Hallo, Ik heb een vraag , hoe kan ik een decoder toevoegen aan digitale onderdelen. Ik heb voor mijn wissels 9 Viessmann 5212 decoders en wil voor mijn seinen de DR4018 van Digikeijs gebruiken. Als ik het aantal decoders opvoer naar 10 dan krijg ik maar 4 extra aansluitingen. Daarom mijn vraag als ik ook een digitaal onderdeel met 8 ingangen kan invoeren in digitale onderdelen en welk adres moet deze dan hebben
Als je het aantal decoder ophoogt dan kun je toch wel de opstelsom maken dat 8 adressen gelijk is aan 4+4. Seindecoders gebruiken gewoon de wisseladressen, er is dus geen verschil. Je kun daarom ook niet de seinen met dezelfde adressen als de wissels aansturen, wisseladres1 en seinadres 1 is uit den boze.
Hallo Wim , Bedankt voor je reactie. Oké dat is waar ik over twijfelde dus ik moet als ik alle 8 aansluitingen wil gebruiken het aantal " wisseldecoders " opvoeren met 2. Gr. Bert
Wat denk je nu zelf? Maar zet het aantal wisseldecoder binnen koploper gewoon op het max. hoef je er nooit meer naar om te kijken. Koploper zelf zal daar niet warm of koud van worden.