Koploperforum Digitale Treinbesturing Aktieve Gebruikers: 370 / Bezoekers Vandaag: 756
Hoogste aantal aktieve gebruikers: 429
Koploperforum Digitale Treinbesturing
Startpagina | Mijn bestanden | Profiel | Registreer | Recente onderwerpen | Leden | Zoeken | FAQ
Gebruikersnaam:
Wachtwoord:
Selecteer taal
Wachtwoord opslaan
Wachtwoord vergeten?

Op 18 Maart 2019 is Paul Haagsma helaas overleden.

Wij wensen de familie en vrienden sterkte toe!

Lees en of praat hier mee.

Open hier de rouwkaart van Paul Haagsma

Alle forums
 Koploper
 Beginners
 Hernummer S88 Probleem
 Nieuw onderwerp  Reageer op onderwerp
 Printversie
Auteur Vorig onderwerp Onderwerp Volgend onderwerp  

Willem Smith

Netherlands
8 berichten

Geplaatst - 04 feb 2014 :  10:08:29  Toon profiel  Reageer met citaat
Hallo medespoorders,
Ik heb een testbaan gebouwd om Koploper onder de knie te krijgen en loks te kunnen ijken en programmeren. (heb ook nog een grote baan in opbouw)
Op mijn testbaan maak ik gebruik van een S88XpressNetLI als interface van mijn PC naar mijn centrale (Multimaus) en een S88SD16-n bezetmelder met 16 ingangen. Hiermee kan ik probleemloos met 3 loks automatisch rijden.

Ik wil nu een HSI-88 interface gaan gebruiken (voor mijn grote baan)en wil ook daar ervaring mee opdoen in mijn testbaan.
Ik maak daarbij bij de digitale onderdelen een HSI-88 aan en geef aan dat er op de rechter ingang 1 bezetmelder is aangesloten. Ik wil nu de bezetmelders hernummeren van de reeks 65.1 .. 66.8 naar H1.01 .. H1.16. Wanneer ik het hernummer programma opstart is de reeks 65.1 .. 66.8 niet (meer) aanwezig. (ik meen me te herinneren dat deze er de eerste keer dat ik dit probeerde er wel was maar weet dit niet meer zeker) Ik kan dus nu niet hernummeren en zou overal met de hand de bezetmelder nummers opnieuw moeten invoeren (veel werk en kans op fouten)
De testbaan rijdt nog steeds probleemloos en de bezetmelders 65.1 .. 66.8 werken ook goed.

Iemand een idee hoe dit aan te pakken en/of op te lossen?

Bijgaand screenshots en backup van de database.

Download Attachment: Baanoverzicht.jpg
18,95 KB

Download Attachment: HernummerS88.jpg
11,34 KB

Download Attachment: Testbaan2.bck
18,73 KB

DCC, Multimaus, S88XpressNetLI, Fleischmann, Roco, e.a.

Wim Ros

Netherlands
6230 Posts

Geplaatst - 04 feb 2014 :  20:08:07  Toon profiel  Bezoek de homepagina van Wim Ros  Reageer met citaat
Willem,

Snap de overstap naar de duurdere HSI88 even niet de s88XPressnetLI doet dat toch ook prima voor je. Bovendien kun je op basis van het Lenz systeem niet hernummeren, Lenz melder nummering is iets geheel ander dan s88 nummering, ook al lijkt het dat je nu s88 gebruikt, maar voor Koploper en voor de s88XPressNetLI zijn het Lenz melders en dus ook de manier van nummeren.

Mvg
Wim.

Alleen de waarheid ligt in het midden

s88SD16-n s88XPressNetLI LocoNet-Interface s88LN xTreme Keerlus
Ga naar bovenaan de pagina

Willem Smith

Netherlands
8 Posts

Geplaatst - 05 feb 2014 :  09:08:30  Toon profiel  Reageer met citaat
Hallo Wim,

Bedankt voor jouw reactie.
Ik begrijp dat ik niet kan hernummeren. (heb ook commentaar van Paul hierover in ander draadje gelezen)

Ik wil alleen een HSI-88 gaan toepassen op mijn grote baan om daar meer flexibiliteit te krijgen voor het aansluiten van mijn bezetmelder-printen (6 * S88SD16-n). De S88XpressNetLI blijft ook daar de koppeling tussen PC en Roco systeem (2 * Multimaus en 3 boosters) verzorgen.

Op mijn testbaantje is de HSI-88 overkill en red ik me prima met de S88XpressNetLI.

Groeten,

Willem

DCC, Multimaus, S88XpressNetLI, Fleischmann, Roco, e.a.

Bewerkt door Willem Smith op 05 feb 2014 09:09:38
Ga naar bovenaan de pagina
  Vorig onderwerp Onderwerp Volgend onderwerp  
 Nieuw onderwerp  Reageer op onderwerp
 Printversie
Ga naar:
Koploperforum Digitale Treinbesturing © EKweb 2006
Ga naar begin van deze pagina