Ik gebruik Mrdirect samen met Koploper 8.5. Ik krijg het tweerichtingsverkeer niet goed draaiend op mijn baan. Een richting gaat prima zeg maar vanuit blok 5 naar 9 enzovoort maar andersom loopt niet lekker en rijdt de trein anders dan koploper aangeeft en dus krijgen we een melding. Bijgaand de database van Koploper, is er iemand die een blik kan werpen op mijn probleem. Ik zie door de boompjes het bos niet meer.......tis vast simpel maar ik zie het niet (meer). Als ik Koploper in test modus zet en ga rijden met drie treinen gaat alles virtueel goed.
Je moet blok 11, 4 en 13 in een tweerichtingsgroep zetten (alledrie hetzelfde nummer geven bij dat veld in onderhouden blokken) en blok 10, 1 en 12 moeten in een andere tweerichtingsgroep. Bij blok 9 moet je niks invullen bij tweerichtingsgroep. En je bent overal waar nodig de keervinkjes vergeten. Ik denk dat dat het grootste probleem is.
Draadje doorgelezen maar binnen mijn ontwerp heb ik toch nergens een "keer loc" probleem?. Mijn baan is eigenlijk een gevouwen ovaal met drie inhaal of kruisingssporen. Ik zocht eerst de oorzaak in het feit dat je moet voorkomen bij een tweerichting enkel baan dat treinen met de kop tegen elkaar staan.Dus extra bezetmelders moeten vrij zijn om een goede doorgang.Maar met 1 trein rijden in de richting van zeg maar 2-12-1-10 gaat niet goed. Meerdere treinen in de richting 2-13-4-11 en 5-7-9-10 gaat prima.
Even een willekeurig blok genomen. Maar als je in dit blok aankomt uit blok 11 en je mag er weer naar terug dan moet er toch echt een vinkje bij keer loc. Als je dat overal doet dan zal het hoofd probleem opgelost zijn en stuurt koploper de trein nooit meer de verkeerde kant op.
Loop eerst maar eens alle blokken na om te checken of en waar de juiste vinkjes moeten staan. In je blokdiagram (het spinneweb) heb je alle blokken in twee richtingen met elkaar vebonden. Oftewel je kunt vanuit elk blok weer terug naar je vorige blok. Dan moeten daar wel de juiste vinkjes voor gezet worden.
Daarna kan je je gaan richten op de volgende problemen.