Auteur |
Onderwerp  |
|
jimmaet
Finland
434 berichten |
Geplaatst - 02 mrt 2015 : 08:55:05
|
Hallo, Ik heb deze thread en aanverwanten bestudeerd: http://www.koploperforum.nl/topic.asp?TOPIC_ID=4394 Ik probeer iets dergelijks te doen, heb één perron dat van twee kanten ingereden kan worden, met korte of lange trein, en ook nog met twee korte treinen tegengesteld kop maken.
Mijn probeersel gaat al mis, als ik voor blok 1 een lengte korter dan 999cm aangeef. Al bij 998cm blijft er achter lok 1 (20cm) ook het extra blok 8 bezet. Doe ik wat fout? - Variabele treinroute 1 moet het stoppen van een lange trein aan begin van perron voorkomen, - Variable treinroute 2 het dubbel stoppen van een korte trein voorkomen, - Aanvulling blokgevens- aktie bij te lange... het extra blok bezethouden, maar liefst alleen bij die "te lange", niet bij 20cm lok in 998cm blok.
Kees Visser Rond de Finse Saunazolder 70m hoofdlijn met DDW |
Bewerkt door jimmaet op 03 mrt 2015 10:34:01 |
|
Wim Ros
Netherlands
6230 Posts |
Geplaatst - 02 mrt 2015 : 10:14:05
|
Als de trein lengte 999cm is dan is hij langer dan 998cm toch of zie ik dat verkeerd. Als je met treinlengtes en blok lengtes wil werken, dan moet je wel je treinlengte aanpassen, en niet alleen de bloklengte.
Mvg Wim.
Alleen de waarheid ligt in het midden
s88SD16-n s88XPressNetLI LocoNet-Interface s88LN xTreme Keerlus |
 |
|
jimmaet
Finland
434 Posts |
Geplaatst - 03 mrt 2015 : 08:19:44
|
OK, ik heb het, treinlengte niet alleen opgeven in onderhouden locomotieven, maar ook in rijwindow- rijgedrag. Bedankt Wim, jouw commentaar zette mij aan het zoeken. Blijft de vraag, waarom??
Ook "stopverbod bij stilstand" en "te lange trein aan einde perron" aan de praat gekregen.
Wat blijft, is dat met "actie bij te lange trein" het vrijgeven niet mooi werkt. In 1 richting wel. In 2 richtingen rijden zou vereisen, dat zowel blok 5 als 6 het vorige blok bezet houden. En dan blijft het blok buiten het station + de wisselstraat ook bezet, want (rechtsom rijdend) 5 wordt pas vrijgegeven samen met 6, en 8 samen met 5. Dus wacht 8 op vrijgeven van 6! Dat wordt dus logische acties bouwen? Maar daar zie ik niet een "bezethouden" als uitkomst, ook niet in variabele routes. Ook zou voor veranderende treinlengten het mooi zijn een logische actie op basis van rijwindow-lengte te hebben zoals met variable routes. Dan zou alles meewerken op het moment dat in rijwindow de nieuwe lengte is gegeven.
Leuke uitdaging, maar even zie ik het niet, ondanks 30 jaar Boolean..
Kees Visser Rond de Finse Saunazolder 70m hoofdlijn met DDW
Download Attachment: keesperron4a4b.bck 13,13 KB |
Bewerkt door jimmaet op 03 mrt 2015 10:51:24 |
 |
|
Wim Ros
Netherlands
6230 Posts |
Geplaatst - 03 mrt 2015 : 12:17:45
|
Kees,
Het blok buiten het station blijft nu bezet omdat de blokken in het schaduwstation 50 cm lang zijn, dan maakt een maximale treinlengte van 100cm mogelijk, de goederentrein is nu 170cm lang, te lang voor het schaduwstation, en daardoor wordt ook het blok daar buiten bezet gehouden, dat los je niet op met logische acties, de enige logische actie welke helpt is te zorgen dat de langste trein in het schaduwstation past.
Voor de rest zie ik koploper nu werken zoals jij hem dat hebt opgedragen. Volgens mij denk je te moeilijk en snap je de basis niet.
Mvg Wim.
Alleen de waarheid ligt in het midden
s88SD16-n s88XPressNetLI LocoNet-Interface s88LN xTreme Keerlus |
 |
|
jimmaet
Finland
434 Posts |
Geplaatst - 03 mrt 2015 : 20:49:47
|
Hallo Win en bedankt! Ik probeer het simpel te houden, maar al doende raak je wel eens het overzicht kwijt #128521;. Morgen kijken waar ik wat geks heb gedaan.
Kees Visser Rond de Finse Saunazolder 70m hoofdlijn met DDW |
 |
|
|
Onderwerp  |
|
|
|