Ik wil controleren of een blok "echt" vrij is. Maar nu blijkt dat een geclaimd blok ook beoordeeld wordt als "vrij" door koploper. Ten minste zo versta ik de "help". Waarschijnlijk omdat claims "op elkaar kunnen liggen " dwz een wissel kan ook door twee treinen geclaimd.
Een vaste route vrijgeven naar een blok dat door een ander trein al geclaimd is niet nuttig.
Zal er een verschil zijn in daadwerkelijk bezet, wat je met de logische actie controleert of gereserveerd/geclaimd? en dus nog vrij? Denk het zomaar denkelijk.
quote: -Blok is vrij: als status van het gekozen blok in de logische actie vrij of geclaimd is. -Blok is bezet: als het gekozen blok in de logische actie niet vrij is
Ik controleer via LA of het bestemmingsspoor van een vaste route "vrij" is. Maar als de trein eraan komt staat er een andere, want die had het blok al geclaimd.
Dus doormiddel van Blok is Vrij neem ik aan? Je kunt ook controleren of hij gereserveerd is. En ook op beide via een in dit geval een OR. Dus als 1 van beide waar is gaat het feest niet door. Maar zie dat die optie niet werkt. De vraag is dan wat ziet Paul als gereserveerd, en doet een claim daarin mee? Geen idee.
Ik heb kort geleden eens gekeken wat het verschil is. Toen kwam ik op het volgende.
- Blok is bezet door trein: dan staat of rijdt de trein daadwerkelijk in het blok. - Blok is gereserveerd: dan is een rijweg naar het blok ingesteld, zodra de trein in het blok is, is de actie niet meer waar. - Blok is bezet: in beide bovenstaande gevallen, maar ook bijvoorbeeld handmatige blokkades en staartblokkades. Maar niet een claim, die is zover ik weet niet te checken.