Auteur |
Onderwerp |
|
acb
Netherlands
70 berichten |
Geplaatst - 23 dec 2013 : 22:25:08
|
Waarom werkt het kopieren en plakken van de uitgebreide locomotief functies niet? Ik heb verschillende uitgebreide functies ingesteld voor een locomotief in één blok. Deze functies wil ik in meerdere blokken toepassen. Dus zou'k zeggen, dat kopieren/plakken de geijkte manier is. Echter dat werkt niet... gek. Het ligt voor de hand om te veronderstellen dat je per locomotief functies (dus álle uitgebreide functies) kunt kopieren/plakken naar een ander blok, maar uit de toelichting begrijp ik dat dat sowieso niet kan, maar slechts per functie-kolom. Wat dan weer niet werkt bij mij... Het is nl. ondoenlijk om al die uitgebreide functies per kolom per regel in bedoelde blokken opnieuw in te geven. Zou er toch niet een oplossing zijn?
M.vr.gr. Jan Heine Blaauw (acb) Heerenveen
Systeem: Märklin, CS1 Reloaded 3.4.2, Tams S88, Koploper, C-rail, HSI-88 |
|
phdirk
Netherlands
2570 Posts |
Geplaatst - 24 dec 2013 : 16:17:15
|
Hallo Jan Heine,
Voor zover ik weet is het invoeren van uitgebreide functies in verschillende blokken in Koploper echt puur handwerk. Dat wordt er eens rustig voor gaan zitten en alle functies netjes handmatig overzetten.
Met beste groeten Dirk HO=TC |
|
|
acb
Netherlands
70 Posts |
Geplaatst - 24 dec 2013 : 16:58:22
|
Bedankt Dirk,
Nu begrijp ik het. Je kunt slechts kopieren en plakken bínnen het zelfde "blok", van de ene kolom naar de andere, en NIET naar een ander letterlijk blok. De omschrijving is een beetje verneukeratief, want het gaat niet om de échte blokken, maar om de "blokjes" in de kolom; rijen dus..... Dat is jammer, want, je zegt het al, het is monnikenwerk om dezelfde functies in meerder blokken (wat heel logisch is, nl. bijv. in de stationssporen) handmatig in te voeren. Groet,
M.vr.gr. Jan Heine Blaauw (acb) Heerenveen
Systeem: Märklin, CS1 Reloaded 3.4.2, Tams S88, Koploper, C-rail, HSI-88 |
|
|
Wissels
Netherlands
1450 Posts |
Geplaatst - 24 dec 2013 : 18:06:12
|
Hallo Jan Heine,
heb je al eens naar de optie "Soorten functies locomotief" gekeken onder onderhouden, misschien kan je hier iets mee.
Geluiden / verlichting / rookgeneratoren kan je bv. in aanvullende blokgegevens uitzetten.
met vriendelijke groet,
Walter
Marklin testbaan met 6021/6050 Vaste baan met Central Station 1 Reloaded. Doe wat je zegt, dan lieg je niet. |
|
|
|
Onderwerp |
|
|
|