geert
Netherlands
8 berichten |
Geplaatst - 30 mrt 2015 : 11:37:21
|
Beste medespoorders,
Als grasgroene beginneling in Koploper moet ik nog van alles leren. Daarom ben ik eenvoudig begonnen. Ik heb de handleiding "Koploper voor beginners" van de ModelSpoorGroepValkenswaard door Erik Teunissen door gewerkt. Eerst het baanovaaltje en later uitgebreid met een inhaalspoor.Dat is allemaal goed gelukt, af en toe met behulp van leden van o.a. dit forum. Maar de treinen rijden automatisch, zoals in de "cursus" beschreven wordt. Ik ben nu toe aan iets groter werk en mijn keuze is gevallen op de Aelderbaan van Chris Burger. Ik heb de database (Aelderbaan 8_5_mrt2015.bck) van deze baan gedownload van Pahasoft.nl. Het Zipbestand uitgepakt en op het bureaublad gezet van de laptop waar ook Koploper 8.5 op staat. Volgens de handleiding moet je dat bestand via [Algemeen]->[Backup/Resore] in koploper laden. Maar als ik in die wizard iets wil teruglezen kan ik de Aelderbaan database niet terug vinden, terwijl het toch echt op het bureaublad staat. Misschien niet typisch een Koploper probleem, maar ik stel mijn vraag toch maar hier. Hoe hrijg ik de Aelderbaan database in Koploper?
Vriendelijke groet: Geert S. |
|