Auteur |
Onderwerp |
|
Han
Netherlands
106 berichten |
Geplaatst - 07 okt 2014 : 11:33:30
|
Forum,
Samen met mijn vriend hebben wij een vaste route gemaakt voor een V60 met ontkoppelfunctie. Dit gaat goed totdat de loc in blok 11 of 12 (hebben we beide geprobeerd) zijn wagon af koppelt en dan verder moet naar 5 enz. De loc maakt ook de kadee beweging om de koppeling te ontspannen maar wil dan niet meer verder rijden anders dan te forceren en in het rijwindow op stop en daarna go te drukken. Dit als hij daar dus de wagon laat staan. komt hij terug om hem op te halen dan gaat hij wel automatisch verder. We hebben de BCK bijgevoegd en hopen op een oplossing wij kunnen het niet vinden.
Han en Jan
Download Attachment: Jan.bck 134,63 KB |
|
Jan Huchshorn
Netherlands
343 Posts |
Geplaatst - 07 okt 2014 : 18:50:57
|
Hallo Han en Jan,
Als je de stopverboden voor blok 5 uit je vaste treinroute haalt, dan werkt het in demo mode in ieder geval wel. Je kunt hier ook kiezen voor "Gedrag als 'vrije baan' in blok" de lok rijdt dan ook goed door.
Je duwt hier je wagens het blok in waar je ze wil achterlaten, je hoeft dan geen "tijd kadee" te gebruiken.
Groeten Jan |
|
|
Han
Netherlands
106 Posts |
Geplaatst - 08 okt 2014 : 09:13:35
|
Jan,
Hartelijk dank voor je advies ,natuurlijk ingevoerd en het werkt dus. Blijft even dat ik niet begrijp waarom het stopverbod in 5 daar invloed op zou moeten hebben. Vreemd genoeg is, nadat ik de kadee functie had verwijderd, het stopverbod in 5 weer had ingevoerd, de trein nu wel gewoon zijn route keurig afwerkt. Misschien is hier een hele logische verklaring voor maar wij kunnen hem in ieder geval niet bedenken. Nogmaals bedankt voor je advies.
Han en Jan |
|
|
Jan Huchshorn
Netherlands
343 Posts |
Geplaatst - 08 okt 2014 : 18:10:27
|
Hallo Han en Jan,
Dat is wel apart. Als eerste had ik tijd kadee eruit gehaald. Dat was niet genoeg om het te laten werken. Daarna heb ik pas de stopverboden eruit gehaald.
Nu, na jouw tweede bericht heb ook ik één van de stopverboden weer teruggeplaatst en inderdaad werkt dat nu weer wel.
Groeten
Jan |
|
|
Han
Netherlands
106 Posts |
Geplaatst - 09 okt 2014 : 09:22:54
|
Jan,
Blijft vreemd. Om dit een bugje te noemen daarvoor ben ik te veel digibeet maar misschien dat de hr. P.Haagsma een logische verklaring heeft voor dit vreemde voorval. Ik ben in ieder geval blij dat het ons niet alleen opvalt.
Vriendelijke groet,
Han en Jan |
|
|
|
Onderwerp |
|