Koploperforum Digitale Treinbesturing Aktieve Gebruikers: 73 / Bezoekers Vandaag: 1616
Hoogste aantal aktieve gebruikers: 197
Koploperforum Digitale Treinbesturing
Startpagina | Mijn bestanden | Profiel | Registreer | Recente onderwerpen | Leden | Zoeken | FAQ
Gebruikersnaam:
Wachtwoord:
Selecteer taal
Wachtwoord opslaan
Wachtwoord vergeten?

Op 18 Maart 2019 is Paul Haagsma helaas overleden.

Wij wensen de familie en vrienden sterkte toe!

Lees en of praat hier mee.

Open hier de rouwkaart van Paul Haagsma

Alle forums
 Koploper
 Beginners
 "vastlopen" Koploper??
 Nieuw onderwerp  Reageer op onderwerp
 Printversie
Auteur Vorig onderwerp Onderwerp Volgend onderwerp  

Populier

Netherlands
83 berichten

Geplaatst - 16 okt 2014 :  00:07:02  Toon profiel  Reageer met citaat
Afgelopen zaterdag kwam koploper 8.3 8 bij het opstarten in een soort loop terecht waarbij er niet meer op het toetsenbord of muis gereageerd werd en er niet anders opzat dan een shutdown door taakbeheer. Ook het inlezen van eerdere backups liepen vast. Koploper opnieuw geinstalleerd: geen succes. Vervolgens een backup die iemand hier op het forum had geplaatst ingelezen. Geen probleem, koploper normaal opgestart. In deze database vervolgens mijn laatste backup ingelezen: weer een vastloper. Proces herhaald met een backup van een paar dagen geleden: Hoera het werkt weer. Natuurlijk wel een behoorlijk aantal wijzigingen die waren aangebracht natuurlijk kwijt. Plus de noeste arbeid van het aanmaken en ijken van 7 nieuw loks. In een poging te achterhalen wat er gebeurt was via logging meegekeken wat er gebeurt bij het drukken van de groene toets, waarbij ik meekijk naar de communicatie locomotieven, leer remmen, te hard in stopsectie en diverse meldingen. centrale Ib Versienr. loconet: allemaal prima Verder staan er 9 locs actief die netjes opgeroepen worden. Wat mij echter opvalt is dat van een van locs (7x marklin mfx en 2x dcc ) eerst een gewone melding komt en als alle 9 opgeroepen zijn van deze ene loc opnieuw 324 regels (is een loc met 2 adressen ivm functies)in het logfile staan.Volgens mij is dit niet normaal. Ik vraag mij af of dit misschien de oorzaak kan zijn van het vastlopen van koploper. Aangezien ik met deze situatie bepaald niet blij ben vraag ik mij af of iemand een soortgelijke ervaring heeft gehad of een idee heeft wat er in hemelsnaam op zaterdag gebeurd kan zijn. Overigens is mijn laatste "kapotte" backup door een mede spoorman in gelezen en daar zijn dus geen problemen ontstaan.
Ik zal een aantal zaterdagse backup files meesturen omdat ik geen idee heb welke precies de problemen gaf en ik uiteraard niet de proef op de som wil nemen.

alvast bedankt voor het meedenken.
groet Hennie
hopelijk is dat ook gedaan??

m.vr.gr. Hennie

Märklin m-rail IB II en basic met loconet en stroom detectie
  Vorig onderwerp Onderwerp Volgend onderwerp  
 Nieuw onderwerp  Reageer op onderwerp
 Printversie
Ga naar:
Koploperforum Digitale Treinbesturing © EKweb 2006
Ga naar begin van deze pagina