Auteur |
Onderwerp |
|
WOLFGANG
Netherlands
50 berichten |
Geplaatst - 28 jul 2014 : 17:30:05
|
Beste mensen
Ik wil een vraag stellen over remgeluiden. Ik vermoed echter dat dit onderwerp al vaak aan de orde is geweest en wil daarom, als het niet hoeft, niemand voor de zoveelste lastig vallen. Daarom is mijn vraag : kan ik wegens op dit forum een trefwoord intikken? OF zijn er b.v. een top 30 met de meest gestelde vragen?
Vriendelijk groet
Wiet |
|
dentheo
Belgium
1758 Posts |
Geplaatst - 28 jul 2014 : 19:02:22
|
quote: Oorspronkelijk geplaatst door WOLFGANG [brDaarom is mijn vraag : kan ik wegens op dit forum een trefwoord intikken?
Zeker...rechts boven op "zoeken" klikken.
Theo vanop de heide. N+SX+kpl+kplRsd |
|
|
WOLFGANG
Netherlands
50 Posts |
Geplaatst - 30 jul 2014 : 18:32:25
|
Hartelijk dank. Er is inderdaad al het nodige behandeld over rem-geluiden. Het lukt nog steeds niet maar ik blijf volhouden. |
|
|
remunj
Netherlands
1111 Posts |
Geplaatst - 30 jul 2014 : 18:38:50
|
Misschien is het dan handig als je aangeeft wat er niet lukt. Lijkt me de kans groter dat je geholpen kan worden.
Gr. Eric |
|
|
WOLFGANG
Netherlands
50 Posts |
Geplaatst - 19 aug 2014 : 20:43:22
|
Daar heb je uiteraard gelijk in maar ik weet dat dit onderwerp al vaak besproken is. Ik weet dus al de reactie vab sommige mensen.
Ik heb met het trefwoord : remgeluiden al goede onderwerpen gevonden met goede adviezen. maar als ik die uitvoer dan heb ik nog steeds geen piepende remmen. Rij ik zonder Koploper dan doen ze het wel. |
|
|
DVisser
Netherlands
63 Posts |
Geplaatst - 21 aug 2014 : 15:50:20
|
Hallo Wiet,
Mijn ervaring is ook dat het niet lukt de remgeluiden te laten horen als Koploper het afremmen verzorgd. Ik heb er daarom voor gekozen voor deze locs aparte treintypes aan te maken, waarbij ik het afremmen op nul heb gezet. Koploper remt dan niet af, maar laat dit aan de decoder over. Uiteraard moet de afrem CV van de decoder dan de oorspronkelijke waarde houden (als koploper wel het afremmen verzorgd zet ik deze CV meestal op waarde 1). Nadeel van deze methode is wel dat het langer duurt voordat de loc overal netjes stopt (en zolang hij dat niet doet meestal ook te ver doorrijdt). Maar een betere oplossing heb ik niet kunnen vinden.
Met vriendelijke groet, Dick |
|
|
Wim Ros
Netherlands
6230 Posts |
Geplaatst - 21 aug 2014 : 19:46:21
|
Wolfgang
Vink eens bij instellingen per database op tabblad algemeen de optie : in stopsectie onmiddellijk stoppen aan
Dan laat koploper de trein onmiddellijk stoppen zonder stapvertraging door koploper opgelegd. Dan is de decoder weer de baas ipv koploper en ik denk dat daar het euvel ligt.
Mvg Wim.
Alleen de waarheid ligt in het midden
s88SD16-n s88XPressNetLI LocoNet-Interface s88LN xTreme Keerlus |
|
|
DVisser
Netherlands
63 Posts |
Geplaatst - 22 aug 2014 : 13:24:25
|
Hallo Wim,
Volgens mij werkt dat dan bij alle locs of vergis ik mij. De locs zonder geluid worden nu keurig door koploper afgeremd, bij de andere wordt volgens mij ook het remmen ingezet zodra de stopmelder is bereikt. Als zo'n loc (dus met geluid) met de minimum snelheid de stopmelder bereikt gaat alles perfect en komt hij mooi op de goede plaats tot stilstand. Als een loc die door KL geremd wordt met te hoge snelheid aankomt remt Kl abrupt en is er niets aan de hand. Komt een loc die op de decoder remt te snel aan dan blijft de decoder uiteraard het mooie remproces uitvoeren en rijdt de loc soms veel te ver door (maar stopt wel met remgeluiden).
M.vr.gr. Dick |
|
|
WOLFGANG
Netherlands
50 Posts |
Geplaatst - 22 aug 2014 : 14:58:01
|
Alvast weer bedankt voor het meedenken, mannen. Ben dus niet de enige met dit probleem. Ga zeker jullie tips uitproberen.
Ik wil nog een vraag stellen en mijn back-up meesturen maar dat laden lukt niet. Ook volgens mij een eerder gestelde vraag ben ik bang....
Groet
Wiet |
|
|
remunj
Netherlands
1111 Posts |
Geplaatst - 22 aug 2014 : 16:37:42
|
Waarom lukt een backup meesturen niet? Kwestie van op het paperclipje klikken en de juiste file selecteren.
Groeten, Eric |
|
|
Wim Ros
Netherlands
6230 Posts |
|
Wim Ros
Netherlands
6230 Posts |
Geplaatst - 22 aug 2014 : 20:09:23
|
Wiet,
Als je het niet voor alle locs wil laten gelden, dan kun je via treintypes, voor de loc met remgeluiden een eigen treintype aanmaken en daarbij de afremtijd van 50 naar 0 km/u op 0 of 1 seconde zetten, en de decoder de afremming laten regelen. Meerdere wegen naar Rome.
Mvg Wim.
Alleen de waarheid ligt in het midden
s88SD16-n s88XPressNetLI LocoNet-Interface s88LN xTreme Keerlus |
|
|
phdirk
Netherlands
2570 Posts |
Geplaatst - 23 aug 2014 : 21:34:12
|
Hallo Wiet,
Let er bij het meesturen van bestanden wel op dat de bestandsnaam niet te lang is, anders accepteert Koploper het bestand niet. Gebruik dus het liefst korte namen.
Met beste groeten Dirk HO=TC |
|
|
|
Onderwerp |
|