Auteur |
Onderwerp |
|
DigiTrein
Netherlands
5 berichten |
Geplaatst - 13 jul 2014 : 14:39:58
|
Hallo allemaal,
Is er iemand uit de omgeving Hoevelaken die samen met mij met Koploper wil beginnen? Ik heb een tafel van 4 bij 2 meter. En rij digitaal met Lenz. (gelijkstroom). Ik vind het niet zo leuk om alles alleen te doen en zoek dus iemand of meerderen.
Mijn start vraag is, waar ik even tegenaan loop is, wat bedoelen ze met "GEEN elektrische onderbrekingen" met blokken?
Werner |
|
ChrisBurger
Netherlands
162 Posts |
Geplaatst - 13 jul 2014 : 15:13:42
|
Hallo Werner,
Sterkte het het opbouwen van een baan. Ik woon niet in de omgeving van Hoevelaken dus ik niet direct helpen. Ik weet niet of je je voorbereid hebt op digitaal rijden. Er staat een beginnershandeling van mij op het koploperforum en als je die bestudeert, dan heb je ook meteen antwoord op je vraag over de blokken.
vr. groet, Chris Burger
Maerklin CS1-reloaded (4.0.0) C-rails Koploper |
|
|
DigiTrein
Netherlands
5 Posts |
Geplaatst - 13 jul 2014 : 15:30:51
|
Hallo Chris,
Ik rij al digitaal en wil nu koploper gebruiken. Ik ben al begonnen met je handleiding te lezen (hoe begin je met KOPLOPER 8.2 ?", nu loop ik tegen op pagina 4 (1.3 de baan) GEEN elektrische onderbrekingen, nu heb ik blokken gemaakt met isolatoren om blokken te maken, ik heb van Lenz de LR101 en heb LB101_V2. Maar klopt het dan dat ik geen isolatoren moest gebruiken?
Met vriendelijke groet,
Werner |
|
|
Wim Ros
Netherlands
6230 Posts |
Geplaatst - 13 jul 2014 : 16:26:43
|
Beste Werner, Je moet in 1 spoorstaaf een blokscheiding maken, dat stukje gescheiden spoorstaaf krijgt dan via de stroomdetectie LB101 zijn spanning van de centrale. De hele baan staat dus onder spanning zonder dat er ergens stroomloze of spanningsloze delen zijn. Dat wordt er bedoeld met geen elektrische onderbrekingen.
Mvg Wim
Alleen de waarheid ligt in het midden
s88SD16-n s88XPressNetLI LocoNet-Interface s88LN xTreme Keerlus |
|
|
DigiTrein
Netherlands
5 Posts |
Geplaatst - 13 jul 2014 : 17:00:54
|
Beste Wim,
Dank je wel, nu ben ik weer een stap verder. |