Koploperforum Digitale Treinbesturing Aktieve Gebruikers: 80 / Bezoekers Vandaag: 1055
Hoogste aantal aktieve gebruikers: 128
Koploperforum Digitale Treinbesturing
Startpagina | Mijn bestanden | Profiel | Registreer | Recente onderwerpen | Leden | Zoeken | FAQ
Gebruikersnaam:
Wachtwoord:
Selecteer taal
Wachtwoord opslaan
Wachtwoord vergeten?

Op 18 Maart 2019 is Paul Haagsma helaas overleden.

Wij wensen de familie en vrienden sterkte toe!

Lees en of praat hier mee.

Open hier de rouwkaart van Paul Haagsma



 Alle forums
 Installatie
 Technische installatie
 DSW-88-N-G datasplitter
 Nieuw onderwerp  Reageer op onderwerp
 Printversie
Auteur Vorig onderwerp Onderwerp Volgend onderwerp  

Scotty

Netherlands
2 berichten

Geplaatst - 14 mei 2014 :  12:49:24  Toon profiel  Reageer met citaat
Aangezien ik een U-baan aan het bouwen ben had ik wel belangstelling voor de Data splitter van LDT, de DSW-88-N-G (#040113).
Ik krijg (de bediening komt in het onderste van de U) namelijk links en rechts over twee niveau's 2 x 5 RM-88-N-G (#310113)terugmeld modulen. Ik rij Märklin 3-rail (K+C). Volgens de omschrijving lijkt het alsof het volledig los van welke aansturing dan ook is, omdat er één S88 kabel naar de interface (centrale) gaat.
Heeft iemand ervaring met deze S88 splitter en Koploper?

Wim Ros

Netherlands
6230 Posts

Geplaatst - 14 mei 2014 :  13:38:27  Toon profiel  Bezoek de homepagina van Wim Ros  Reageer met citaat
Scotty,

Wat heeft dit met koploper te maken?

De datasplitter is verantwoordelijk voor het juist doorgeven van de s88 info naar de centrale, dus voor de centrale is het gewoon s88 informatie. Afhankelijk van de centrale welke je gebruikt zijn er misschien wel meerdere oplossingen.

Mvg
Wim.


Alleen de waarheid ligt in het midden

s88SD16-n s88XPressNetLI LocoNet-Interface s88LN xTreme Keerlus
Ga naar bovenaan de pagina

Scotty

Netherlands
2 Posts

Geplaatst - 14 mei 2014 :  14:30:27  Toon profiel  Reageer met citaat
quote:
Oorspronkelijk geplaatst door Wim Ros
Wat heeft dit met koploper te maken?



Wim,

Niet direct iets, maar ik kwam op geen ander forum iets tegen over deze splitter en tot nu toe vind ik op dit forum vaak relevante informatie en ik vroeg me alleen af of er iemand ervaring mee had.

Naar aanleiding van je opmerking over welke centrale:
Ik ben nog in de bouwfase van mijn eerste niveau bezig en wacht nog rustig af met de aanschaf van of een Ecos of een CentralStation.
Met mijn oude vertrouwde 6021+6050/6051 kan ik de meeste treinen om te testen laten rijden. Het uitproberen van een aantal geautomatiseerde zaken lukt ook nog (en via verschillende programma's).
Ik had ook al gekeken naar de high speed interface (com-poort ivm Koploper), maar ook daar vond ik geen informatie over of je die via een RS2322USB kabel wel kunt gebruiken.

Mede door mijn werken in de ICT vraag ik altijd door, omdat ik te vaak hoor als antwoord dat je uiteraard bij deze hybride auto ook water in de tank kunt gooien.
Ga naar bovenaan de pagina

Wim Ros

Netherlands
6230 Posts

Geplaatst - 14 mei 2014 :  14:45:23  Toon profiel  Bezoek de homepagina van Wim Ros  Reageer met citaat
Ja, hoor bij een Hybride auto kun je ook water in de tankgooien, dat kan bij een andere auto trouwens ook, en of het dan een Diesel of Benzine is maakt dan verder niet uit. Maar ik denk dat de info die de leverancier geeft over zijn producten kristal helder zijn, en als je over deze producten iets wil weten stel je daar je vragen. Voor koploper is het alleen belangrijk dat hij informatie binnen krijgt en kan versturen, en met wat dat gebeurd maakt niet zoveel uit.

Groetjes


Alleen de waarheid ligt in het midden

s88SD16-n s88XPressNetLI LocoNet-Interface s88LN xTreme Keerlus
Ga naar bovenaan de pagina
  Vorig onderwerp Onderwerp Volgend onderwerp  
 Nieuw onderwerp  Reageer op onderwerp
 Printversie
Ga naar:
Koploperforum Digitale Treinbesturing © EKweb 2006
Ga naar begin van deze pagina