Koploperforum Digitale Treinbesturing Aktieve Gebruikers: 80 / Bezoekers Vandaag: 2152
Hoogste aantal aktieve gebruikers: 813
Koploperforum Digitale Treinbesturing
Startpagina | Mijn bestanden | Profiel | Registreer | Recente onderwerpen | Leden | Zoeken | FAQ
Gebruikersnaam:
Wachtwoord:
Selecteer taal
Wachtwoord opslaan
Wachtwoord vergeten?

Op 18 Maart 2019 is Paul Haagsma helaas overleden.

Wij wensen de familie en vrienden sterkte toe!

Lees en of praat hier mee.

Open hier de rouwkaart van Paul Haagsma



 Alle forums
 Koploper
 Beginners
 Lok start niet bij snelheid ijken
 Nieuw onderwerp  Reageer op onderwerp
 Printversie
Auteur Vorig onderwerp Onderwerp Volgend onderwerp  

wheels

Netherlands
21 berichten

Geplaatst - 14 dec 2006 :  20:55:40  Toon profiel  Reageer met citaat
Ik heb een digitale ICE 2 van Roco waarvan ik de snelheid wil ijken. Op het gereserveerde stuk rails (tussen 2 bezetmelders)hoor ik dat hij de motor start maar er is geen beweging in te krijgen. Ik heb de eerste stap op 10 gezet. Een andere lok deed het zonder problemen. Wat zou hier aan de hand kunnen zijn?

Groet

Hein Wiegmans

pa1_hub

Netherlands
506 Posts

Geplaatst - 14 dec 2006 :  21:01:13  Toon profiel  Reageer met citaat
Hallo Hein,

De vraag hierbij is natuurlijk hoe rijdt de ICE als je hem normaal aanstuurt en is het gereserveerde stuk rails lang genoeg zodat deze er tussen past.

Met vriendelijke groet,
Hub
Ga naar bovenaan de pagina

wheels

Netherlands
21 Posts

Geplaatst - 16 dec 2006 :  14:40:08  Toon profiel  Reageer met citaat
Dag Hub,


De ICE rijdt normaal als een trein (hij rijdt dus zonder problemen). Ik heb alleen het lokgedeelte gebruikt om te ijken dus niet de hele trein.

Groet,

Hein Wiegmans
Ga naar bovenaan de pagina

modelspoor

321 Posts

Geplaatst - 16 dec 2006 :  15:11:07  Toon profiel  Bezoek de homepagina van modelspoor  Reageer met citaat
Hein,

Heb je dan wel het deel met de motor erin op de rails gezet, en misschien moeten de beide kopdelen wel gekoppeld zijn.

Mvg
Wim.


modelspoor[at]zeelandnet.nl [Marklin 6020/21/27/6051 of UHL 63820,Lenz digital Plus LI101F, Intellibox, MrDirect, DDW + EMU605X]
Ga naar bovenaan de pagina

wheels

Netherlands
21 Posts

Geplaatst - 16 dec 2006 :  16:53:06  Toon profiel  Reageer met citaat
Beste Wim,


Het motorgedeelte staat op de rails. Ik hoor de motor draaien als ik op de button "Bepaal richting" heb geclickt. Alleen het beestje is niet vooruit te branden en blijft met ronkende motor op zijn plaats staan. Ik heb decoderstap 1 op verschillende waarden geprobeerd (zelfs tot 90) maar het lukt niet. Vreemd!!

Groet

Hein Wiegmans
Ga naar bovenaan de pagina

pa1_hub

Netherlands
506 Posts

Geplaatst - 16 dec 2006 :  17:26:41  Toon profiel  Reageer met citaat
Hein

Ijk je met decoderstappen of met cruisecontrol ?.

Met vriendelijke groet,
Hub
Ga naar bovenaan de pagina

modelspoor

321 Posts

Geplaatst - 16 dec 2006 :  17:30:53  Toon profiel  Bezoek de homepagina van modelspoor  Reageer met citaat
quote:
Oorspronkelijk geplaatst door wheels

Beste Wim,
Het motorgedeelte staat op de rails. Ik hoor de motor draaien als ik op de button "Bepaal richting" heb geclickt. Alleen het beestje is niet vooruit te branden en blijft met ronkende motor op zijn plaats staan. Ik heb decoderstap 1 op verschillende waarden geprobeerd (zelfs tot 90) maar het lukt niet. Vreemd!!



Zit er dan wel een decoder in met lastregeling, cq cruise control?

En rijdt de trein met de normale regelaar dan wel op rijstap 1?

Mvg
Wim.


modelspoor[at]zeelandnet.nl [Marklin 6020/21/27/6051 of UHL 63820,Lenz digital Plus LI101F, Intellibox, MrDirect, DDW + EMU605X]
Ga naar bovenaan de pagina

hubertus

Netherlands
1958 Posts

Geplaatst - 16 dec 2006 :  17:33:50  Toon profiel  Reageer met citaat
@Hub,

Als je met decoderstappen rijdt, kun je niet in het ijkmenu komen.


@Hein,

Misschien een stomme vraag, maar rijdt de trein wel bij deze stap als je deze gewoon op de baan gebruikt?

Huub
Ga naar bovenaan de pagina

pa1_hub

Netherlands
506 Posts

Geplaatst - 16 dec 2006 :  17:52:43  Toon profiel  Reageer met citaat
Huub,

Dat weet ik, maar je kan een decoder zonder cruisecontrol ook ijken als zijnde alsof. Dat dit niet goed is weet ik ook.

Verder had ik al de vraag gesteld of deze gewoon rijdt als deze gewoon aangstuurd wordt, met Koploper natuurlijk.


Met vriendelijke groet,
Hub
Ga naar bovenaan de pagina

Wim Romijn

Netherlands
1008 Posts

Geplaatst - 16 dec 2006 :  18:07:55  Toon profiel  Reageer met citaat
Hein,

Je kan ook van boven naar beneden ijken.

Probeer eens de hoogste snelheid aan te klikken en dan richting bepalen.

Hierna voer je de snelheid in tot waar je gaat ijken en wordt er telkens de lagere stap genomen.

Mvtgr,

Wim Romijn.
H0 gelijkstroom, Lenz
Ga naar bovenaan de pagina

modelspoor

321 Posts

Geplaatst - 16 dec 2006 :  19:18:06  Toon profiel  Bezoek de homepagina van modelspoor  Reageer met citaat
Huub,

Ik sluit me hier volledig bij aan, het lijkt erop dat Hub hier het alleen recht heeft.

Wim.


modelspoor[at]zeelandnet.nl [Marklin 6020/21/27/6051 of UHL 63820,Lenz digital Plus LI101F, Intellibox, MrDirect, DDW + EMU605X]
Ga naar bovenaan de pagina

pa1_hub

Netherlands
506 Posts

Geplaatst - 16 dec 2006 :  19:54:26  Toon profiel  Reageer met citaat
Huub,

Zo was het niet bedoeld, een communicatiestoring dan. Excuus als het verkeerd over gekomen is.

Met vriendelijk groet,
Hub
Ga naar bovenaan de pagina

santhe

Netherlands
212 Posts

Geplaatst - 17 dec 2006 :  14:57:44  Toon profiel  Bezoek de homepagina van santhe  Reageer met citaat
Zijn de kinders weer aan het ruziën?

@Wheels: Ik heb ook zo'n ICE en ik heb de motorwagon samen met de kopwagon geijkt. Ijken ben ik met stap 6 begonnen en dat ging prima. Bij onderhouden Locomotieven heb ik de minimum snelheid op 5 gezet omdat de trein anders meer bromt dan rijdt. Het werkt bij mij verder allemaal goed.

SanThe.

Bewerkt door santhe op 17 dec 2006 14:59:09
Ga naar bovenaan de pagina

wheels

Netherlands
21 Posts

Geplaatst - 18 dec 2006 :  16:40:14  Toon profiel  Reageer met citaat
Heren,


Ik heb het advies van SanThé opgevolgd, de minimum snelheid op 5 km gezet en ik ben gaan ijken bij stap 3 met 50km/h. En ja hoor de ICE gehoorzaamde. Ik heb hem dus nu geijkt, zijn maximum snelheid op 280 gezet maar helaas hij haalt slechts 132 km/h. Hoe zou ik dit nu weer kunnen corrigeren zodat hij gewoon wat sneller rijdt?

Groet

Hein Wiegmans
Ga naar bovenaan de pagina

modelspoor

321 Posts

Geplaatst - 18 dec 2006 :  17:18:13  Toon profiel  Bezoek de homepagina van modelspoor  Reageer met citaat
Wheels, alles wijst er volgens mij op dat er in deze lok een decoder zit ZONDER cruise control of lastregeling. En dat je decoder gewoon moet aansturen via decoderstappen en niet via een geijkte snelheid.

Sneller zal de lok natuurlijk nooit kunnen, dat is bepaald door de motor en de tandwiel overbrenging.

Mvg
Wim.


modelspoor[at]zeelandnet.nl [Marklin 6020/21/27/6051 of UHL 63820,Lenz digital Plus LI101F, Intellibox, MrDirect, DDW + EMU605X]
Ga naar bovenaan de pagina

wheels

Netherlands
21 Posts

Geplaatst - 18 dec 2006 :  18:21:25  Toon profiel  Reageer met citaat
Wim,


Je hebt gelijk. Het was mij al opgevallen dat de snelheid afnam tegen een heuvel op. Dus geen cruisecontrol denk ik dan maar. Inmiddels heb ik hem ingesteld op de decoderstappen en hij loopt gesmeerd.

Groet

Hein Wiegmans
Ga naar bovenaan de pagina

Dieky

Netherlands
104 Posts

Geplaatst - 22 feb 2009 :  17:56:21  Toon profiel  Bezoek de homepagina van Dieky  Reageer met citaat
Koplopers,

Bij het zoeken naar mijn 'koploper probleem' kwam ik dit draadje tegen.

Ik heb hetzelfde 'probleem'
Als ik mijn lok wil ijken, zet ik deze tussen twee terugmelders in.
Als ik druk op richting bepalen blijft mijn lok staan. (met meerdere geprobeerd)
Ook op het scherm van MRdirect zie ik dat de snelheid van de lok op 0 blijft staan.

Ga ik mijn lok handmatig over de bezetmelder duwen, en ik druk daarna op "start meting" doet koploper gewoon zijn ding.

Meine.

koploper 6.6
Mrdirect 7.30e 19200 baut
esu Loksound DCC + MM
Windows XP (geen SP)


http://waldende.mariskadijkstra.nl
Ga naar bovenaan de pagina

Dieky

Netherlands
104 Posts

Geplaatst - 22 feb 2009 :  18:24:08  Toon profiel  Bezoek de homepagina van Dieky  Reageer met citaat
Kleine Aanvulling.

Druk ik op noodstop (in het tabblad snelheid ijken) en druk daarna weer op bepaal richting dan doe hij het wel.
Ik weet nu hoe het moet, dus ik red mij hiermee.

Meine

http://waldende.mariskadijkstra.nl
Ga naar bovenaan de pagina

sein

Netherlands
20 Posts

Geplaatst - 23 feb 2009 :  12:42:56  Toon profiel  Reageer met citaat
Hallo Wheels,
Zet de motor uit dan lukt het wel.
Groetjes Bert.

Bert, Fleischmann, Twin-center, Koploper, HO SBB
Ga naar bovenaan de pagina
  Vorig onderwerp Onderwerp Volgend onderwerp  
 Nieuw onderwerp  Reageer op onderwerp
 Printversie
Ga naar:
Koploperforum Digitale Treinbesturing © EKweb 2006
Ga naar begin van deze pagina