Auteur |
Onderwerp |
|
Erwin
11 berichten |
Geplaatst - 25 nov 2014 : 19:29:00
|
Hallo, Ik heb een pendelbaan met draaischijf, alles aangesloten via een IB – Loconet interface (Rosoft) / Terugmelders S88n – S88LN (Rosoft) / Fleischmann Turncontrol 6915 – draaischijf 6154 C. De draaischijf is aangesloten op een terugmelder-ingang. Deze truc heb ik via het BNLS forum gevonden en werkt.
Alles werkt eigenlijk, alleen ik krijg het niet voor elkaar om sommige locs in het midden van de draaibrug te laten stoppen! (rijden net te ver of stoppen te vroeg). Mijn vraag is wat zijn nu de juiste instellingen wat betreft de draaischijf?
Doorrijden in blok cm. ( Aanvulling Blokgegevens ) / Default extra te rijden cm. ( Onderhouden / Baandefinities / Baanontwerp / Draaischijfinstelling ) of Lengte loc (instelling database onderhouden locomotieven ) enz. Of een virtuele melder.
De locs rijden met decoderstappen en zijn niet geijkt!
Zijn er forum-gebruikers die hier ervaring mee hebben en mij op weg kunnen helpen?
Bijgevoegd mijn BCK bestand.
Alvast bedankt,
Erwin
Download Attachment: Modulebaan.bck 31,13 KB |
|
Wim Ros
Netherlands
6230 Posts |
Geplaatst - 25 nov 2014 : 21:33:32
|
Erwin,
Stap 1 is snelheden ijken, en dan werken met doorrijden in cm. Dat werkt beter dan in sec.
Stap 2 5.2 Bezetmelding op de draaibrug
Als bezetmelding op de draaibrug (in plaatje blok 4) kun je werken met de “vrijkomende” of de “bezetwordende” bezetmelder, deze bezetmelding ligt voor de draaischijf en is aan elk oprijspoor verbonden(1 bezetmelder voor alle oprijsporen). Op dit stuk mogen dus geen loks blijven staan bij het afrijden. Elk opstelblok moet wel een aparte bezetmelding hebben om de lok netjes te stoppen op het opstelblok.
In het voorbeeld zijn in alle aansluitingen voor de gemeenschappelijke bezetmeldsectie dezelfde lengtes, en dezelfde afstand tot midden draaischijf gekozen, omdat dat het eenvoudigst is. Ze mogen echter ook verschillend van lengte zijn.
De manieren om een naar de draaischijf rijdende lok midden op te stoppen zijn: 1 dmv het vrij worden van de bezetmelder in het aansluitende spoor De voorkant van de lok kan dan al gedeeltelijk op de schijf staan als de achterste wielen de bezetmelder verlaten. 2 dmv het bezet worden van de bezetmelder in het aansluitende spoor
Hieronder de twee mogelijke situaties: de “vrijkomende” en de “bezetwordende” bezetmelder. (De getallen in dit voorbeeld komen ongeveer overeen met een N-draaischijf)
Schakelpunt tot midden draaischijf Dan nog door te rijden Instellen bij : Automatische correctie voor halve loklengte Vrijkomende bezetmelder blok 4 Vanaf Spoor 1, 2 en 3 14 cm 14 cm – halve loklengte 14cm: bij OH draaischijf eigenschappen Vanzelf bij OH draaischijf eigenschappen Indien aansluitspoor afwijkend bijv 20 cm 20 cm – halve loklengte aanvullende blokeigenschappen “doorrijden cm” Door invullen van negatief getal : –20 bij aanvullende blokeigenschappen Bezetwordende bezetmelder blok4 Vanaf Spoor 1,2 en 3 25 cm 25cm + halve loklengte 25 cm: bij OH draaischijf eigenschappen Vanzelf bij OH draaischijf eigenschappen Indien aansluitspoor afwijkend bijv 36 cm 36cm + halve loklengte aanvullende blokeigenschappen “doorrijden cm” Door invullen van negatief getal : -36 bij aanvullende blokeigenschappen
Stuke uit dit docoment http://members.ziggo.nl/pahasoft/draai27.zip
Mvg Wim.
Alleen de waarheid ligt in het midden
s88SD16-n s88XPressNetLI LocoNet-Interface s88LN xTreme Keerlus |
Bewerkt door Wim Ros op 25 nov 2014 21:45:42 |
|
|
Erwin
11 Posts |
Geplaatst - 27 nov 2014 : 20:25:33
|
Hallo Wim,
Bedankt voor je reactie dit document ken ik, ga het nog eens verder uitdiepen.
Mvg Erwin |
|
|
|
Onderwerp |
|
|
|