Auteur |
Onderwerp |
|
GTIBert
Netherlands
271 berichten |
Geplaatst - 13 apr 2015 : 21:17:04
|
Ik ben van de 6021 naar Ecos-2 omgeschakeld. Nu krijg ik de vraag vanuit mijn baan bestand bij onderhouden lokomotieven welke soort decoder gebruikt wordt per Loc. Wat moet ik daar invullen, of moet ik dat uit proberen. Wie kan me hier mee helpen?
Een dag niet gelachen is een dag niet geleefd .
Gr. Bert |
|
Freak
68 Posts |
Geplaatst - 13 apr 2015 : 21:50:05
|
Hallo Bert,
Bij Soort decoder geef je op met welk een soort decoder je lok is uitgerust. Voorbeeld: Is je lok uitgerust met een Motorola decoder en 27 stappen decoder en 27 stappen dan kies je voor Motorola 27. Is je lok uitgerust met een DCC decoder en 28 stappen decoder dan kies je voor DCC 28. Is je lok uitgerust met een MFX decoder dan kies je voor MFX. Verder moet je ook opgeven of je decoder met of zonder cruisecontrol werkt. Dat doe je ook bij Stamgegeven > Rijden met > Geijkte snelheid of decoderstappen. Welke decoder in je lok is geplaatst zal je zelf uit moeten zoeken.
Mvg, Peter
|
|
|
GTIBert
Netherlands
271 Posts |
Geplaatst - 13 apr 2015 : 21:52:55
|
Peter,
Bedankt voor je reactie. Waar of hoe kan ik weten welke decoder in mijn loc zit.
Gr. Bert |
|
|
remunj
Netherlands
1111 Posts |
Geplaatst - 14 apr 2015 : 08:20:51
|
quote: Oorspronkelijk geplaatst door GTIBert Waar of hoe kan ik weten welke decoder in mijn loc zit.
Meest voor de hand liggende oplossing: kijk in de handleiding van je loc. En anders weet je toch zeker zelf wel wat voor decoder je in je locs gestopt hebt Anders wordt het wel erg lastig om je decoders in te stellen als je geen idee hebt wat erin zit.
Gr. Eric |
|
|
Wim Ros
Netherlands
6230 Posts |
|
GTIBert
Netherlands
271 Posts |
Geplaatst - 14 apr 2015 : 18:47:47
|
Hallo Eric/Wim
Bedankt voor de reactie.
Als ik nu een testrails leg en die aansluit op de MS2 leest deze dan wel de loks uit, en zegt mij dan welke decoder erin zit.?
Gr. Bert |
|
|
Freak
68 Posts |
Geplaatst - 14 apr 2015 : 19:08:17
|
Hallo Bert,
Kort gezegd nee. Stel gewoon je vragen hierover op het 3rail- of Beneluxforum en geef daar op welk merk/type lok je hebt en men zal je daar de nodige info verstrekken.
Mvg, Peter |
|
|
remunj
Netherlands
1111 Posts |
Geplaatst - 14 apr 2015 : 19:14:58
|
quote: Oorspronkelijk geplaatst door GTIBert Als ik nu een testrails leg en die aansluit op de MS2 leest deze dan wel de loks uit, en zegt mij dan welke decoder erin zit.?
Nee. Maar je kunt wel CV7 en CV8 uitlezen. Dan weet je in ieder geval al welk merk en met wat puzzelen ook het type decoder. Maar wat zeggen je handleiding hierover?
En hoe heb je het in je Ecos ingegeven? Ook daar zal je het e.e.a. ingesteld moet hebben. Om maar niet te spreken over de decoders zelf. Neem niet aan dat je die allemaal nog op de default waardes en adres hebt staan. Zal er leuk uit zien. Stuur je een loc aan , gaan ze allemaal rijden.
Gr. Eric |
|
|
Wim Ros
Netherlands
6230 Posts |
Geplaatst - 14 apr 2015 : 21:27:57
|
Bert,
Alleen MFX decoder leest de MS2 of de ECoS automatisch in daar hoef je helemaal niets voor te doen of over te weten. Oude Motorola (Marklin) decoder daar zul je zelf moeten weten welke het is. En van eventuele DCC decoder kun je CV7 en CV8 uitlezen. En in een tabel opzoeken welke decoder het is, maar ook dat hoef je eigenljk niet te weten, je hoeft eigenlijk alleen maar te weten of het Motorola is of DCC. En dan de daarbij juiste decoderstappen bij op te geven. Je bent nu al jaren met de hobby bezig je kunt me niet wijsmaken dat je hier nu voor het eerst tegen aanloopt. Heb zo af en toe de indruk dat je je expres van de domme houd.
Mvg Wim.
Alleen de waarheid ligt in het midden
s88SD16-n s88XPressNetLI LocoNet-Interface s88LN xTreme Keerlus |
|
|
Blausee-Mitholz
Netherlands
98 Posts |
Geplaatst - 14 apr 2015 : 23:06:34
|
quote: Oorspronkelijk geplaatst door GTIBert
Ik ben van de 6021 naar Ecos-2 omgeschakeld.
Gr. Bert
Zou Bert wel DCC decoders hebben?
Mvg, Johan |
|
|
remunj
Netherlands
1111 Posts |
Geplaatst - 15 apr 2015 : 06:41:15
|
[/quote] Zou Bert wel DCC decoders hebben? [/quote] Tsja, en dat is iets wat bert nou het beste zelf zou moeten weten ipv onze kristallen bol te raadplegen.
|
|
|
|
Onderwerp |
|