De baanbesturing werkte perfect tot het moment dat ik onlangs 2 boosters bijgeplaatst heb. Nieuwe boosters: LDT-DB2 Enige aanpassing in Koploper: aantal rijdende treinen nu onbeperkt; was 5 i.v.m. tekort aan vermogen. **** Ik krijg nu heel veel onterechte en willekeurige spookmeldingen. Rijden lukt hierdoor niet meer.
Iemand enig idee waardoor deze storing veroorzaakt kan worden?
Klinkt als een niet aangesloten common-ground. De booster spanning zweeft nu. En waarom nu niet gewoon een echte booster genomen b.v. de power 4 van Uhlenbrock.
Ik heb alle "bruine 0 aansluitingen" van de trafo's en van de boosters en van alle rails aansluitingen met elkaar gekoppeld.
Of bedoel jij met "common ground" iets anders?
Waarom is de Uhlenbrock booster beter dan de DB-2 ??
Bedankt alvast voor je reactie. mvg Hans Govers
quote:Oorspronkelijk geplaatst door Wim Ros
Hans,
Klinkt als een niet aangesloten common-ground. De booster spanning zweeft nu. En waarom nu niet gewoon een echte booster genomen b.v. de power 4 van Uhlenbrock.
Ik rij al jaren met LTD DB2 boosters zonder een enkel probleem. heb je de scheidingen van de boosters goed gemaakt. heb je de S88 verdeelt over de booster en juist aangesloten. het lijkt erop dat je de S88 niet op de juiste boosters hebt aangesloten.
Ik heb het probleem jaren geleden ook eens gehad met de toen nog verkrijgbare boosters van Digirails. Ik heb toen alle melders hernummerd met als beginnnumer 2.01. De eerste S88 module heb ik wel als eerste aangesloten op de centrale, maar er is geen melder op aangesloten. Sindsdien ben ik de spookmeldingen kwijt en rijd ik prima met de Digirails boosters. Misschien werkt het bij jou ook. Ik zou zeggen, het is het proberen waard.