Koploperforum Digitale Treinbesturing Aktieve Gebruikers: 650 / Bezoekers Vandaag: 14686
Hoogste aantal aktieve gebruikers: 735
Koploperforum Digitale Treinbesturing
Startpagina | Mijn bestanden | Profiel | Registreer | Recente onderwerpen | Leden | Zoeken | FAQ
Gebruikersnaam:
Wachtwoord:
Selecteer taal
Wachtwoord opslaan
Wachtwoord vergeten?

Op 18 Maart 2019 is Paul Haagsma helaas overleden.

Wij wensen de familie en vrienden sterkte toe!

Lees en of praat hier mee.

Open hier de rouwkaart van Paul Haagsma

Alle forums
 Koploper
 Beginners
 Snelheid decoderstappen/geijkt
 Nieuw onderwerp  Reageer op onderwerp
 Printversie
Auteur Vorig onderwerp Onderwerp Volgend onderwerp  

Raoul

Belgium
116 berichten

Geplaatst - 26 jan 2014 :  19:09:48  Toon profiel  Reageer met citaat
Beste Koplopers,
Op het forum vond ik heel veel informatie over "snelheidsregeling" maar het antwoord op mijn vraag zie ik nergens.

Bij loks die rijden met decoderstappen is er de mogelijheid om minimum, gemiddeld en maximum snelheid op te geven. Deze worden dan gebruikt bij het bereiken van en blok en het al of niet bezet zijn van een volgend blok (doorrijden, vertragen, stoppen).

Bij geijkte loks kunnen volgens mij deze 3 snelheden nergens opgegeven worden voor 1 specifieke lok. Er zijn wel mogelijkheden die bij een gecombineerde bloktype/treintype kunnen opgegeven worden of die geldig zijn voor wisselstraten. Ik zou echter voor 1 bepaalde geijkte lok die 3 snelheden willen opgeven onafgezien van het treintype en geldig voor alle blokken.

Als dit inderdaad niet kan dan zoek ik een andere oplossing maar het zou nog altijd kunnen dat ik iets over het hoofd gezien heb.

Vriendelijke groeten,
Raoul

hubertus

Netherlands
1992 Posts

Geplaatst - 26 jan 2014 :  20:04:52  Toon profiel  Reageer met citaat
Je kunt voor die loc een apart treintype aanmaken, dan heb je denk ik wat je wilt.

Huub
Ga naar bovenaan de pagina

Raoul

Belgium
116 Posts

Geplaatst - 27 jan 2014 :  11:10:59  Toon profiel  Reageer met citaat
Bedankt Huub,

Je hebt trouwens meteen een tweede vraag opgelost. Ik stelde me namelijk achteraf de vraag welke 3 default snelheden Koploper gebruikt in geval van een geijkte lok. Bij een nieuwe niet-geijkte lok zie je de default decoder stappen 3, 7 en 11.

Door jou oplossing te gebruiken (nieuw treintype) stel ik vast dat de default snelheden op 20, 50 en 80 staan. Door het te weinig gebruik maken van treintypes was me dat helemaal ontgaan.

Nu verder uitproberen want het betreft hier een dubbel tractie die ik iets langer wil laten uitbollen.

Groetjes,
Raoul

Ga naar bovenaan de pagina
  Vorig onderwerp Onderwerp Volgend onderwerp  
 Nieuw onderwerp  Reageer op onderwerp
 Printversie
Ga naar:
Koploperforum Digitale Treinbesturing © EKweb 2006
Ga naar begin van deze pagina