Auteur |
Onderwerp |
|
GosSanders
Netherlands
3 berichten |
Geplaatst - 10 dec 2013 : 21:48:56
|
Als ik een vaste route wil aanmaken die meer als 10 blokken omvat komt koploper met een melding "Blok overgang onjuist". Alle blokovergangen zijn allemaal netjes gedefinieerd, dus deze melding is op zijn minst verwarrend. Weet iemand wat er hier aan de hand kan zijn. In de handleiding heb ik niets over grenzen van het aantal blokken gelezen. In de bijgevoegde file staat een schermafdruk met de melding en de vaste route met de verschillende geselecteerde blokken.
Download Attachment: Print_screen_issue_vaste_route_dec_2013.pdf 247,52 KB |
|
prehorst
Netherlands
603 Posts |
Geplaatst - 10 dec 2013 : 23:10:17
|
Gos
Dit is volgens mij altijd al zo geweest in Koploper. Ik heb dit in het verleden wel eens opgelost door 2 vaste route,s te maken waarvan het laatsteblok van de 1e route het startblokken van de 2e route was. Ik had dit gedaan om de poetstrein alle blokken te laten berijden, maar later weer verwijderd omdat lange route's niet bevoordelijk zijn voor het rijden van de overige treinen.
Met vriendelijke groeten Piet Rehorst ( H0 3 rail - selectrix-2000 - decoder63 - Marklin - HAG - Roco - Trix - Koploper versie 8.2 ) |
|
|
Wim Ros
Netherlands
6230 Posts |
Geplaatst - 10 dec 2013 : 23:17:15
|
Dan zal er geen geldige verbinding zijn in je blokken spinnenweb. Je probeert koploper iets te laten doen wat hij nog niet weet, of kan. Oftewel je laat hem iets doen wat nog niet bestaat in de mogelijkheden die je als basis hebt ingegeven bij je spinnenweb. Heeft niets met het aantal blokken of mogelijkheden te maken in je vaste route.
Back-up van de database plaatsen dan kijken we even waar de zere plek zit.
Mvg Wim.
Alleen de waarheid ligt in het midden
s88SD16-n s88XPressNetLI LocoNet-Interface s88LN xTreme Keerlus |
|
|
GosSanders
Netherlands
3 Posts |
Geplaatst - 11 dec 2013 : 17:37:39
|
quote: Oorspronkelijk geplaatst door Wim Ros
Dan zal er geen geldige verbinding zijn in je blokken spinnenweb. Je probeert koploper iets te laten doen wat hij nog niet weet, of kan. Oftewel je laat hem iets doen wat nog niet bestaat in de mogelijkheden die je als basis hebt ingegeven bij je spinnenweb. Heeft niets met het aantal blokken of mogelijkheden te maken in je vaste route.
Back-up van de database plaatsen dan kijken we even waar de zere plek zit.
Mvg Wim.
s88SD16-n s88XPressNetLI LocoNet-Interface s88LN xTreme Keerlus
Wim, Bij deze bijgevoegd de back-up van de database, en alvast bedankt voor de moeite die je er in wilt steken.
Groetjes
Download Attachment: GosSanders.bck 259,03 KB |
|
|
Wim Ros
Netherlands
6230 Posts |
Geplaatst - 11 dec 2013 : 18:38:29
|
Gos,
Kijk dan eens bij onderhouden blokken en blokeigenschappen:Blok 19 en dan tabblad uit blok 36. Daar heb je helemaal niets ingevuld, en dus ook niet de rij mogelijkheid naar blok 21. Dat is dus een ongeldige opgave in de vaste route, wat hij dan ook netjes aangeeft.
Mvg Wim.
s88SD16-n s88XPressNetLI LocoNet-Interface s88LN xTreme Keerlus |
|
|
GosSanders
Netherlands
3 Posts |
Geplaatst - 12 dec 2013 : 19:18:20
|
Wim, bedankt, inderdaad een vinkje vergeten te zetten. Probleem verholpen.
quote: Oorspronkelijk geplaatst door Wim Ros
Gos,
Kijk dan eens bij onderhouden blokken en blokeigenschappen:Blok 19 en dan tabblad uit blok 36. Daar heb je helemaal niets ingevuld, en dus ook niet de rij mogelijkheid naar blok 21. Dat is dus een ongeldige opgave in de vaste route, wat hij dan ook netjes aangeeft.
Mvg Wim.
s88SD16-n s88XPressNetLI LocoNet-Interface s88LN xTreme Keerlus
|
|
|
|
Onderwerp |
|