Auteur |
Onderwerp |
|
Varekamp
Netherlands
7 berichten |
Geplaatst - 10 feb 2014 : 14:39:11
|
Vorige week kwam ik tijdens het rijden tot de ontdekking dat de trein elke keer verkeerd reed. Bleek dat wissel 1 (in mijn schaduwstation) niet schakelde. Ik dacht eerst aan een magneetspoel die stuk was (ik rij Marklin), maar na vervanging (nieuw) bleek dat deze ook niet schakelde. Op de decoder (Viesmann 5211) zitten 4 wissels en wissel 2 t/m 4 schakelen prima. Ik heb zelfs nog een paar omgewisseld en toen deed wissel 1 het prima als ik deze op uitgang 2 aansloot. Uitgang 1 geeft geen puls. Weet iemand waaraan dat kan liggen? Ik heb niets veranderd aan mijn database van Koploper. Hoor graag van iemand een reactie.
Groeten Ronald |
|
Wim Ros
Netherlands
6230 Posts |
|
Varekamp
Netherlands
7 Posts |
Geplaatst - 10 feb 2014 : 16:21:37
|
Hallo Wim,
Vergat er nog bij te zetten dat ik ook een andere decoder heb gemonteerd en hetzelfde reageert. |
|
|
Wim Ros
Netherlands
6230 Posts |
|
Modelspoorkelder
Netherlands
66 Posts |
Geplaatst - 10 feb 2014 : 20:47:00
|
Hoi Ronald,
Kun je het wissel rechtstreeks via je centrale, dus buiten Koploper om, wel goed schakelen? Als het dan ook niet werkt, is het mechanisch/elektrisch probleem.
Gr, Daan
Central Station 60212, Märklin C en K rails, Viessmann Ks seinen, Märklin digital seinen. Baan is in aanbouw. Testen met Koploper (versie 8.0 build 6). |
|
|
Wim Ros
Netherlands
6230 Posts |
|
|
Onderwerp |
|