Auteur |
Onderwerp |
|
GTIBert
Netherlands
271 berichten |
Geplaatst - 23 mrt 2015 : 20:16:12
|
Ik ben van plan om een CS2 60215 of een ECOS 50200 te kopen. Zijn er mensen die mij kunnen adviseren welke nu het best geschikt is icm Koploper. Kom er zelf niet goed uit. Wat zijn de voor en nadelen.?
Alvast bedankt.
Gr Bert.
Een dag niet gelachen is een dag niet geleefd .
Gr. Bert |
|
Wim Ros
Netherlands
6230 Posts |
|
dentheo
Belgium
1758 Posts |
Geplaatst - 24 mrt 2015 : 10:22:53
|
Misschien even dit forum nazoeken op ECOS ? Dan weet je wat je kan verwachten.
Theo vanop de heide. N+SX+kpl+kplRsd |
|
|
GTIBert
Netherlands
271 Posts |
Geplaatst - 26 mrt 2015 : 06:55:08
|
Heel veel lezers. Maar ook weinig advies.
Gr. Bert |
|
|
dentheo
Belgium
1758 Posts |
Geplaatst - 26 mrt 2015 : 10:38:34
|
Er zijn volgens mij weinig lezers die ervaring hebben met meerdere centrales... dan is advies geven moeilijk. Mij is altijd verteld dat de eenvoudigste centrale goed genoeg is voor koploper. Centrales met "toeters en bellen" geven alleen maar aanleiding tot conflicten. Daarom mijn vorig advies, lees de problemen met ECOS even na op dit forum.
|
|
Wim Ros
Netherlands
6230 Posts |
Geplaatst - 26 mrt 2015 : 10:45:14
|
Bert,
Volgens mij heb je volledig advies gekregen en een perfect antwoord,
Maar nogmaals de CS2 van Marklin kun je niet gebruiken met koploper simpelweg omdat koploper deze centrale niet kan aansturen cq ondersteund. Nog duidelijker kan ik het je niet vertellen Bert.
Mvg Wim.
Alleen de waarheid ligt in het midden
s88SD16-n s88XPressNetLI LocoNet-Interface s88LN xTreme Keerlus |
|
|
KdeB
Netherlands
152 Posts |
Geplaatst - 26 mrt 2015 : 10:52:36
|
Beste Bert
Zelf ben ik overgestapt van een IB naar de Ecos2, ik heb deze centrale nu 3 jaar en heb geen enkel probleem ondervonden, met de CS2 heb ik geen ervaring. Ik gebruik Motorola, DCC, MFX door elkaar, geen probleem ook de boosters van ESU werkt perfect op deze centrale zlef heb ik er 5 stuks aanhangen.
Je wilt met Koploper blijven rijden dan heb je eigenlijk geen keuze zoals het nu bekend is.
succes
Mvg Koos
Met vriendelijke groeten Koos de Bruin
Het wordt vanzelf weer kerstmis. Marklin, Ecos2, Koploper, Crail, Windows XP. |
|
|
GTIBert
Netherlands
271 Posts |
Geplaatst - 26 mrt 2015 : 12:19:06
|
Beste Koos,
Bedankt voor je reactie, hier heb ik wat aan. Ik vroeg ook naar voor en nadelen. men kan ook roepen, de ECOS is niks omdat.......... Of ik wil geen ECOS omdat............
Gr. Bert |
|
|
Wim Ros
Netherlands
6230 Posts |
Geplaatst - 26 mrt 2015 : 14:01:24
|
quote: Oorspronkelijk geplaatst door GTIBert
Beste Koos,
Bedankt voor je reactie, hier heb ik wat aan. Ik vroeg ook naar voor en nadelen.
Nee, Bert je vroeg welke van de twee het best geschikt was, je vroeg niet naar de specifieke voor of nadelen. Nu niet net doen dat je geen antwoord hebt gekregen, want dat heb je wel, als je iets anders wil weten stel dan je vraag duidelijk. Eigenlijk zakt hier mij de broek vanaf, van de zoveelste vraag naar de bekende weg. Maar als je een CS2 wil kopen, dan is een overstap naar iTrain aan te bevelen. Maar bovenal het is jouw geld wat je uitgeeft en verder geheel jouw feestje. Ook kunnen wij je geen echt advies geven, we weten niet wat voor materiaal je gebruikt, en wat je eventuele eisen zijn.
Nog bedankt dat je ook mijn informatie op prijs stelt en niet alleen die van Koos.
Groetjes
Alleen de waarheid ligt in het midden
s88SD16-n s88XPressNetLI LocoNet-Interface s88LN xTreme Keerlus |
Bewerkt door Wim Ros op 26 mrt 2015 14:55:44 |
|
|
Blausee-Mitholz
Netherlands
98 Posts |
Geplaatst - 26 mrt 2015 : 21:50:39
|
quote: Oorspronkelijk geplaatst door dentheo
Centrales met "toeters en bellen" geven alleen maar aanleiding tot conflicten.
Tsja wat zijn toeters en bellen. Ik ben maar wat blij dat mijn ECoS die heeft. Mijn ECoS-I werkt prima met Koploper. Net zo goed als mijn vorige centrales IB en daarvoor Marklin 6021. (IB heb in trouwens nog)
De ECoS heeft bij mij wel een streepje voor. Onafhankelijk van Koploper kan ik met de ECoS prima handmatig rijden. Is dat bij mij nodig? ja Als ik treinsamenstelling wil veranderen, onderhoud wil plegen of een probleem wil oplossen b.v. ontsporing in het schaduwstation (wat in de regel niet de schuld van Koploper is) kan ik handmatig met de ECoS prima uit de voeten. Met de ECoS leg ik visueel rijwegen en kan handmatig erg makkelijk zo rijden als ik wil. Staat alles weer goed (na wisseling materieel, onderhoud of wat dan ook) hoppa Koploper starten en probleemloos rijden.
Doe mij maar een ECoS, geen moment spijt van gehad en al die toeters en bellen ..... prachtig.
o ja wat ik niet nodig heb staat gewoon uit in de ECoS en dan doel ik op MFX en Railcom. MFX heb ik uitstaan omdat het onzin is (inderdaad na problemen maar die schijnen opgelost te zijn voor Walter Wissels en Paul) en Railcom kan ik niet gebruiken omdat dat niet samen gaat met Loconet. Zou het wel kunnen dan zou ik het nog niet gebruiken. Goed dat is een toeter en bel waarvan ik zeg die gebruik ik niet. Voor de rest wel.
Ik had Bert op 3rf al mijn mening laten weten per pb maar weet niet of dat aangekomen is.
Tot zover een gekeurde mening van een ECoS fan (alle meningen zijn gekleurd )
Mvg, Johan
|
|
|
GTIBert
Netherlands
271 Posts |
Geplaatst - 27 mrt 2015 : 12:51:28
|
Wim,
Bedankt voor je reactie.
Gr. Bert |
|
|
dentheo
Belgium
1758 Posts |
Geplaatst - 27 mrt 2015 : 14:34:58
|
quote: Oorspronkelijk geplaatst door Blausee-Mitholz
[quote]Oorspronkelijk geplaatst door dentheo
Onafhankelijk van Koploper kan ik met de ECoS prima handmatig rijden. Is dat bij mij nodig? ja Als ik treinsamenstelling wil veranderen, onderhoud wil plegen of een probleem wil oplossen b.v. ontsporing in het schaduwstation (wat in de regel niet de schuld van Koploper is) kan ik handmatig met de ECoS prima uit de voeten. Met de ECoS leg ik visueel rijwegen en kan handmatig erg makkelijk zo rijden als ik wil. Staat alles weer goed (na wisseling materieel, onderhoud of wat dan ook) hoppa Koploper starten en probleemloos rijden
Dat kan,
Maar ik rij handmatig MET koploper en handwisselstraten. Waarom, omdat Koploper dan netjes zorgt voor de beveiliging ten opzichte van de automatisch rijdende treinen. Ik vraag een handmatige wisselstraat dwars door het automatisch rijdende verkeer. Kan het veilig, dan krijg ik de rijweg direkt, anders vraagt koploper of ik wil wachten. Koploper "wekt" mij zelfs met een piepje als de wisselstraat klaar is en beveiligd. Ik moet ze achter mijn rangeer treintje wel even terug vrijgeven.
Zo doet iedereen het iets anders...
|
|
Blausee-Mitholz
Netherlands
98 Posts |
Geplaatst - 27 mrt 2015 : 17:56:45
|
Inderdaad ieder doet het op zijn eigen manier. Als ik aan de baan werk en ik moet ruimte maken om er bij te kunnen (lees treinen verplaatsen) start ik Koploper niet eens op. Twee treinen in een blok wil niet eens. Met Ecos kan ik de treinen zo neer zetten als ik wil.
Ik ben zeer content met de ECoS!
Mvg, Johan |
|
|
phdirk
Netherlands
2570 Posts |
Geplaatst - 28 mrt 2015 : 12:52:02
|
Hi All,
Het ligt er inderdaad aan wat je wilt. Als je je centrale gebruikt om even wat treinen te verplaatsen gaat dat ook heel goed met een simpele IB, eventueel een tweedehandse. Dan kun je ook geavanceerd handmatig rijden met Koploper, zoals Theo aangeeft. Als je zonder Koploper geavanceerd handmatig wilt rijden, is de ECoS een goede keuze. Zelf rijd ik met een eenvoudig TwinCenter en daarmee kan ik alles doen wat ik wil.
Met beste groeten Dirk HO=TC |
|
|
jimmaet
Finland
422 Posts |
Geplaatst - 10 apr 2015 : 14:36:52
|
En ik doe het weer anders. Zet alles op stop, zet één trein op een HCCM handregelaar, beweeg het weg. Doe m'n ding, rij terug totdat ik in het blok sta, waar KL hem nog steeds verwachtte. Even in locoverzicht 10 keer op groen klikken, automaat aan en gáán.
Kees Visser Rond de Finse Saunazolder 70m hoofdlijn met DDW |
|
|
|
Onderwerp |
|