Auteur |
Onderwerp |
|
Hoograven
Netherlands
20 berichten |
Geplaatst - 18 apr 2015 : 11:48:51
|
Beste Koplopers,
Ben nieuw hier op dit forum, maar hoop dat ik hier een aantal antwoorden te vinden ( en krijgen). Ben nu ongeveer een jaar bezig om mijn baan dmv koploper te besturen, gezien de complexiteit, doe ik dit steeds in fase en tot op heden lukt het met vallen en opstaan. Nu heb ik echter een vraag: Een groot deel van mijn wissels 22 st worden aangedreven door weerstanddraad, dit is het zelfde principe als geheugen draad, maar dan werkt het net contra. Deze worden weer geschakeld door schakeldecoders en tot zo ver werkt het prima. Maar nu ben ik deze in koploper aan het plaatsen en vraag mij af of er een mogelijkheid is, om na het schakelen, de wissel weer direct in een voorkeurstand te zetten, dit ivm dat de draden beter niet al te lang onder spanning kunnen staan ivm trafo belasting en warmte vorming. Heb al door de koploper info gezocht en ook hier op het forum, maar niets hierover gevonden, excuus als ik er wellicht overheen gelezen heb, maar wellicht kan iemand mij dit dan toch vertellen.
Mvgr, Piet |
|
Roadman
137 Posts |
Geplaatst - 18 apr 2015 : 12:12:09
|
Hallo Piet,
Welkom op het forum bij het mooie programma Koploper.
Beter is het als je je vraag (of vragen) in dit geval onder het kopje "Beginners" plaatst. Dat is de beste plek. Waar je het nu hebt geplaatst is niet speciaal voor dit soort vragen.
Alle begin is moeilijk , maar de beste kennis zit daar om je verder te helpen.
Sukses met het verder bouwen van je baan.
Fred
Digitaal N-spoor/tijdperk III en IV/Duitsland/IB+Power 3 Boosters/Koploper. Digitaalrijden is verslavend !! |
|
|
Hoograven
Netherlands
20 Posts |
Geplaatst - 18 apr 2015 : 14:01:18
|
Hallo Fred,
Heb ik nu gedaan, bedankt voor de tip.
Mvgr, Piet |
|
|
Wim Ros
Netherlands
6230 Posts |
|
Hoograven
Netherlands
20 Posts |
Geplaatst - 19 apr 2015 : 14:31:19
|
Beste Wim,
Denk inderdaad dat dit het gene is wat ik zoek, ga het op deze manier invullen en proberen en testen natuurlijk. Hartelijk dank voor het snellen antwoord.
Groet,
Piet |
|
|
|
Onderwerp |
|
|
|