Net weer een baantje gemaakt, volop bezig met ijken loks en een voorzichtig begin met rijden en leren remmen.Er zijn al wat probleempjes boven water maar ik heb nu iets wat ik niet begrijp. Het gaat om loconet wissel 5. Bij het testen van de wissel komen de standen overeen met koploper. Edoch als ik nu 2 loks automatisch wil laten rijden gaat het verkeerd en staat de wissel precies de verkeerde kant op. Bij baanontwerp van blok 5 naar blok 6 staat vlg. mij de juiste stand van wissel 5 maar in de praktijk staat die precies andersom. Wat doe ik verkeerd??? Ik heb een backup bijgevoegd. Alvast bedankt voor de moeite.
Je hebt wisselstraat volgnummers aangemaakt, dus alternatieve wisselstraten, die bestaan helemaal niet er is maar 1 mogelijkheid om van 5 naar 6 te komen.
Volgnummer 8 daarin zet je het wissel in de rechtdoor stand. Deze alternatieven verwijderen en je situatie is opgelost.
Kijk ook even naar de wisselstraat van bl3 naar bl4 daar zit dezelfde fout in.
Bedankt Wim, Ik zal eerst weer eens moeten inlezen en de help functie gebruiken. Eens kijken of het lukt om zonder grote ongelukken weer te gaan rijden
m.vr.gr. Hennie
Märklin m-rail IB II en basic met loconet en stroom detectie