nu slaan alle pootjes af en rijdt de trein in het water. Of anders gezegd in het luchtledige.

De zwarte lijn in het wisselsymbool geeft de stand van het wissel weer evenals bij selectie de gele lijn (poot).
Als blok 18 bezet blijft dan zul je ergens de oorzaak in de bedrading moeten zoeken.

Mvg
Wim.


Alleen de waarheid ligt in het midden

s88SD16-n s88XPressNetLI LocoNet-Interface s88LN xTreme Keerlus
Ga naar bovenaan de pagina

IBKop

Netherlands
17 Posts

Geplaatst - 29 apr 2015 :  16:38:39  Toon profiel  Reageer met citaat
Iets vergelijkbaars heb ik ook meegmaakt, in mijn geval was een railverbinding niet volledig doorgezaagd. Geen idee wat voor rails je gebruikt, maar misschien is het een tip.

Jos
Ga naar bovenaan de pagina

hobby-ist

Netherlands
10 Posts

Geplaatst - 29 apr 2015 :  17:19:03  Toon profiel  Reageer met citaat
Maar het gekke is, dat als ik naar een ander spoor ga, bijvoorbeeld blok 35, dan gaat blok 18 gewoon op veilig en kan er een volgende trein komen.
@ Wim, dat met die wisselstanden is altijd een beetje vogelen. Je probeert eerst de ene stand, dan de volgende, net zolang tot ze goed liggen/staan.
m.vr.gr.
Izaak
Ga naar bovenaan de pagina

Wim Ros

Netherlands
6230 Posts

Geplaatst - 29 apr 2015 :  17:37:46  Toon profiel  Bezoek de homepagina van Wim Ros  Reageer met citaat
Izak,

Dus dan staan al je wissels op de baan verkeerd ten opzichte van het scherm.
Vogelen is niet nodig, de zwarte poot in het symbool geeft de juiste stand aan, naar het spoor waar de trein terecht komt. Super duidelijk.

Zal zo even kijken wat het verschil is met de melders en de richting.
Maar zoals gezegd in simulatie gebeurd er niets vreemds, aan koploper en de database ligt het niet.

Mvg


Alleen de waarheid ligt in het midden

s88SD16-n s88XPressNetLI LocoNet-Interface s88LN xTreme Keerlus
Ga naar bovenaan de pagina

Wim Ros

Netherlands
6230 Posts

Geplaatst - 29 apr 2015 :  17:43:47  Toon profiel  Bezoek de homepagina van Wim Ros  Reageer met citaat
Izak,

Hebben allemaal een gezamelijke melder 1.14 en een aparte stopmelder. Maar zoals gezegd, je moet de oorzaak op of onder de baan zoeken.

Mvg
Wim.


Alleen de waarheid ligt in het midden

s88SD16-n s88XPressNetLI LocoNet-Interface s88LN xTreme Keerlus
Ga naar bovenaan de pagina

hobby-ist

Netherlands
10 Posts

Geplaatst - 29 apr 2015 :  18:30:03  Toon profiel  Reageer met citaat
Bedankt voor de moeite, ik zal eens op en onder de baan gaan zoeken
Een vraag van andere orde.
De kopsporen 16,17,37 en38 zijn bedoeld voor vaste treinstellen.
Hoe kan ik voorkomen dat er andere treinen naar deze sporen gaan?
De ervaring leert, dat je in variabele routes het een en ander kan regelen. Maar Koplop[er stoort zich hier ook niet altijd aan.
De treinstellen moeten in ieder geval gereegeld worden met een vaste route neem ik aan.
m.vr.gr.
Izaak
Ga naar bovenaan de pagina

hubertus

Netherlands
1991 Posts

Geplaatst - 29 apr 2015 :  18:57:33  Toon profiel  Reageer met citaat
Een variabele route maken die geldt voor "getrokken" en waarin je blok 16, 17, 37 en 38 uitsluit. Daar gaat koploper altijd goed mee om.
Dus als een keer toch een blok wordt gekozen, waarvan jij denkt dat het volgens de variabele route niet mag, zul je toch iets niet goed in die variabele route hebben staan.

Huub
Ga naar bovenaan de pagina

hobby-ist

Netherlands
10 Posts

Geplaatst - 29 apr 2015 :  18:59:29  Toon profiel  Reageer met citaat
Is toch simpelweg het vinkje richtingsverbod voor betreffende treinen aanzetten
Ga naar bovenaan de pagina

Wim Ros

Netherlands
6230 Posts

Geplaatst - 29 apr 2015 :  19:09:25  Toon profiel  Bezoek de homepagina van Wim Ros  Reageer met citaat
Nee, Izak, is het maken van een variabele treinroute, bestemd voor getrokkentreinen waarbij je de kopsporen uitsluit. Zoals Huub ook al zegt.

Mvg
Wim.




Alleen de waarheid ligt in het midden

s88SD16-n s88XPressNetLI LocoNet-Interface s88LN xTreme Keerlus


Bewerkt door Wim Ros op 29 apr 2015 19:14:47
Ga naar bovenaan de pagina
  Vorig onderwerp Onderwerp Volgend onderwerp  
 Nieuw onderwerp  Reageer op onderwerp
 Printversie
Ga naar:
Koploperforum Digitale Treinbesturing © EKweb 2006
Ga naar begin van deze pagina