Auteur |
Onderwerp |
|
KdeB
Netherlands
152 berichten |
Geplaatst - 28 apr 2015 : 17:02:46
|
Hallo
In een tsstdatabase voor mijn station heb ik het volgende probleem.
Ik heb een variabele route gemaakt, met een logische actie [blok 2,4,10,12 bezet] met als voorwaarde voor treinen langer dan 170cm, daarin aangegeven een 4 tal richtingsverboden zodat de trein verplicht over blok 5 door moet rijden. Alleen dit werkt niet? zie afbeelding; Download Attachment: StationLelybaan2.JPG 112,52 KB
Wat zie ik over het hoofd?
Met een vaste route en dezelfde logische actie geef ik aan blok 5 en 6 en dan werkt het wel, alleen het vreemde is dat je niet ziet dat de vaste route geactiveerd wordt?
bijgaand de DB Download Attachment: StationLelybaan.bck 43,32 KB
Alvast bedankt voor de hulp Mvg Koos
Met vriendelijke groeten Koos de Bruin
Het wordt vanzelf weer kerstmis. Marklin, Ecos2, Koploper, Crail, Windows XP. |
|
Wim Ros
Netherlands
6230 Posts |
Geplaatst - 28 apr 2015 : 23:35:19
|
Koos, ik denk dat je de verkeerde rij mogelijkheden gebruikt. Volgens mij moet je deze hebben 18->1 uit 17, 18->3 uit 17, 18->7 uit 17, 18->9 uit 17, 18->11 uit 17. Die je nu aangevinkt hebt is een stapje te laat.
Mvg Wim.
Alleen de waarheid ligt in het midden
s88SD16-n s88XPressNetLI LocoNet-Interface s88LN xTreme Keerlus |
|
|
KdeB
Netherlands
152 Posts |
Geplaatst - 29 apr 2015 : 11:30:34
|
Beste Wim
Je hebt helemaal gelijk, dank je wel. Achteraf is het logisch maar je staart je blind op je eigen fout en dan is het prettig wanneer andere ogen ernaar kijken.
Nog een vraagje, maakt het voor Koploper nog iets uit of je deze oplossing doet met een variabele route of met een vaste route?
Mvg Koos
|
|
hubertus
Netherlands
1991 Posts |
Geplaatst - 29 apr 2015 : 12:28:57
|
Of het voor koploper iets uitmaakt, weet ik niet. Maar een variabele treinroute is wat betrouwbaarder. Die werkt altijd, als aan de voorwaarden wordt voldaan. Een vaste route moet eerst gestart worden en dat heb je niet onder alle omstandigheden zelf in de hand.
Huub |
|
|
Wim Ros
Netherlands
6230 Posts |
Geplaatst - 29 apr 2015 : 12:43:36
|
Beste Koos,
Dit is een situatie welke je oplost met een variabele treinroute.
De vaste treinroute is daar niet geschikt voor.
Je wil namelijk op basis van voorwaarden iets uitsluiten, en dus specifiek laten gebeuren zonder afhankelijk te zijn van het wel of niet starten van een vaste treinroute.
Mvg Wim.
|
|
KdeB
Netherlands
152 Posts |
Geplaatst - 01 mei 2015 : 14:15:17
|
Wim, Huub
Bedankt voor jullie reactie. Ik ben nu bezig met het station te beveiligen en aan te sturen, kom er toch achter dat niet alles via variabele routes is te regelen maar toch opgelost moet worden via de vaste route, of combinatie.
Mvg Koos
|
|
Wim Ros
Netherlands
6230 Posts |
Geplaatst - 01 mei 2015 : 14:52:07
|
Koos, dat lijkt mij heel erg sterk. Alleen met een variabele treinroute stel je verboden in, of anders gezegd beperkingen. Wat ik me wel kan voorstellen dat je misschien de hulp nodig hebt van een logische actie, maar zeker niet van een vaste treinroute. ;)
Mvg Wim.
|
|
KdeB
Netherlands
152 Posts |
Geplaatst - 05 mei 2015 : 11:43:59
|
Beste Wim
Je hebt weer helemaal gelijk.