Auteur |
Onderwerp |
|
Bokhorst46
Netherlands
2 berichten |
Geplaatst - 03 dec 2014 : 18:02:30
|
Als beginnend Koploper-gebruiker wil ik graag jullie kennis en kunde gebruiken om een juiste keuze te maken voor de aankoop van een nieuwe laptop, die ik in principe alleen voor treinbesturing ga inzetten. Momenteel kijk ik naar de volgende laptop: Link: http://www.laptopshop.nl/product/506721/acer-aspire-es1-512-c321.html. Kan iemand mij zeggen of deze laptop voldoende 'in huis' heeft voor dit doel? Zo niet, dan graag een suggestie voor een geschikt model.
Alvast bedank, Jan
P.S. Ik werk met een Ecos centrale |
Bewerkt door Bokhorst46 op 03 dec 2014 18:22:16 |
|
phdirk
Netherlands
2570 Posts |
Geplaatst - 03 dec 2014 : 22:08:53
|
Hallo Jan,
Welkom op het forum. Ik denk dat de Acer het prima afkan. Zelf werk ik met een oude Toshiba uit 2007 onder XP, die het ook prima doet. Daarvoor had ik een Dell C610 en dat ging ook goed. Er zijn zelfs Koploperisten die nog met een Windows98 machine werken en dat gaat ook goed. Houd er bij de nieuwe laptop wel rekening mee dat je een reparatieprogramma van de Microsoftsite moet installeren om de helpfunctie van Koploper te kunnen gebruiken. Je krijgt dan in de tabbladen wel wat rare tekens, maar voor de rest werkt de helpfunctie dan weer goed.
Met beste groeten Dirk HO=TC |
|
|
Wim Ros
Netherlands
6230 Posts |
|
remunj
Netherlands
1111 Posts |
Geplaatst - 04 dec 2014 : 12:42:24
|
Bij de specificaties: Software Taal besturingssysteem Nederlands, Engels Besturingssysteem Windows 8
Gr. Eric |
|
|
Bokhorst46
Netherlands
2 Posts |
Geplaatst - 06 dec 2014 : 15:08:57
|
Hallo Eric, Dirk en Wim, Bedankt voor jullie reactie. Fijn om op deze manier wijzer te worden. De Acer is intussen binnen en heeft standaard Windows 8 We zullen elkaar nog vaak treffen (hoop ik).
Groet, Jan |
|
|
phdirk
Netherlands
2570 Posts |
Geplaatst - 07 dec 2014 : 15:15:03
|
Hallo Jan,
Succes met het installeren van de nieuwe laptop. Als je weer tegen vragen aanloopt zien we je graag weer op het forum.
Met beste groeten Dirk HO=TC |
|
|
|
Onderwerp |
|