Koploperforum Digitale Treinbesturing Aktieve Gebruikers: 70 / Bezoekers Vandaag: 8677
Hoogste aantal aktieve gebruikers: 895
Koploperforum Digitale Treinbesturing
Startpagina | Mijn bestanden | Profiel | Registreer | Recente onderwerpen | Leden | Zoeken | FAQ
Gebruikersnaam:
Wachtwoord:
Selecteer taal
Wachtwoord opslaan
Wachtwoord vergeten?

Op 18 Maart 2019 is Paul Haagsma helaas overleden.

Wij wensen de familie en vrienden sterkte toe!

Lees en of praat hier mee.

Open hier de rouwkaart van Paul Haagsma



 Alle forums
 Koploper
 Gevorderden
 ledverlichting valt willekeurig uit
 Nieuw onderwerp  Reageer op onderwerp
 Printversie
Auteur Vorig onderwerp Onderwerp Volgend onderwerp  

Colman

Belgium
81 berichten

Geplaatst - 21 mrt 2014 :  11:27:46  Toon profiel  Reageer met citaat
Ik een tiental verlichte treinstellen met Ledstrips en funtiedecoder. In koploper laat ik via speciale acties de verlichting uitschakelen als de treinen in een schaduwstation aankomen, en terug inschakelen wanneer zij in het zichtbare gedeelte rijden. Elke decoder wordt in Koploper als een virtuele loc beschouwd en wanneer de trekkende loc aan de gestelde voorwaarde voldoet wordt de verlichting in of uit geschakeld. Dit werkt prima maar bepaalde decoders (Uhlenbrock 76900) worden soms (maar niet altijd) niet juist aangestuurd.
Zo blijft de verlichting soms aan in een schaduwstation, en soms is de verlichting niet ingeschakeld wanneer het zou moeten. Zodra ik de decoder echter oproep op de IB zelfs zonder de functietoets te gebruiken komt hij weer in de normale stand. Het is een random verschijnsel en ik kan het niet bewust oproepen.

Ook wanneer na een kortsluiting de IB uitschakelt (of de stoptoets tijdelijk werd ingedrukt) de GO toets wordt ingedrukt blijven sommige treinverlichtingen gedoofd en moet ik deze decoders opnieuw oproepen op de IB om ze terug in te schakelen . Gewoonweg het nummer ingeven volstaat al want de betrokken functietoetsen lichten onmiddellijk op.

Heeft iemand een verklaring of oplossing voor dit fenomeen ?

Bedankt

William




phdirk

Netherlands
2533 Posts

Geplaatst - 21 mrt 2014 :  14:47:51  Toon profiel  Reageer met citaat
Hallo William,

Het fenomeen dat bij een kortsluiting sommige functie-instellingen verloren zijn gegaan klopt wel. Koploper heeft dan namelijk nog niet een speciale actie kunnen uitvoeren om de betreffende functie weer aan te zetten. Als bijvoorbeeld een trein al op het zichtbare gedeelte stond, wordt de speciale actie bij het verlaten van het schaduwstation niet actief en blijft het licht dus uit. Ik zie dat ook wel op mijn baan gebeuren. Bij de volgende cyclus is dan alles weer in orde.

Voor wat betreft het at random uitvallen van de verlichting verdenk ik toch de Uhlenbrock decoders. Ik heb daar in het verleden ook wel vreemde zaken met meegemaakt. Ik ben benieuwd wat er gebeurd als er in plaats van de Uhlenbrock een andere decoder wordt gemonteerd.


Met beste groeten
Dirk
HO=TC
Ga naar bovenaan de pagina

Wim Ros

Netherlands
6228 Posts

Geplaatst - 22 mrt 2014 :  11:52:36  Toon profiel  Bezoek de homepagina van Wim Ros  Reageer met citaat
William,

Laatste versie van Koploper gebruiken, dan zijn dit soort problemen opgelost.

Mvg
Wim.


Alleen de waarheid ligt in het midden

s88SD16-n s88XPressNetLI LocoNet-Interface s88LN xTreme Keerlus
Ga naar bovenaan de pagina

Bru

Netherlands
74 Posts

Geplaatst - 22 mrt 2014 :  16:26:59  Toon profiel  Bezoek de homepagina van Bru  Reageer met citaat
Hallo William heb dit ook met de ECOS ..
dacht dat het daar aan lag maar niet dus heb de decoder op DCC28 gezet en de decoder als lok aan gemeld niet als stuurstand..
dan is het minder..

Marklin Esu Ecos
Ga naar bovenaan de pagina
  Vorig onderwerp Onderwerp Volgend onderwerp  
 Nieuw onderwerp  Reageer op onderwerp
 Printversie
Ga naar:
Koploperforum Digitale Treinbesturing © EKweb 2006
Ga naar begin van deze pagina