Koploperforum Digitale Treinbesturing Aktieve Gebruikers: 161 / Bezoekers Vandaag: 3550
Hoogste aantal aktieve gebruikers: 416
Koploperforum Digitale Treinbesturing
Startpagina | Mijn bestanden | Profiel | Registreer | Recente onderwerpen | Leden | Zoeken | FAQ
Gebruikersnaam:
Wachtwoord:
Selecteer taal
Wachtwoord opslaan
Wachtwoord vergeten?

Op 18 Maart 2019 is Paul Haagsma helaas overleden.

Wij wensen de familie en vrienden sterkte toe!

Lees en of praat hier mee.

Open hier de rouwkaart van Paul Haagsma

Alle forums
 Koploper
 Beginners
 Bug? Of een instelling?
 Nieuw onderwerp  Reageer op onderwerp
 Printversie
Auteur Vorig onderwerp Onderwerp Volgend onderwerp  

wijbe

Netherlands
172 berichten

Geplaatst - 05 feb 2014 :  21:04:41  Toon profiel  Bezoek de homepagina van wijbe  Reageer met citaat
Hallo allemaal,

Nadat ik de statistieken heb bekeken, en weer afsluit blijft deze 'regel' (zie gedeelte screenshot) in mijn beeld staan. Ook als ik koploper geheel heb afgesloten. Oftewel het blijft maar 'in beeld staan' wat je ook doet op de pc.

Is het een bug? Of een instelling en wat kan ik er eventueel aan doen zonder opnieuw uit en in te loggen.

Download Attachment: test.jpg
102,83 KB

Download Attachment: BaanWijbe.bck
343,7 KB

Met vriendelijke groet,
Wijbe

Ecos/Koploper & NL-Rijder, 3-rail

prehorst

Netherlands
603 Posts

Geplaatst - 06 feb 2014 :  09:53:10  Toon profiel  Reageer met citaat
Wijbe

Ik denk als je de computer afsluit en weer opstart dat het probleem over is.

Met vriendelijke groeten
Piet Rehorst ( H0 3 rail - selectrix-2000 - decoder63 - Marklin - HAG - Roco - Trix - Koploper versie 8.2 )
Ga naar bovenaan de pagina

wijbe

Netherlands
172 Posts

Geplaatst - 06 feb 2014 :  10:53:13  Toon profiel  Bezoek de homepagina van wijbe  Reageer met citaat
Klopt, alleen lijkt me dat niet de juiste oplossing. Heb dit probleem trouwens op meerdere pc's.

Met vriendelijke groet,
Wijbe

prehorst

Netherlands
603 Posts

Geplaatst - 06 feb 2014 :  12:00:09  Toon profiel  Reageer met citaat
Wijbe

Ik heb het ook op diverse pc's getest en het werkt bij mij overal goed.
Misschien moet je Koploper de-installeren en overnieuw downloaden en installeren.

Met vriendelijke groeten
Piet Rehorst ( H0 3 rail - selectrix-2000 - decoder63 - Marklin - HAG - Roco - Trix - Koploper versie 8.2 )

Wim Ros

Netherlands
6230 Posts

Geplaatst - 06 feb 2014 :  12:05:46  Toon profiel  Bezoek de homepagina van Wim Ros  Reageer met citaat
quote:
Oorspronkelijk geplaatst door wijbe

Klopt, alleen lijkt me dat niet de juiste oplossing. Heb dit probleem trouwens op meerdere pc's.

Daar geloof ik helemaal niets van, heb hier meerdere PC's met koploper op geen enkele PC dit verschijnsel ooit tegengekomen.
Niet te reproduceren.

Mvg
Wim.

Alleen de waarheid ligt in het midden

s88SD16-n s88XPressNetLI LocoNet-Interface s88LN xTreme Keerlus

Leon

Netherlands
49 Posts

Geplaatst - 06 feb 2014 :  18:29:00  Toon profiel  Reageer met citaat
Hallo Wijbe

Ik denk dat het een windows probleem is, ik heb er ook last van gehad een maand geleden, maar niet alleen met koploper, maar ook met andere programma's, zo was het er en zo was het ook weer weg, geen idee hoe.

Leon Moerdijk

wijbe

Netherlands
172 Posts

Geplaatst - 10 feb 2014 :  19:50:22  Toon profiel  Bezoek de homepagina van wijbe  Reageer met citaat
Stomtoevallig de hele pc van de week nog opnieuw geïnstalleerd. Probleem blijft af en toe bestaan. Lijkt ook geen regelmaat in te zitten.... Heb het nog niet gehad met een ander programma.

Met vriendelijke groet,
Wijbe

Modelspoorkelder

Netherlands
66 Posts

Geplaatst - 10 feb 2014 :  20:43:24  Toon profiel  Reageer met citaat
Zulke vreemde verschijnselen, dat delen van vensters of zo in beeld blijven staan, zijn vaak gerelateerd aan de driver van de videokaart. Zeker als je net je hele pc opnieuw hebt geinstalleerd, kan het zijn dat er een algemene video driver is geinstalleerd. Vaak helpt een driver van de fabrikant zelf om het probleem op te lossen. Is soms moeilijk vat op te krijgen...

Gr,

Daan

Central Station 60212, Märklin C en K rails, Viessmann Ks seinen, Märklin digital seinen. Baan is in aanbouw. Testen met Koploper (versie 8.0 build 6).

wijbe

Netherlands
172 Posts

Geplaatst - 12 feb 2014 :  22:57:10  Toon profiel  Bezoek de homepagina van wijbe  Reageer met citaat
Een goede driver zit er natuurlijk op..... En zoals ik zei, heb het probleem op meerdere pc's gezien.

Met vriendelijke groet,
Wijbe

PaHaSOFT

3413 Posts

Geplaatst - 14 feb 2014 :  15:12:20  Toon profiel  Reageer met citaat
Wybe,

Dat woordje "natuurlijk" vind ik niet zo natuurlijk. Want ik heb deze fout zelf natuurlijk nog nooit gezien. Het ligt dan ook natuurlijk niet aan Koploper.
Het is voor mij zeker 100% een windows probleem waar ik en Koploper buiten staan. Hooguit zou het Delphi kunnen wezen, maar ook dat staat buiten mijn kunde.

Mvg,
Paul.

karst.drenth

Netherlands
80 Posts

Geplaatst - 14 feb 2014 :  18:01:05  Toon profiel  Bezoek de homepagina van karst.drenth  Reageer met citaat
Helemaal eens Paul.

Wij hebben van klanten ook wel eens klachten van deze aard gekregen.
Volledig 'random' stukken Word, Excel, Internet Explorer etc. etc. diverse MS applicaties dus die wel eens blijven hangen...

En ja, het ligt dan altijd aan de applicaties die NIET van MS zijn.... ;)

Dus, gewoon niets aan te doen. Weet alleen dat de nieuwste versies van Word en Excel er geen last meer van hebben :P
  Vorig onderwerp Onderwerp Volgend onderwerp  
 Nieuw onderwerp  Reageer op onderwerp
 Printversie
Ga naar:
Koploperforum Digitale Treinbesturing © EKweb 2006
Ga naar begin van deze pagina