Auteur |
Onderwerp |
|
Schuif
Netherlands
72 berichten |
Geplaatst - 14 dec 2013 : 12:53:41
|
Heren,
Ik heb al bij a 2 jaar dezelfde apparatuur, ecos, laptop enz enz, alles werkte super tot hedenochtend ik alles wilde opstarten en de melding krijg: 'er is geen communicatie met het digitale systeem' dus kabel tussen centrale en lt. gewisseld, helaas,
Alles aan/uit en opnieuw opstarten, helaas,
Gisteren nog een paar uur alles laten rijden enzo Super!
Maar nu ?
Gezocht op dit forum maar kan geen stappenplannetje vinden om de oorzaak te vinden en op te lossen,
Wie heeft raad hoe dit stap voor stap aan te pakken,!
Alvast bedankt voor de reacties
Groeten, Erik |
|
phdirk
Netherlands
2568 Posts |
Geplaatst - 14 dec 2013 : 14:57:33
|
Hallo Erik,
Heb je misschien een update gehad van je PC of Ecos. Dan kan de driver opnieuw geïnstalleerd moeten worden. Ook kan het zijn dat de COM-poort is veranderd door het één of ander. Het kan geen kwaad te kijken welke COM-poorten in Koploper staan aangegeven en die één voor één te proberen. Als deze acties geen oplossing geven, zit het probleem dieper en wordt het lastig het vanaf afstand op te lossen. Dan zou je eens een andere PC kunnen proberen als die beschikbaar is en/of nagaan of de andere USB-poorten op de huidige PC het nog wel allemaal naar behoren doen.
Succes met de zoektocht.
Met beste groeten Dirk HO=TC |
|
|
Wim Ros
Netherlands
6230 Posts |
Geplaatst - 14 dec 2013 : 15:16:23
|
Beste Dirk,
Bij mijn weten werkt een ECoS helemaal niet met compoorten en dus al helemaal niet met drivers.
De ECoS werkt over een LAN verbinding, dus ik denk dat er iets mis is met de IP instellingen.
Mvg Wim.
Alleen de waarheid ligt in het midden
s88SD16-n s88XPressNetLI LocoNet-Interface s88LN xTreme Keerlus |
|
|
Schuif
Netherlands
72 Posts |
Geplaatst - 14 dec 2013 : 15:21:36
|
Heren,
de comp heeft inderdaad een automatische update gehad, dus heb nu volgens gebruiksaanwijzing Ecos opnieuw IP etc ingevoerd;
helaas nog niet gelukt de verbinding te herstellen,
heb er nu zo'n 5 uur mee geklooo.....;
laat het nu ff rusten, en ga morgen opnieuw proberen.
met de suggesties van Dirk
Met bedroefde groet uit Ommen;-)
Erik |
|
|
phdirk
Netherlands
2568 Posts |
Geplaatst - 14 dec 2013 : 15:30:06
|
Hallo Wim en Erik,
Omdat Erik aangaf de kabel te hebben vervangen, ben ik ervan uitgegaan dat hij een bekabelde verbinding gebruikte.
Als het via het LAN gaat, zou ik ook even de router en/of extender even aan en uitzetten, zodat hij opnieuw opstart. Die willen ook nog wel eens in één keer op tilt slaan.
Met beste groeten Dirk HO=TC |
|
|
Agebe
Netherlands
402 Posts |
|
Schuif
Netherlands
72 Posts |
Geplaatst - 14 dec 2013 : 16:27:25
|
Hallo Ab,
zekers, maar kom er nu echt niet op die manier uit;
de 1ste keer dat de Ecos en LT met elkaar verbonden werden is dit door een kennis gedaan die nu 100km verderop woont, omdat ik daar te "dummy" voor ben;
dus weet het gewoon niet;
ben nu aan het proberen de verbinding te herstellen mbv allerlei info uit andere draadjes; gebruiksaanwijzingen Ecos, computer fora; maar lukt niet; bijkomende grap is dat deze LT geen herstelpunten heeft aangemaakt, dus via die manier lukt het ook niet;
ik blijf nog even proberen, had graag dit week-end verder gegaan met een en ander, maar zonder werkend systeem pffffffffffffff
Gr Erik
|
|
|
Wim Ros
Netherlands
6230 Posts |
|
Agebe
Netherlands
402 Posts |
Geplaatst - 14 dec 2013 : 16:49:19
|
Hallo Erik,
Stel in je Ecos het IP adres in wat je eerst had. Iets van 192.168.1.8 Netmask 255.255.255.0 IP source static. Probeer nu de Explorer te openen op je PC en vul boven in de balk het volgende in: http://192.168.1.8/ Als het lukt krijg je de gegevens van de Ecos te zien. Dat betekent dat er verbinding tot stand kan worden gebracht. Als je dat kan zien, kan je het volgende doen in koploper: Menu algemeen instellingen per database, en speciaal digitaal systeem. Hier vul je dan hetzelfde IP adres in. En controleer je of het poort nummer klopt: 15471. Als je deze stappen hebt ondernomen en het lukt niet, is misschien je netwerkadapter per ongeluk uit geschakeld, maar dat is een volgende stap. Hoor wel of het lukt of niet.
Mvg Ab
(Koploper met ECOS of IB met loconet,HSI-88,3x tams booster B1, HO, NS) AMD Athlon 7450 dual core met W7 |
|
|
Schuif
Netherlands
72 Posts |
Geplaatst - 14 dec 2013 : 16:51:01
|
Wim,
bedankt voor de tip;
ik ga zelf de boel niet verder verprutsen, en laat a.s. woensdag de lokale computerboer komen om de verbinding te herstellen/opnieuw in te stellen,
Allen nog een fijn week-end en bedankt voor de input
MvG
Erik |
|
|
Schuif
Netherlands
72 Posts |
Geplaatst - 14 dec 2013 : 18:07:14
|
Hallo Ab,
Ga morgen proberen wat jij aangeeft
Thx
Erik |
|
|
Schuif
Netherlands
72 Posts |
Geplaatst - 15 dec 2013 : 13:58:25
|
Hallo Ab,
probleem opgelost; bedankt voor jouw tips; was ergens een cijfer veranderd; dit weer ingevuld zoals 't was conform jouw tip en rijden maar
Bedankt
MvG
Erik |
|
|
Agebe
Netherlands
402 Posts |
Geplaatst - 15 dec 2013 : 16:26:25
|
Hallo Erik,
Gelukkig maar weer.
Mvg Ab
(Koploper met ECOS of IB met loconet,HSI-88,3x tams booster B1, HO, NS) AMD Athlon 7450 dual core met W7 |
|
|
Martijn1974
Netherlands
83 Posts |
Geplaatst - 18 aug 2015 : 10:20:42
|
Tja, zo zat ik gisternacht nog met de baan te spelen (experimenteren met het aansluiten van seinen). En vanochtend ineens deze melding:
Zowel de ECos als de Laptop met Koploper zijn niet verbonden met internet, en worden niet (automatisch) ge-update. Het was mij 1 groot "?" wat hier nu aan de hand was.
Ik heb de IP nummers gecontroleerd, en die waren goed. De tip van het IP invoeren in de browser opgevolgd, maar ik kreeg niks te zien...hmmm...echt geen verbinding tussen beide dus.
Na een poosje tobben heb ik de LAN kabel die vanaf de ECoS komt in de router van poort 2 naar 3 gezet, en ziedaar! Alles werkt weer.
Eindelijk kunnen de treinen weer uit het opstel/schaduwstation.
mvg, Martijn.
NS | H0 | DCC | ECoS-2 | Koploper v8.6 | |
|
|
|
Onderwerp |
|